Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/105586030.aspx
Udbyder
Lolland Kommune
Vintertjeneste 2019 Lolland Kommune
Lolland Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188572
Jernbanegade 7
Maribo
4930
Danmark
Kontaktperson: Steen Hjelm Sørensen
Telefon: +45 54676873
E-mail: stehs@lolland.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/105586030.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://lolland.dk/
Del II: Genstand
Vintertjeneste 2019 Lolland Kommune
Udbuddet omfatter snerydning og glatførebekæmpelse på Lolland Kommunes kommunale vejnet for perioden 2019-2023, med option på forlængelse for henholdsvis 2024 og 2025.
Vintertjenesten omfatter snerydning og glatførebekæmpelse på kørebaner, samt eventuelle parkeringspladser, buslommer, o. lign.
Udbuddet omfatter i alt 2 entrepriser med hver 2 ruter.
Hver rute foregår med lastbil.
Minimumskrav til de tilbudte lastbiler, fremgår af dokumentet "Vilkår".
Rute nr.:
LPS 1.0 - Gennemføres med 1 stk. lastbil m/spreder og plov (kombi)
LP 1.1 - Gennemføres med 1 stk. lastbil m/plov til snerydning
LPS 2.0 - Gennemføres med 1 stk. traktor m/spreder og plov (kombi)
LP 2.1 - Gennemføres med 1 stk. traktor m/plov til snerydning
Ruternes beliggenhed er anført på vedlagte ruteplaner.
Ordregiver leverer salt og stiller saltspreder og sneplov til rådighed.
Ordregiver leverer beslag inkl. el-anlæg til sneplov hydraulik. Montering på plov foretages af Ordregiver på dennes eget værksted.
Ordregiver leverer salt og saltlage og stiller saltspreder og sneplov til rådighed for entreprenøren. Entreprenøren skal selv stille med henholdsvis lastbil og traktor til montering af ordregivers udstyr.
Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I et gennemsnit af de sidste tre vintre kan der forventes:
— 60 udkald til glatførebekæmpelse på kørebaner,
— 30 timer til snerydning på kørebaner.Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.
Udkald til glatførebekæmpelse og snerydning finder fortrinsvis sted uden for normal arbejdstid.
Kontrakten kan på Ordregivers foranledning forlænges til at omfatte vinteren 2024
Med start pr. 1/10-2024 samt eventuelt vinteren 2025 med start pr. 1.10.2025.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Vognmandstilladelse
Gyldig vognmandstilladelse udstedt iht. forordning nr. 1072/2009, skal kunne fremvises senest ved underskrivelse af kontrakt.
1 - Erhvervsansvarsforsikring
2 - Sikkerhedsstillelse
3 - Forsikring
Ad 1: Entreprenøren skal have tegnet de nødvendige ansvars- og skadesforsikringer for eget materiel med hensyn til uheld under arbejdet. Entreprenøren bærer selv ansvaret for samtlige tings-, person og miljø skader der måtte opstå i forbindelse med entreprenørens udførelse af opgaven, herunder de, der er forvoldt med det materiel, der er udleveret af Ordregiver. Dokumentation for dækkende forsikring skal kunne fremvises senest ved kontraktunderskrivelse.
Ad 2: Entreprenøren skal stille sikkerhed for et beløb svarende til DKK 50.000 pr. køretøj i kontrakten. Sikkerheden skal opretholdes indtil tre måneder efter kontraktperiodens udløb. Sikkerhedsstillelsen nedskrives ikke over tid. Sikkerheden skal stilles i forbindelse med kontraktens indgåelse, i form af pengeinstitutgaranti eller kautionsforsikring eller på anden betryggende vis.
Ad 3: Entreprenøren skal have tegnet de nødvendige ansvars- og skadesforsikringer for eget materiel med hensyn til uheld under arbejdet. Entreprenøren bærer selv ansvaret for samtlige tings-, person og miljø skader der måtte opstå i forbindelse med entreprenørens udførelse af opgaven, herunder de, der er forvoldt med det materiel, der er udleveret af Ordregiver. Dokumentation for dækkende forsikring skal kunne fremvises senest ved kontraktunderskrivelse
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
Regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
Der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
Beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
Indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
Dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
Jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
Angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk