Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/94497442.aspx
Udbyder
Fors A/S
Vindere
Valgt operatør
(14.01.2019)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S
Tanktømning
Fors A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33032838
Tåstrup Møllevej 5
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Pia Schakenda Skov
Telefon: +45 30103608
E-mail: pss@fors.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/94497442.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fors.dk/
Del II: Genstand
Udbud af tanktømning
Fors A/S udbyder på vegne af Fors Spildevand Lejre A/S, Fors Spildevand Holbæk A/S og Fors Spildevand Roskilde A/S tanktømning, herunder transport af slam, aflæsning og rapportering. Udbuddet er opdelt i 3 delaftaler, som hver vil blive indgået som en rammeaftale med en enkelt aktør. Delaftalerne er opdelt i geografiske områder for tanktømning i henholdsvis: Holbæk, Roskilde og Lejre. Der påregnes indgået rammeaftaler for en periode på 2 år med option på for yderligere 2 x 1 års forlængelse for hver delaftale.
Tanktømning Holbæk
Holbæk.
Tanktømning, herunder transport af slam, aflæsning og rapportering for Holbæk.
Forlængelse af kontrakten 2 x 1 år.
Option på forlængelse af kontrakten 2 x 1 år.
Tanktømning Roskilde
Roskilde.
Tanktømning, herunder transport af slam, aflæsning og rapportering for Roskilde.
Forlængelse af kontrakten 2 x 1 år.
Option på forlængelse af kontrakten 2 x 1 år.
Tanktømning Lejre
Lejre.
Tanktømning, herunder transport af slam, aflæsning og rapportering for Lejre.
Forlængelse af kontrakten 2 x 1 år.
Option på forlængelse af kontrakten 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere skal i ESPD, del IV, litra B, oplyse følgende vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet: Samlet årsomsætning og soliditetsgrad.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver for de seneste 3 regnskabsår har en:
— Samlet årsomsætning på mere end 2 500 000 DKK for hvert af de 3 seneste regnskabsår,
— Soliditetsgrad på over 10% for hvert af de 3 seneste regnskabsår.
Tilbudsgivere skal i ESPD, del IV, litra C, angive minimum 3 referencer på tilsvarende kontrakter eller lignende leverancer udført inden for de seneste 3 år. For hver reference skal følgende oplyses: Kundens navn og kontaktperson, udførelsesperiode og beskrivelse af leverancen.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan påvise minimum 3 referencer på tilsvarende kontrakter eller lignende leverancer.
Del IV: Procedure
Da det tidligere udbud, offentliggjort ved udbudsbekendtgørelse 2018/S 135-308509, blev annulleret, og da der er behov for kontraktstart den 1.1.2019, har ordregiver behov for at anvende hasteproceduren.
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at afgive tilbud på den udbudte opgave, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Mercell. Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i
Udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B og IV.C:
- I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende),
- I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet,
- I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135,
Stk. 1-3 og 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen. Årsomsætning angivet i feltet "Samlet årsomsætning" og soliditetsgrad angives i feltet "Finansielle nøgletal",
- I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen.
De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave. Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis
Ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk