Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=237443&B=NST
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=237443&B=NST
Udbyder
Naturstyrelsen
Opdateringer
Deltagelse i udbuddet kan kun ske via ordregivers elektroniske udbudssystem, EU-Supply, jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Tidsfrister i relation til spørgsmål og svar fremgår af udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon +45 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudsloven § 138.
Inden beslutning om tildeling af kontrakt skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, jf. § 153.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
I relation til punkt II.1.5 og II.2.6 bemærkes, at beløbet alene udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid inklusive optioner og forlængelser.
I relation til punkt II.2.7 bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse, men at kontraktens første 7 måneder udgøres af en mobiliseringsperiode. Kontraktens udførelse skal først påbegyndes efter mobiliseringsperiodens udløb. For yderligere oplysninger henvises til kontrakten.
Der afholdes orienteringsmøde den 16.5.2019, kl. 13:00 til 15:00 på følgende adresse: Frøslev Plantage, Lejrvej, 6330 Padborg. Yderligere oplysninger fremgår af udbudsbetingelserne pkt. 8.3.
Driftsopgaver - Naturstyrelsen Sønderjylland
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33157274
Førstballevej 2
Randbøl
7183
Danmark
Kontaktperson: Celine Voldby Sørensen
Telefon: +45 29178239
E-mail: cevso@nst.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/250996
Del II: Genstand
Udbud af driftsopgaver - Naturstyrelsen Sønderjylland
Nærværende udbud vedrører driftsopgaver indenfor manuel skovning af stort løvtræ, manuel plantning af skovkulturer samt pleje i ny anlagte skovkulturer og yngre bevoksninger. Herudover vil eftersyn og reparation af kulturhegn kunne komme på tale i mindre grad. Skovning andrager ca. 1 600 m3 årligt. Plantning andrager ca. 10 000 planter årligt på kulturforberedte arealer. Herudover er der plejeopgaver i vores skovkulturer og yngre bevoksninger i et omfang af ca. 230 timer årligt. Til sammen udgør opgaverne ca. et årsværk. Den vejledende geografi vil være indenfor hele Naturstyrelsen Sønderjyllands område.
Sønderjylland
Nærværende udbud vedrører driftsopgaver indenfor manuel skovning af stort løvtræ, manuel plantning af skovkulturer samt pleje i ny anlagte skovkulturer og yngre bevoksninger. Herudover vil eftersyn og reparation af kulturhegn kunne komme på tale i mindre grad. Skovning andrager ca. 1 600 m3 årligt. Plantning andrager ca. 10 000 planter årligt på kulturforberedte arealer. Herudover er der plejeopgaver i vores skovkulturer og yngre bevoksninger i et omfang af ca. 230 timer årligt. Til sammen udgør opgaverne ca. et årsværk. Den vejledende geografi vil være indenfor hele Naturstyrelsen Sønderjyllands område.
Ordregiver har mulighed for at forlængelse kontrakten i yderligere 1 x 2 år på uændrede betingelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
-
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD Del IV, afsnit B:
1) Tilbudsgivers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår;
2) Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
- en samlet årlig omsætning på mindst 200 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår,
- en egenkapital på mindst 100 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD Del IV, afsnit C:
En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 2 og maksimalt 5 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt forstås følgende: Tjenesteydelser inden for skovbruget som for eksempel manuel skovning, plantning af vedplanter samt kultur- og bevoksningspleje.
Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til virksomhedsoverdragelsesloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 710 af 20.8.2002, hvorefter entreprenøren er forpligtet til at overtage en medarbejder fra ordregiver, med mindre denne medarbejder ikke ønsker overdragelse, og til at efterleve de forpligtelser, der følger af loven.
Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Der er stillet uddannelsesmæssige krav til medarbejdere, som skal udføre nærmere angivne opgaver under Kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske via ordregivers elektroniske udbudssystem, EU-Supply, jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Tidsfrister i relation til spørgsmål og svar fremgår af udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon +45 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudsloven § 138.
Inden beslutning om tildeling af kontrakt skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, jf. § 153.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
I relation til punkt II.1.5 og II.2.6 bemærkes, at beløbet alene udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid inklusive optioner og forlængelser.
I relation til punkt II.2.7 bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse, men at kontraktens første 7 måneder udgøres af en mobiliseringsperiode. Kontraktens udførelse skal først påbegyndes efter mobiliseringsperiodens udløb. For yderligere oplysninger henvises til kontrakten.
Der afholdes orienteringsmøde den 16.5.2019, kl. 13:00 til 15:00 på følgende adresse: Frøslev Plantage, Lejrvej, 6330 Padborg. Yderligere oplysninger fremgår af udbudsbetingelserne pkt. 8.3.
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk/