Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=237718&B=NST
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=238264&B=KA
Udbyder
Naturstyrelsen
Opdateringer
Al kommunikation mellem tilbudsgiver og ordregiver samt afgivelse af tilbud skal ske skriftligt via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at fremsende underretning om tildeling på mail.
Det elektroniske udbudssystem tilgås via linket https://eu.eu-supply.com Det elektroniske udbudssystem kan kun anvendes, hvis tilbudsgivers virksomhed har registreret sig som bruger. Registrering er gratis. Såfremt virksomheden ikke allerede er registreret, skal dette gøres under »Online registrering«. Når tilbudsgiver er registreret og logget ind i det elektroniske udbudssystem, tilgås dette udbud under »Mine besvarelser«.
Det elektroniske udbudssystem indeholder en funktion, hvor man kan tilmelde sig adviseringer, så tilbudsgiver modtager en meddelelse på e-mail, når der er nye tilgængelige oplysninger vedrørende udbuddet, eksempelvis vedrørende spørgsmål. Tilbudsgiver opfordres dog til løbende at holde sig orienteret i det elektroniske udbudssystem og ikke alene at forlade sig på e-mail-adviseringer.
Såfremt der opleves problemer med det elektroniske udbudssystem, kan tilbudsgiver rette henvendelse til teknisk support enten på mail til: dksupport@eu-supply.com eller telefonisk på: (+45) 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudsloven § 148, stk. 1 nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, eller for at udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunkt for beslutning om kontrakttildeling.
Inden beslutning om tildeling af kontrakt skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med, fremlægge kommunikation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, jf. § 153.
I relation til punkt II.1.5 bemærkes, at beløbet er et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.
Kultur- og bevoksningspleje
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33157274
Førstballevej 2
Randbøl
7183
Danmark
Kontaktperson: Steffen Rasmussen
Telefon: +45 93564061
E-mail: stera@nst.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/250996
Del II: Genstand
EU-udbud af kultur- og bevoksningspleje
Udbuddet omfatter kultur- og bevoksningspleje i Naturstyrelsens enhed Trekantsområdets nåletræsplantager, og består væsentligst af Udrensning af uønsket opvækst, Udrensning af hovedtræarten samt uønsket opvækst - ældre kulturer, Udrensning af løvtrælommer og Nedtagning af kulturhegn.
Naturstyrelsen Trekantsområdet
Udbuddet omfatter kultur- og bevoksningspleje i Naturstyrelsens enhed Trekantsområdets nåletræsplantager, og består væsentligst af Udrensning af uønsket opvækst, Udrensning af hovedtræarten samt uønsket opvækst - ældre kulturer, Udrensning af løvtrælommer og Nedtagning af kulturhegn.
Kontrakten kan forlænges med 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD Del IV, afsnit B:
- Tilbudsgivers omsætning for det seneste regnskabsår.
Virksomhedens omsætning for det seneste disponible regnskabsår, skal være minimum 100 000 DKK.
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD Del IV, afsnit C:
En liste med de 2 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 2 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt forstås følgende: Tjenesteydelser inden for skovbruget som for eksempel manuel skovning samt kultur og bevoksningspleje.
Del IV: Procedure
Naturstyrelsen
Førstballevej 2
7183 Randbøl
Del VI: Supplerende oplysninger
Al kommunikation mellem Tilbudsgiver og Ordregiver samt afgivelse af tilbud skal ske skriftligt via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at fremsende underretning om tildeling på mail.
Det elektroniske udbudssystem tilgås via linket https://eu.eu-supply.com Det elektroniske udbudssystem kan kun anvendes, hvis Tilbudsgivers virksomhed har registreret sig som bruger. Registrering er gratis. Såfremt virksomheden ikke allerede er registreret, skal dette gøres under »Online registrering«. Når Tilbudsgiver er registreret og logget ind i det elektroniske udbudssystem, tilgås dette udbud under »Mine besvarelser«.
Det elektroniske udbudssystem indeholder en funktion, hvor man kan tilmelde sig adviseringer, så Tilbudsgiver modtager en meddelelse på e-mail, når der er nye tilgængelige oplysninger vedrørende udbuddet, eksempelvis vedrørende spørgsmål. Tilbudsgiver opfordres dog til løbende at holde sig orienteret i det elektroniske udbudssystem og ikke alene at forlade sig på e-mailadviseringer.
Såfremt der opleves problemer med det elektroniske udbudssystem, kan Tilbudsgiver rette henvendelse til teknisk support enten på mail til: dksupport@eu-supply.com eller telefonisk på: (+45) 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudsloven § 148, stk. 1 nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, eller for at udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunkt for beslutning om kontrakttildeling.
Inden beslutning om tildeling af kontrakt skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med, fremlægge kommunikation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, jf. §153.
I relation til punkt II.1.5 bemærkes, at beløbet er et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk/