Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7c52d52f-fe9e-4abe-8d05-e8ab35c910f9/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7c52d52f-fe9e-4abe-8d05-e8ab35c910f9/homepage
Udbyder
I/S Refa
Vindere
Valgt firma
(05.08.2019)
Birket Autotransport ApS
V. Kolbyes Vej 5
4930 Maribo
Transport af brændbart affald
I/S Refa
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
78951818
Energivej 4
Nykøbing F.
4800
Danmark
Kontaktperson: Niels-Erik Sakariassen
Telefon: +45 54841457
E-mail: nes@REFA.DK
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7c52d52f-fe9e-4abe-8d05-e8ab35c910f9/homepage
Del II: Genstand
Transport af brændbart affald
Nærværende udbud omfatter transport, herunder afhentning og læsning, vejning samt aflæsning og aflevering, af samlet set ca. 12 500 ton brændbart affald fra REFAs to Miljøcentre (Miljøcenter Hasselø og Miljøcenter Gerringe) til REFA's Kraftvarmeværk i Nykøbing Falster.
Nykøbing Falster og Rødby
Udbuddet omfatter følgende opgaver, idet der vil blive indgået én aftale om udførelse af den samlede opgave:
— Læsning af affald, før transporten, på alle pladserne,
— Transport af brændbart affald fra Miljøcenter Hasselø,
— Transport af brændbart affald fra Miljøcenter Gerringe,
— Vejning af affald op Kraftvarmeværkets brovægt,
— Aflæsning og aflevering af affald til Kraftvarmeværket.
Ordregiver har valgt ikke at opdele udbuddet i delaftaler, da der er behov for én leverandør til varetagelse af den samlede opgave.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere skal i ESPD, del IV, litra C, opliste mindst én, jf. mindstekravet nedenfor, og maksimalt 5 mest relevante referencer fra kontrakter af tilsvarende eller sammenlignelig art med angivelse af følgende for hver reference:
— Opgavens art,
— Kundens navn,
— Årlig mængde og/eller årlig kontraktsum,
— Aftaleperiode.
Det er et mindstekrav til egnetheden, at tilbudsgiver har mindst én reference af sammenligneligt omfang omfattende transport af brændbart affald.
Der stilles krav i rammeaftalen om, at leverandøren skal stille en anfordringsgaranti. Anfordringsgarantien udgør 10 % af den estimerede årlige pris ekskl. moms. Der er desuden indført en arbejdsklausul i rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud eller få oplysninger om konkurrenternes tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at afgive tilbud i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics, jf. pkt. I.3.
Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.
— I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende),
— I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet.
I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter,
— I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5,
— I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen.
De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.
Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.
Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.
Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. I.3)
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk