Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/19ca72f0-3cd8-41e1-b5a4-e630a852d6ea/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/19ca72f0-3cd8-41e1-b5a4-e630a852d6ea/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø, AffaldVarme Aarhus (AVA)
Vindere
Valgt firma
(15.04.2019)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 08-03-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 15-03-2019
Time: 12:00
Tømning af containere fra sorteringsgårde i Aarhus Kommune
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø, AffaldVarme Aarhus (AVA)
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Bautavej 1
Aarhus V
8210
Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/19ca72f0-3cd8-41e1-b5a4-e630a852d6ea/homepage
Del II: Genstand
Tømning af containere fra sorteringsgårde i Aarhus Kommune
Opgaven omhandler tømning af containere fra Aarhus Kommunes sorteringsgårde.
Aarhus Kommune
Opgaven omhandler tømning af containere fra Aarhus Kommunes sorteringsgårde. En sorteringsgård er defineret som en større bebyggelse, boligforening eller en kommunal institution/kommunal virksomhed, der har etableret containerløsninger til opsamling af de i kontrakten omfattede affaldstyper. Der er etableret ca. 380 sorteringsgårde i Aarhus Kommune. De indsamlede affaldstyper afleveres efterfølgende på modtageanlæg. Opgaven omfatter endvidere, at transportøren udlejer containere til sorteringsgårdene.
AVA kan forlænge aftalen i op til 12 måneder, således at den senest udløber den 31.10.2025 uden yderligere opsigelse. Senest den 1.4.2024 beslutter AVA, om aftalen skal forlænges og i givet fald i hvor lang tid.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Transportøren skal angive omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår transportørens virksomhed blev etableret/opstartet.
Mindstekrav: AVA accepterer kun tilbud fra transportører, som i hvert af de 2 senest afsluttede regnskabsår har en:
- Årlig omsætning på minimum 8 000 000 DKK ekskl. moms,
- Positiv egenkapital,
- Soliditetsgrad på minimum 15%.
Transportøren skal fremsende en referenceliste med mindst 3 og maksimalt 5 referencer for løsning af tilsvarende opgaver med tømning af containere udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Referencelisten skal angive kundenavn, kontaktperson hos kunden samt hvilken type affald, der er indsamlet. Kun referencer for færdiggjorte og afsluttede opgaver/kontrakter, eller dele af op-gaver/kontrakter, der dokumenterbart er udført eller afsluttet, kan indgå i evalueringen.
Det er et mindstekrav, at transportøren har 3 sammenlignelige referencer.
Kontrakten indeholder krav om sikkerhedsstillelse, bodsbestemmelser samt følgende klausuler: klausul om etik og socialt ansvar, uddannelsesklausul samt klausul om arbejdsvilkår.
Del IV: Procedure
De bydende vil ikke få adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk