Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9e1c25d8-60ac-4a2b-a8c3-eb2c8e02ce98/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9e1c25d8-60ac-4a2b-a8c3-eb2c8e02ce98/homepage
Udbyder
ARC I/S Amager Ressourcecenter
Vindere
Valgt firma
(10.09.2019)
Ragn-Sells Danmark A/S
Maglemøllevej 46
4700 Næstved
Behandling og afsætning af Madaffald
ARC I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
34 20 81 15
Vindmøllevej 6
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 51168605
E-mail: stm@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Behandling og afsætning af Madaffald
Den udbudte opgave omfatter som hovedydelse modtagelse, registrering, omlastning, behandling og afsætning af Madaffald, som indsamles i haveboliger, etageboliger, institutioner m.v. i ARCs ejerkommuner: Frederiksberg og Hvidovre, jf. nærmere herom i punkt II.2.4.
Den udbudte opgave omfatter som hovedydelse modtagelse, registrering, omlastning, behandling og afsætning af Madaffald, som indsamles i haveboliger, etageboliger, institutioner m.v. i ARCs ejerkommuner: Frederiksberg og Hvidovre.
Såfremt ARCs ejerkommuner, Tårnby og Dragør, vedtager at starte indsamling af Madaffald i kontraktperioden, vil hovedydelsen også omfatte håndtering af Madaffald fra disse 2 kommuner.
Tårnby og Dragør Kommuner har endnu ikke vedtaget at starte indsamling af Madaffald. Dermed er det på nuværende tidspunkt uvist, om håndtering af Madaffald fra disse kommuner bliver aktuel i den udbudte kontraktperiode.
Affaldsmængderne vil blive tilført modtageranlægget over året med en vis variation måned for måned - svarende til den variation, som konstateres ved kommunernes indsamling.
Der kan ske ændringer i fraktionen i løbet af kontraktperioden fx ved nye lovkrav. ARC forventer ligeledes, at modtageranlægget er imødekommende overfor mindre ændringer i fraktionen, hvis der opstår bedre muligheder for genbrug og/eller genanvendelse ved en anden sortering. Eventuelle ændringer vil ske i samarbejde mellem ARC og Leverandøren.
Der er følgende differentierede kontraktstart for de involverede kommuner:
- Hvidovre: 1.10.2019 for etageboliger. 1.4.2020 for haveboliger,
- Frederiksberg: 1.1.2020,
- Tårnby og Dragør: Evt. kontraktstart er pt. ukendt.
Der henvises i det hele til Kravspecifikationen for en uddybning af omfanget og kravene til den udbudte opgave.
ARC har mulighed for at forlænge kontrakten i 6 x 6 måneder til en samlet varighed af kontrakten på op til 5 år.
En eventuel forlængelse af kontrakten sker på uændrede vilkår.
Opgaven indeholder følgende option:
Option 1:
Modtagelse, registrering, omlastning og transport af restaffald fra 2-kammer biler i Hvidovre, samt eventuelt Tårnby og Dragør Kommuner. Restaffaldet skal transporteres til forbrænding som dagrenovationslignende affald på Amager Bakke.
Der henvises i det hele til Kravspecifikationen for en uddybning af omfanget og kravene til den udbudte opgave.
Kontrakten udbydes som én samlet kontrakt, hvor der indgås kontrakt med én Tilbudsgiver. ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, jf. Udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Oplysning om Tilbudsgivers egenkapital i det seneste reviderede regnskabsår,
- Oplysning om Tilbudsgivers erhvervs- og produktansvarsforsikring.
Det er et mindstekrav, at:
- Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det seneste reviderede regnskabsår,
- Tilbudsgiver har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 000 000 DKK for tingskade og 10 000 000 DKK for personskade.
ARC ønsker sikkerhed for, at den Tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Tilbudsgiver skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:
- Tilbudsgivers relevante referencer inden for de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave, der i art og omfang relaterer sig til behandling og afsætning af fraktionen Madaffald, og hvor opgaven er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
- Ordregiver,
- Leveringsperiode,
- Opgavens omfang (årligt behandlede mængder),
- De til ydelsen tilknyttede anlægs miljøgodkendelse,
- Tilbudsgivers kvalitetssikringsstandard og miljø- og arbejdsmiljøledelsessystem.
Det er et mindstekrav, at:
- Tilbudsgiver har mindst 1 relevant reference,
- De til ydelsen tilknyttede anlæg er godkendt til henholdsvis modtagelse og omlastning, forbehandling samt bioforgasning af den aktuelle fraktion. Tilbudsgiver skal være i besiddelse af en gældende miljøgodkendelse til udførelse af de relevante aktiviteter i forbindelse med udførelse af opgaven for ARC samt have tilstrækkelig kapacitet hertil,
- Tilbudsgiver har udformet en kvalitetssikringsstandard og et miljø- og arbejdsmiljøledelsessystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
Der henvises til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af Kontrakten, at den vindende tilbudsgiver kan fremlægge dokumentation,som angivet i udbudsbetingelsernes punkt 11.
Den nødvendige endelige dokumentation vil blive indhentet fra den tilbudsgiver, som ARC forventer at tildele Kontrakten til forud for meddelelse om tildeling.
Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede i forbindelse med afgivelse af tilbud at forberede den nødvendige dokumentation.
ARC forbeholder sig ret til at indhente endelig dokumentation på et tidligere tidspunkt, hvis det findes nødvendigt.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk