Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd3b9600-14d1-411e-9cfd-c41dbc60f52b/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd3b9600-14d1-411e-9cfd-c41dbc60f52b/homepage
Udbyder
Filmby Aarhus, Aarhus Kommune
Vindere
Valgt firma
(19.06.2019)
Miljørent
Yrsavej 34
8230 Åbyhøj
Rengøring i Filmby Aarhus
Filmby Aarhus, Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Filmbyen 23, 1
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Lene Berstrand
Telefon: +45 89404873
E-mail: filmby@aarhus.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd3b9600-14d1-411e-9cfd-c41dbc60f52b/homepage
Del II: Genstand
Begrænset EU udbud af rengøring i Filmby Aarhus
Opgaven omfatter rengøring af Filmby Aarhus på ca. 3 000 m2 (rengjort areal).
Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15.12.2015, "Udbudsloven", hvilket betyder, at kun ansøgere der udvælges (prækvalificeres) har ret til at give tilbud.
Opgaven omfatter rengøring af Filmby Aarhus ca 3 000 m2 (rengjort areal).
2 X 12 måneder.
Ordregiver har til hensigt at opfordre 5-7 ansøgere til at afgive tilbud. Udvælgelsen af ansøgerne vil ske blandt de virksomheder, der har den fornødne kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Såfremt flere end 7 ansøgere opfylder ordregivers minimumskrav til egnethed, udvælger ordregiver de 7 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Ordregiver vil som udgangspunkt prækvalificere 7 firmaer, hvis de vurderes til at være egnede. Kun hvis 1 eller 2 firmaer adskiller sig væsentligt fra de andre 5 egnede firmaer i økonomisk og teknisk/faglig kapacitet, vil ordregiver kun prækvalificere 5 firmaer.
Udvælgelsen af de bedst egnede virksomheder vil ske på baggrund af en samlet vurdering ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier:
Udvælgelsen blandt de mest relevante referencer set i forhold til den konkret udbudte opgave. Ved vurderingen heraf tillægges det betydning, at referencerne illustrerer erfaring med opgaver, der ligner den konkrete rengøringsopgave, det vil f.eks. sige bygningsforhold, kvadratmeterantal, antal brugere, kontraktens værdi osv. Ansøgerne bedes i ESPD`ets del V beskrive, hvorledes ansøger opfylder disse kriterier, som anvendes til at begrænse antallet af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD’er hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.
Option på den daglige rengøring af fællesarealerne i den nye bygning i Filmbyen, hvor fællesarealerne udgør ca. 500 m2. Option på tilkøb af rengøring på bestilling af mødelokaler i den nye bygning, lokalerne udgør ca.100 m2. Forventet færdig ultimo 2019
Det vil være muligt for at forlænge aftalen på uændrede vilkår i op til yderligere 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er sociale klausuler, uddannelsesklausuler og arbejdsklausuler i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde forbeslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk