23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 093-224147
Offentliggjort
15.05.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Odense Kommune

Vindere

(24.09.2019)
Kosan Gas A/S
Hasselager Centervej 19-21
8260 Viby J

Udbud af tankgas til TE Arena


Odense Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Søren Tuemand
Telefon: +45 23991613
E-mail: soetu@odense.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d4567fdd-e96b-4769-a6c4-0f49d045f397/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d4567fdd-e96b-4769-a6c4-0f49d045f397/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d4567fdd-e96b-4769-a6c4-0f49d045f397/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af tankgas til TE Arena

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering, installering og tilslutning, leje af gastank og løbende levering af tankgas til opfyldelse af TE Arena’s behov.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09122000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense V

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver skal i vinterperioden have opvarmet cykelarenaen, TE Arena, hvorfor udbuddet vedrører levering, installering og tilslutning, leje af gastank og løbende levering af tankgas til opfyldelse af TE Arena’s behov.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Baseret på det historiske forbrug forventes det, at den årlige omsætning vil være 900 000 DKK. Den i felt II.1.5 oplyste værdi er således udtryk for den maksimalt forventede omsætning i hele kontraktperioden. Forbruget kan ikke forventes at være jævnt fordelt over året eller kontraktperioden.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal i Ethics angive mindst 3 sammenlignelige referencer, der ikke er mere end 3 år gamle:

- - Referencerne skal vedrøre løbende samarbejder, f.eks. en rammeaftale og således ikke enkeltstående leverancer.

- - Der stilles ikke krav til typen af ordregiver, som opgaven er udført for.

- - Der stilles ikke krav til størrelsen/økonomien på den anførte reference.

- - Alderen på referencerne regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der må gerne være tale om referencer, der vedrører igangværende aftaler.

- - Mindst 1 af ovenstående referencer skal vedrøre udlejning af gastank og løbende levering af tankgas og mindst 2 af ovenstående referencer skal indeholde løbende levering af tankgas.

Alle ovenstående forhold skal fremgå af beskrivelsen af referencen og tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i Ethics. Beskrivelserne af referencerne skal være så fyldestgørende som muligt.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal i Ethics angive mindst 3 sammenlignelige referencer, der ikke er mere end 3 år gamle:

- - Referencerne skal vedrøre løbende samarbejder, f.eks. en rammeaftale og således ikke enkeltstående leverancer.

- - Der stilles ikke krav til typen af ordregiver, som opgaven er udført for.

- - Der stilles ikke krav til størrelsen/økonomien på den anførte reference.

- - Alderen på referencerne regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der må gerne være tale om referencer, der vedrører igangværende aftaler.

- - Mindst 1 af ovenstående referencer skal vedrøre udlejning af gastank og løbende levering af tankgas og mindst 2 af ovenstående referencer skal indeholde løbende levering af tankgas.

Alle ovenstående forhold skal fremgå af beskrivelsen af referencen og tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i Ethics. Beskrivelserne af referencerne skal være så fyldestgørende som muligt.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagt udkast til rammeaftale inkl. bilag, som vil udgøre aftalegrundlaget for den endelige rammeaftale mellem ordregiver og den valgte leverandører.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/06/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/06/2019
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, der er vedlagt som Bilag 2 – Arbejdsklausul.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/05/2019

Send til en kollega

0.065