Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b24524e9-6375-47cc-9cba-b5aea9bb819b/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b24524e9-6375-47cc-9cba-b5aea9bb819b/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Valgt firma
(09.10.2019)
FKSslamson
Odense S
Kloakservice
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Jakob Laursen
Telefon: +45 41874605
E-mail: jaklau@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b24524e9-6375-47cc-9cba-b5aea9bb819b/homepage
3716 4712
Ny Munkegade 15
Aarhus C
Danmark
E-mail: brandvaesen@ostbv.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b24524e9-6375-47cc-9cba-b5aea9bb819b/homepage
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ostbv.dk/
Del II: Genstand
Kloakservice
Levering af kloakservice. Dette indbefatter service af kommunens kloaker, herunder bl.a. tv-inspektion, slamsugning og rensning endvidere indeholder udbuddet også tømning af fedt- og olie-udskillere og transport af fjernvarmevand.
Aarhus by og opland
Levering af kloakservice. Dette indbefatter service af kommunens kloaker, herunder bl.a. tv-inspektion, slamsugning og rensning endvidere indeholder udbuddet også tømning af fedt- og olie-udskillere og transport af fjernvarmevand.
Aarhus Kommune prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskravene til egnethed, prækvalificeres de 5 ansøgere, hvis referencer har en højest mulige omsætning sammenlagt.
Kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter. Begrundelsen herfor er de markedsmæssige hensyn. Ordregiver skønner, at kontraktens genstand og omfang betyder, at Ordregiver ikke kan drage fordel af konkurrencesituationen, såfremt kontrakten opdeles i delkontrakter, da sortimentsbredden og de tekniske specifikationer ikke spænder bredt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et krav at ansøger har autorisation, som kloakmester. Dette skal angives i ESPD’et.
Ansøger bedes i ESPD angive følgende nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår: Egenkapital.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
— Har en positiv egenkapital i de seneste 2 regnskabsår.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
— I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Der skal angives 3 sammenlignelige referencer, eventuelle referencer udover de første 3 angivne vil ikke indgå i vurderingen. Med sammen-lignelige menes der rammeaftaler med akuttilkald eller regelmæssige tømninger. Mindst en af referencerne skal indeholde abonnementsordning eller regelmæssig tømning af fedtudskiller. Mindst en reference skal have en samlet omsætning på over 500 000 DKK.
I ESPD’et angives Referencerne herunder bedes det angivet den samlet omsætning i overstående tidsperiode, start og slutdato samt Modtagere og kontaktperson.
Bemærk af kontrakten indeholder arbejds- og uddannelsesklausul
Bemærk endvidere rammeaftalens afsnit 11.4:
11.4 Børneattest
Leverandøren er forpligtet til at sikre, at de medarbejdere, der udfører arbejdet i henhold til denne kontrakt på Aarhus kommunes skoler, institutioner og øvrige tilbud for børn og unge, har en blank (negativ) børneattest.
Dette skal kunne dokumenteres på forespørgsel.
Del IV: Procedure
Kontraktperioden er 6 år.
— For er at åbne op for konkurrencen da investeringsomkostninger til materiel, afskrivningerne på disse er længere end 4 år,
— For at imødekomme miljø og beskæftigelses vilkår. Disse parametre er i øget fokus (miljø) på baggrund af øgede POGI (Partnerskab for grønne indkøb) krav til transport udstyr samt Aarhus kommunes klimasekretariatet politiske fokus på området.
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus kommune kan ikke indgå aftale med ansøgere, der er omfattet af én eller flere af nedenstående udelukkelsesgrunde.
Oplysninger vedrørende nedenstående udfyldes i ESPD.
Aarhus Kommune accepterer ikke ansøgning fra ansøgere, som:
— Ved endelig dom er dømt for:
—— Kriminel organisation,
—— Bestikkelse,
—— EU-svig,
—— Terrorhandlinger,
—— Hvidvaskning af penge,
—— Børnearbejder og menneskehandel,
— Har personer i ledelsen, der er dømt for nogle af ovenstående forhold,
— Har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på 100 000 DKK eller der-over, jf. udbudslovens § 135, stk. 4,
— Har interessekonflikter med ordregiver, der ikke kan afhjælpes,
— Har foretaget konkurrencefordrejende handlinger som følge af en forudgående inddragelse i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger,
— Har givet groft urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger omkring visse af ovenstående oplysninger,
— Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
— Udbyder kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalen, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med.
Den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med, skal kunne fremskaffe dokumentation for ESPD inden for en frist på 14 arbejdsdage. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at behandlingstiden i forbindelse med udstedelse af serviceattester er op til 2 uger.
De oplysninger, der skal fremgå af ESPD vedrører prækvalifikationsbetingelsernes afsnit 5 udelukkelsesgrunde samt afsnit 6 om egnethed.
Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Se Konkurrence og Forbrugerstyrelsens vejledning »ESPD – Dokumentation og E-Certis«. Vejledningen kan hentes her: https://www.kfst.dk/vejledninger/kfst/dansk/2017/20172606-espd-dokumentation-og-ecertis/
Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser:
— Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed,
— Afgivet for en notar,
— Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå aftale med. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Ordregiver anmoder herom:
Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis Tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Ordregiveren forlanger.
Der gives ikke vederlag for deltagelse i forhandlingerne. Udbyder kan vælger at forhandle omkring indkomne tilbud.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk