Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=230874&B=DSR
Spørgsmål
Addresse
Dansk Servicerådgivning (se nedenstående URL-adresse for yderligere information)
5000 Odense C
Kontaktperson: Pia Blæsbjerg (på vegne af ordregiver)
E-mail: pia.blaesbjerg@d-s-r.dk
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=230874&B=DSR
Udbyder
Alabu Bolig
Vindere
Valgt firma
(05.09.2019)
Forstas A/S
Karetmagervej 23, st.
7100 Vejle
Pleje af grønne områder og vintertjeneste - Alabu Bolig
Alabu Bolig
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Brohusgade 2B
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Pia Blæsbjerg (på vegne af ordregiver)
E-mail: pia.blaesbjerg@d-s-r.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.alabubolig.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81223
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Pia Blæsbjerg (på vegne af ordregiver)
E-mail: pia.blaesbjerg@d-s-r.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.d-s-r.dk
Del II: Genstand
Pleje af grønne områder og vintertjeneste - Alabu Bolig
Pleje af grønne områder samt vintertjeneste på 10 afdelinger i Aalborg SØ af lokationer/ bygningskomplekser under Alabu Bolig. Pleje af grønne områder omfatter ydelser på ca. 45 000 m 2 græs, ca. 25 000 m2 belægning, ca. 9 000 m2 beplantning, ca. 2 500 lbm hæk og ca 225 solitære træer. Vintertjeneste omfatter beredskabsvagt, glatførebekæmpelse samt snerydning på ca. 22 000 m2. Opgaven udbydes samlet.
Aalborg SØ
Pleje af grønne områder samt vintertjeneste på 10 afdelinger i Aalborg SØ af lokationer/ bygningskomplekser under Alabu Bolig. Pleje af grønne områder omfatter ydelser på ca. 45 000 m 2 græs, ca. 25 000 m2 belægning, ca. 9 000 m2 beplantning, ca. 2 500 lbm hæk og ca 225 solitære træer. Vintertjeneste omfatter beredskabsvagt, glatførebekæmpelse samt snerydning på ca. 22 000 m2. Opgaven udbydes samlet.
Ordregiver kan kræve kontrakten forlænget i 2 gange 1 år på uændrede betingelser. Ønsker ordregiver en forlængelse skal dette varsles skriftligt senest 6 måneder inden kontraktens udløb.
Såfremt der er flere egnede ansøgere, der opfylder betingelserne for deltagelse i afsnit 3, end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede ansøgere på grundlag af følgende objektive kriterier:
- Referenceliste, som oplyst af ansøger i punktet ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførsel af tjenesteydelser af den anførte type” i ESPD.
Ved vurderingen af ansøgers referenceliste vil der blive lagt vægt på følgende:
Udvælgelsen foretages på baggrund af, i hvor høj grad ansøgers referencer dokumenterer erfaring med lignende opgaver, som den udbudte, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.4) og II.2.4), idet der lægges positiv vægt på:
- At pleje af grønne områder og vintertjeneste leveres til flere forskellige lokaltioner/afdelinger, tilsvarende de udbudte som anført i udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.4) og II.2.4) (angivet af ansøger under ”beskrivelse” i ESPD),
- At kontraktsummen pr. år er over 1 000 000 DKK eller tilsvarende i anden valuta (angivet af ansøger under ”beløb” i ESPD),
- At referencen var igangværende på ansøgningstidspunktet (angivet af ansøger under ”dato” i ESPD),
- At referencen er et boligselskab (angivet af ansøger under ”modtagere” i ESPD).
Der er optioner på diverse time- og enhedspriser på ekstraopgaver.
Ansøger bedes orientere sig om de samlede krav til ansøgning om prækvalifikation, som fremgår af afsnit 3 og 4 i Kontraktbilag 2: Udbudsbetingelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En ansøger, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 og § 136 vil blive udelukket fra udbuddet med mindre udbudslovens § 138 er gældende.
Dog bemærkes, at en ansøger, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.
En ansøger, der befinder sig i en af følgende frivillige udelukkelsesgrunde fra udbudslovens § 137 vil blive udelukket fra udbuddet med mindre udbudslovens § 138 er gældende:
- Ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i henhold til ovenstående. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD, Del III, afsnit A, B og C.
For så vidt angår danske ansøgere/tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Er ansøger/tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder ansøgers/tilbudsgivers hjemland ikke certifikater eller dokumenter eller dækker disse ikke alle de i § 135, § 136 og § 137 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes der ikke edsaflæggelse i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene (fx serviceattest fra Erhvervsstyrelsen) må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
1) Under punktet ”Samlet årsomsætning” anføres ansøgers samlede årsomsætning i seneste afsluttede regnskabsår;
2) Under punktet ”Øvrige økonomiske og finansielle krav” anføres ansøgers egenkapital i seneste afsluttede regnskabsår.
Der er følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:
1) Samlet årsomsætning i senest afsluttede regnskabsår skal minimum være 8 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta);
2) Egenkapitalen i senest afsluttede regnskabsår skal minimum være positiv.
Hvis ansøger/tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav, kan dette gøres ved at fremlægge underskrevet revisorerklæring eller revideret årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabsoplysninger.
1) Under punktet ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførsel af tjenesteydelser af den anførte type” anføres referenceliste over de væsentligste, påbegyndte eller igangværende sammenlignelige referencer, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af:
(a) Beskrivelse (opgave- og ydelsesbeskrivelse),
(b) Beløb (kontraktsum pr. år),
(c) Dato (startdato samt slutdato, hvis kendt), og
(d) Modtagere (myndighedens/ virksomhedens navn).
Der henstilles til, at der kun oplyses 5 referencer. Ved angivelse af mere end 5 referencer vil det kun være de 5 første/øverste referencer oplyst i ESPD, der indgår i opfyldelsen af minimumskrav og begrænsningen af antallet af kvalificerede ansøgere. Dette gælder uanset om ansøger er én virksomhed, et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen. Et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen for så vidt, angår faglige erfaringer bør samlet maksimalt fremsende 5 referencer, alternativt tydeligt angive hvilke 5 referencer, der skal lægges til grund i udvælgelsen. Hvis et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen for så vidt, angår faglige erfaringer, samlet fremsender flere end 5 referencer og det ikke tydeligt fremgår, hvilke 5 referencer der skal lægges til grund, forbeholder ordregiver sig ret til at rette henvendelse til den ansøger med henblik på at fastslå hvilke 5 referencer, der skal indgå i udvælgelsen.
Der er følgende minimumskrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:
1) Referencelisten skal indeholde minimum 2 lignende referencer, hvor følgende er opfyldt:
(a) På referencen leveres både pleje af grønne områder og vintertjeneste, og
(b) På samme reference skal det tillige fremgår, at der udføres pleje af grønne områder og vintertjeneste på flere lokationer/afdelinger.
Hvis ansøger/tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav, kan dette gøres ved at fremlægge udspecificeret referenceliste fra ESPD indeholdende: Navnet på referencens kontaktperson, samt telefonnummer og e-mail på referencens kontaktperson. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte referencerne.
Der er følgende minimumskrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:
1) Referencelisten skal indeholde minimum 2 lignende referencer, hvor følgende er opfyldt:
a) På referencen leveres både pleje af grønne områder og vintertjeneste, og
b) På samme reference skal det tillige fremgår, at der udføres pleje af grønne områder og vintertjeneste på flere lokationer/afdelinger.
Hvis ansøger/tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående minimumskrav, kan dette gøres ved at fremlægge udspecificeret referenceliste fra ESPD indeholdende: Navnet på referencens kontaktperson, samt telefonnummer og e-mail på referencens kontaktperson. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte referencerne
(a) Leverandøren skal i forbindelse med udførelse af opgaver under denne kontrakt efterleve ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Leverandøren er forpligtet til at sikre (herunder også hos eventuelle underleverandører) medarbejdere løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
For oplysninger om de konkrete klausuler henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres i henhold til Udbudslovens afsnit 2 (lov nr. 1564 af 15.12.2015) som et begrænset udbud. Dette udbud gennemføres elektronisk via Dansk Servicerådgivnings portal for elektronisk tilbudsafgivelse i EUS Complete Tender Management (CTM Systemet) på https://www.eu-supply.com/dsr.asp Ansøger skal selv tilmelde sig udbuddet og afgive ansøgning via CTM Systemet. Kun ansøgning modtaget via CTM Systemet vil kunne komme i betragtning. Såfremt ansøger ikke allerede er registreret i CTM systemet, skal dette gøres via hjemmesiden https://www.eu-supply.com/dsr.asp Når der er logget på CTM Systemet, skal der klikkes på linket »Offentliggjorte udbud« og det konkrete udbud findes. Der fås adgang til udbuddet ved at trykke på knappen »Accepter«.
Ansøger skal selv holde sig orienteret i CTM systemet, hvor spørgsmål/svar offentliggøres.
Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Såfremt ansøgning afgives af en sammenslutning (fx et konsortium), skal ansøgningen vedlægges en konsortieerklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
Såfremt der ikke vedlægges ESPD eller konsortieerklæring med de krævede oplysninger, vil ansøgningen ikke være ukonditionsmæssig, men vurderingen af ansøgningen vil alene ske på baggrund af ansøgers kompetencer og de oplysninger, der fremgår af det af ansøger udfyldte ESPD.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders kapacitet, skal ansøgningen vedlægges en støtteerklæring om, at disse enheder stiller deres ressourcer til rådighed for ordregiver i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Såfremt der ikke vedlægges ESPD eller støtteerklæring med de krævede oplysninger, vil ansøgningen ikke være ukonditionsmæssig, men vurderingen af ansøgningen vil alene ske på baggrund af ansøgers kompetencer og de oplysninger, der fremgår af det af ansøger udfyldte ESPD.
Ansøgers omkostninger i forbindelse med afgivelse af ansøgning er ordregiver uvedkommende. I øvrigt henvises til det komplette udbudsmateriale som er tilgængeligt i CTM-systemet på det konkrete udbud under ”Se udbudsdokumenter”.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
x
Danmark
I henhold til § 7 i Lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr 593 af 2.6.2016 - kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1.
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk