Fakta om udbudet
Udbyder
Niras a/s
Annullation af delaftaler på udbud af polymerindkøb til slamafvanding
Niras a/s
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
37295728
Ceres Allé
Aarhus
8000
Danmark
E-mail: cbon@niras.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/106766635.aspx
HAslev
Danmark
E-mail: pgs@faxeforsyning.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://faxeforsyning.dk
Nykøbing Falster
Danmark
E-mail: cjac@guldborgsundforsyning.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://guldborgsundforsyning.dk
Nakskov
Danmark
E-mail: hesha@lollandforsyning.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lollandforsyning.dk
Kalundborg
Danmark
E-mail: makr@kalfor.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://kalfor.dk
Ringsted
Danmark
E-mail: kfj@ringstedforsyning.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://ringstedforsyning.dk
Grevinge
Danmark
E-mail: oj@odsherredforsyning.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://odsherredforsyning.dk
Del II: Genstand
Annullation af delaftaler på udbud af polymerindkøb til slamafvanding
De 6 forsyninger Faxe, Guldborgsund, Lolland, Kalundborg, Ringsted og Odsherred afholder
I fællesskab et udbud om indkøb af afvandingspolymer til slamafvanding til i alt 21 Renseanlæg.
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Kalundborg Renseanlæg
De 6 forsyninger Faxe, Guldborgsund, Lolland, Kalundborg, Ringsted og Odsherred afholder i fællesskab et udbud om indkøb af afvandingspolymer til slamafvanding til i alt 21 renseanlæg.
Til enkelte anlæg skal der leveres polymer til både forafvanding og slutafvanding.
I forbindelse med tilbudsgivning skal der foretages test på renseanlæggene, forventeligt i Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne.
Varighed Periode
Denne kontrakt kan forlænges Ja
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning
Nej
Ugerne 44-49 2018. Dette for at teste polymerens egnethed til det aktuelle slamprodukt. Der er afsat 2 dage til test pr. anlæg pr. tilbudsgiver. Tidsplan for fuldskalatest uploades i Mercell efter prækvalifikation.
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Ornum Renseanlæg
De 6 forsyninger Faxe, Guldborgsund, Lolland, Kalundborg, Ringsted og Odsherred afholder i fællesskab et udbud om indkøb af afvandingspolymer til slamafvanding til i alt 21 Renseanlæg.
Til enkelte anlæg skal der leveres polymer til både forafvanding og slutafvanding.
I forbindelse med tilbudsgivning skal der foretages test på renseanlæggene, forventeligt i ugerne 44-49 2018. Dette for at teste polymerens egnethed til det aktuelle slamprodukt. Der er afsat 2 dage til test pr. anlæg pr. tilbudsgiver. Tidsplan for fuldskalatest uploades i Mercell efter prækvalifikation.
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Fuglede Renseanlæg
De 6 forsyninger Faxe, Guldborgsund, Lolland, Kalundborg, Ringsted og Odsherred afholder i fællesskab et udbud om indkøb af afvandingspolymer til slamafvanding til i alt 21 Renseanlæg.
Til enkelte anlæg skal der leveres polymer til både forafvanding og slutafvanding.
I forbindelse med tilbudsgivning skal der foretages test på renseanlæggene, forventeligt i ugerne 44-49 2018. Dette for at teste polymerens egnethed til det aktuelle slamprodukt. Der er afsat 2 dage til test pr. anlæg pr. tilbudsgiver. Tidsplan for fuldskalatest uploades i Mercell efter prækvalifikation.
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Viskinge Renseanlæg
De 6 forsyninger Faxe, Guldborgsund, Lolland, Kalundborg, Ringsted og Odsherred afholder i fællesskab et udbud om indkøb af afvandingspolymer til slamafvanding til i alt 21 Renseanlæg.
Til enkelte anlæg skal der leveres polymer til både forafvanding og slutafvanding.
I forbindelse med tilbudsgivning skal der foretages test på renseanlæggene, forventeligt i ugerne 44-49 2018. Dette for at teste polymerens egnethed til det aktuelle slamprodukt. Der er afsat 2 dage til test pr. anlæg pr. tilbudsgiver. Tidsplan for fuldskalatest uploades i Mercell efter prækvalifikation.
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Havnsø Renseanlæg
De 6 forsyninger Faxe, Guldborgsund, Lolland, Kalundborg, Ringsted og Odsherred afholder i fællesskab et udbud om indkøb af afvandingspolymer til slamafvanding til i alt 21 Renseanlæg.
Til enkelte anlæg skal der leveres polymer til både forafvanding og slutafvanding.
I forbindelse med tilbudsgivning skal der foretages test på renseanlæggene, forventeligt i ugerne 44-49 2018. Dette for at teste polymerens egnethed til det aktuelle slamprodukt. Der er afsat 2 dage til test pr. anlæg pr. tilbudsgiver. Tidsplan for fuldskalatest uploades i Mercell efter prækvalifikation.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Kalundborg Renseanlæg
Del V: Kontrakttildeling
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Ornum Renseanlæg
Del V: Kontrakttildeling
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Fuglede Renseanlæg
Del V: Kontrakttildeling
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Viskinge Renseanlæg
Del V: Kontrakttildeling
Levering af polymer til slutafvanding af slam på Havnsø Renseanlæg
Del VI: Supplerende oplysninger
Kalundborg Forsyning har besluttet at annullere delaftale 15, 16, 17, 18 og 19 under udbud af polymerindkøb til slamafvanding (udbudsbekendtgørelsen 2018/S 181-409473).
Kalundborg Forsyning er desværre efter underretning om tildelingsbeslutningen blevet opmærksom på, at der hverken i kontrakten eller udbudsmaterialet er stillet krav om overholdelse af de miljø- og ledelsesstandarder, som Kalundborg Forsyning skal efterleve, herunder ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljø) og OHSAS 18001 (arbejdsmiljø). For Kalundborg Forsyning er det afgørende, at leverandøren kan overholde de nævnte standarder.
Annullationen sker med henblik på at foretage de nødvendige tilretninger i udbudsgrundlaget, så et nyt udbud af delaftale 15, 16, 17, 18 og 19 kan igangsættes hurtigst muligt.
Ved en fejl blev bekendtgørelse om indgåede kontrakter 2019/S 055-126499 indrykket den 15.2.2019 for alle delaftalerne før der blev underskrevet kontrakt for delaftale 15, 16, 17, 18 og 19. Denne fejl ændrer ikke på nærværende annullationsbekendtgørelse vedrørende delaftale 15, 16, 17, 18 og 19.
Kalundborg Forsyning arbejder hurtigst muligt på at genudbyde delaftale 15, 16, 17, 18 og 19, der vil blive bekendtgjort i EU-Tidende (www.ted.europa.eu). Kalundborg Forsyning vil forsøge at udarbejde det reviderede udbudsmateriale, så potentielle tilbudsgivere i videst muligt omfang kan genbruge materiale, dog med de ændringer, der er nødvendige for at sikre Kalundborg Forsynings miljø- og ledelsesstandarder opfyldes.
Vi håber, at alle interesserede virksomheder vil deltage ved det kommende genudbud.
Med venlig hilsen
Kalundborg Forsyning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk