Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=223631&B=NST
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=223631&B=NST
Udbyder
Naturstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(05.03.2019)
RL Skovservice
Sepstrupvej 26
8653 Them
Bestandsgående flishugning i Jylland og på Fyn
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33157274
Førstballevej 2
Randbøl
7183
Danmark
Kontaktperson: Thomas Claudi Westh
Telefon: +45 72543000
E-mail: tcw@nst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/250996
Del II: Genstand
Udbud af bestandsgående flishugning i Jylland og på Fyn
Nærværende udbud omfatter:
- Bestandsgående flishugning i Jylland og på Fyn, opgaven er opdelt i 2 delaftaler.
En del af udførelsen kan finde sted på arealer, der ejes af andre end Naturstyrelsen.
Tjenesteydelsen består af:
- Bestandsgående flishugning,
- Udtransport af flis til bilfast vej og læsning i containere.
Nærværende udbud omfatter:
- Bestandsgående flishugning i Jylland og på Fyn, opgaven er opdelt i 2 delaftaler.
En del af udførelsen kan finde sted på arealer, der ejes af andre end Naturstyrelsen.
Tjenesteydelsen består af:
- Bestandsgående flishugning,
- Udtransport af flis til bilfast vej og læsning i containere.
Kontrakten er opdelt i 2 særskilte delaftaler, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6.
- Delaftale I – primært Thy, Vendsyssel og Himmerland - 12 500 KFM pr år +/- 20%,
- Delaftale II – primært Jylland syd for Mariager Fjord og Fyn - 18 000 KFM pr år +/- 20%.
Ordregiver er forpligtet til at tilbyde en mængde svarende til den anførte årlige produktion minus 20%. Se nærmere i udbudsmaterialet.
Ordregiver har option på at kunne forlænge kontrakterne i 2 gange 1 år på uændrede betingelser, idet der dog er mulighed for prisregulering i henhold til kontraktens bestemmelser herom.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) og besvare afsnit: Del IV, afsnit α:
- En nettoomsætning på mindst 1 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår samt mindst 1 000 000 DKK i 1 af de 2 foregående regnskabsår.
Ved ”seneste disponible regnskabsår” forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse,
- Relevant erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på mindst 10 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) og besvare afsnit Del IV, afsnit α:
- Det er et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende fagligeområde mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Del IV: Procedure
Naturstyrelsen, Driftscentret, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
A) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem EU-Supply, jf. adressen i punkt I.3). Her tilgås udbuddet under »Igangværende offentlige udbud«. For at få adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
— Kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Tidsfrister i relation til spørgsmål og svar fremgår af udbudsbetingelserne,
— Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.
B) Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Se nærmere herom i udbudsbetingelserne.
— Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, med mindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, eller for at udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om kontrakttildeling,
— Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-et i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk