Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/91605903-859a-4692-a47e-507e8ab9c657/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/91605903-859a-4692-a47e-507e8ab9c657/homepage
Udbyder
Københavns Kommune, Kultur og Fritidsforvaltningen
Vindere
Valgt firma
(30.08.2019)
Rengoering.com A/S
Blokken 75
3460 Birkerød
Rengøring
Københavns Kommune, Kultur og Fritidsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Nyropsgade 3
København V
1602
Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
Telefon: +45 52344335
E-mail: seg@horten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/91605903-859a-4692-a47e-507e8ab9c657/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rengøring
Udbuddet omhandler daglig intern rengøring af forskellige kommunale lokaliteter (eksempelvis sports- og idrætshaller, kulturhuse, biblioteker, museer, administration med videre). Udbuddet omfatter samlet set 29 lokaliteter i Københavns Kommune, hvoraf der på enkelte kan være mere end en lokalitet på samme adresse. Der indgå saftale med én leverandør. Der afgives tilbud på kvalitetsbaseret rengøring.
Udbuddet omhandler daglig intern rengøring af forskellige kommunale lokaliteter (eksempelvis sports- og idrætshaller, kulturhuse, biblioteker, museer, administration med videre). Udbuddet omfatter samlet set 29 lokaliteter i Københavns Kommune, hvoraf der på enkelte kan være mere end en lokalitet på samme adresse. Der indgås aftale med én leverandør. Der afgives tilbud på kvalitetsbaseret rengøring. Kontrakten indeholder endvidere option på ekstraopgaver. Kontrakten strækker sig over ca. 1 år (frem til 30.9.2020.)
KFF vil udvælge de fem ansøgere, som ud fra en samlet vurdering:
1) Har mest erfaring med varetagelse af lignende rengøringsopgaver. Herved forstås erfaring med rengøring af arealer, som i omfang (m2) og indhold (jf. Opgavebeskrivelsen) mest ligner den ud-budte kontrakt. Antallet af referenceopgaver er ikke afgørende, men derimod reference opgavernes lighed med den udbudte kontrakt.
2) Tilbyder at bemande opgaven på den mest hensigtsmæssige måde, således at der anvendes til-strækkeligt mange ledelses-, instruktions- og planlægningsmæssige ressourcer med dertilhørende kompetencer til implementering af opgaven.
Til vurdering af udvælgelseskriterium (1) bedes ansøgeren lave en udvidet beskrivelse af sine erfarin-ger i referencelisten i ESPD-ets del IV, afsnit C, vedrørende minimumskrav til teknisk og faglig formåen. Til vurderingen af udvælgelseskriterium (2) bedes ansøgeren i ESPD-ets del V om begrænsning af antallet af ansøgere beskrive, hvorledes ansøgeren vil bemande opgaven og sikre at der anvendes til-strækkeligt mange ledelses- instruktions- og planlægningsmæssige ressourcer med dertilhørende kompetencer til implementering af opgaven. Alternativt kan ansøgeren vælge at vedhæfte en sådan beskrivelse af dennes opfyldelse af udvælgelseskriterium (2) som et bilag vedlagt ansøgningen.
Kontrakten indeholder option på ekstraopgaver som kan anvendes enten på opgave- eller timebasis.
KFF har vurderet, at kontrakten - henset til dennes omfang, indhold og tidsmæssig udstrækning - ikke egner sig til en opdeling i delkontrakter. Det er KFF's vurdering, at en samlet kontrakt giver væsentlige stordriftsfordele.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen.
1) Ansøgers seneste godkendte årsregnskab skal udvise et positivt nettoresultat efter skat.
2) Ansøgers gennemsnitlige omsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal minimum være følgende: 2 750 000 DKK. For virksomheder, som har eksisteret i kortere tid end 3 år, accepterer KFF mindstekravet som op-fyldt, hvis den gennemsnitlige omsætning for afsluttede regnskabsår, som ansøgeren kan fremvise, opfylder mindstekravet på 2 750 000 DKK.
1) Ansøgers seneste godkendte årsregnskab skal udvise et positivt nettoresultat efter skat.
2) Ansøgers gennemsnitlige omsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal minimum være følgende: 2 750 000 DKK.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers tekniske og faglige formåen.
1) Ansøger skal have mindst tre referencer på lignende eller tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år. Med »lignende eller tilsvarende« opgaver forstås rengøring af 20 eller flere lokationer under samme kontrakt/aftale. Med »udført« forstås, at den pågældende kontrakt/aftale skal være igangværende eller afsluttet inden for de seneste 3 år.
1) Ansøger skal have mindst tre referencer på lignende eller tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år.
Kontrakten indeholder Københavns Kommunes CSR-bilag, som stiller krav til den kommende leverandørs i relation til miljø, antikorruption samt menneske- og arbejdstagerrettigheder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
KFF skal kræve, at ansøgerne benytter det fælles europæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 148. Ansøgere skal derfor ved ansøgning om prækvalifikation anvende det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Ansøger skal derfor udfylde og vedlægge ESPD i overensstemmelse med KFF's anvisninger i udbudsbekendtgørelsen og udbudsbetingelserne. KFF gør en elektronisk og integreret version af ESPD'et tilgængelig for ansøgerne som en del af udbudsmaterialet på www.udbuddet.dk. Ansøgere kan på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside finde henvisning til ESPD-tjenesten og vejledning om udfyldelse af ESPD: https://www.kfst.dk/vejledninger/kfst/dansk/2017/20172606-espd-dokumentation-og-ecertis/. KFF kan på ethvert tidspunkt under udbudsprocessen anmode om hel eller delvis dokumentation for oplysningerne om egnethed, jf. udbudslovens § 151, stk. 2.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Klage over tildelingsbeslutning skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk