Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/103491079.aspx
Udbyder
3B v/ KAB
Vindere
Valgt firma
(23.07.2019)
Ista Danmark A/S
Brydehusvej 13
2750 Ballerup
Udskiftning og servicering af radiatorfordelingsmålere til boligforeningen 3B
3B v/ KAB
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
31394414
Vester Voldgade 17
København V
1552
Danmark
Kontaktperson: Michael Børglum
Telefon: +45 33631207
E-mail: mib@kab-bolig.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/103491079.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kab-bolig.dk/
Del II: Genstand
Udskiftning og servicering af radiatorfordelingsmålere til boligforeningen 3B
Udbuddet vedrører udskiftning og servicering af radiatorfordelingsmålere til boligforeningen 3B, samt aflæsning af andre målere hos boligforeningen 3B.
Udbuddet vedrører udskiftning af radiatorfordelingsmålere, dataopsamling og levering af data samt målerservice jævnfør specifikationen i kontraktbilag B - Kravsspecifikation.
Udbuddet omfatter:
— Aflæsning af alle eksisterende radiatorfordelings- og vandmålere for udfærdigelse af varmeregnskab for indeværende periode,
— Demontering af de eksisterende radiatorfordelingsmålere,
— Levering og montering af fjernaflæste radiatorfordelingsmålere med en dokumenteret levetid inkl. batteri på min 10 år samt dertil hørende radiobaseret dataopsamlingssystem. Der skal kun leveres nyt system, såfremt det eksisterende system ikke kan anvendes,
— Evt. nødvendig udskiftning / opgradering af software i perioden indtil udløb for systemets holdbarhed skal være indeholdt i prisen for dataopsamlingssystemet,
— Levering af målerdata i en 10-årig periode (år 1 til og med år 10).
Udskiftning af ca. 9 000 vandmålere i perioden 1.1.2021 - 31.12.2023.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Omsætningen i de tre seneste regnskabsår indenfor det udbudte område,
— Egenkapital i de tre senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: Udvælgelse.
Mindstekrav omsætning: 6 000 000 DKK ekskl. moms (eller tilsvarende i anden valuta) hvert af de seneste tre regnskabsår.
Mindstekrav egenkapital: Positiv egenkapital hvert år i de tre senest afsluttede regnskabsår.
— Erfaring fra tilsvarende opgaver,
— Dokumentation for gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK årligt.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: Udvælgelse.
Mindstekrav:
Tre referencer fra tilsvarende opgaver (det vil sige udskiftning og servicering af radiatorfordelingsmålere i almene boligafdelinger):
— Referencerne må ikke være mere end 3 år gamle,
— Referencerne skal tilsammen som minimum have en årlig omsætning på 1 000 000 DKK ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Det er ikke muligt at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
— Tilbudsgiver kan kan kun afgive et tilbud i denne udbudsforretning,
— Tilbudsgivers omkostninger i forbindelse med afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende,
— En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde egnethedskriterierne skal kun udfylde et ESPD,
— En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager vedkommendes eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på, (Inviteres i Mercell til at besvare ESPDet),
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsprocessen sammen, skal der for hver af de deltagende aktører udfyldes et særskilt ESPD (Inviteres i Mercell til at besvare ESPDet).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk