Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=240909&B=NORDDJURS
Udbyder
Norddjurs Kommune
Vindere
Udbud af flaske- og tankgas til JYFI
(05.09.2019)
Kosan Gas a/s
Hasselager Centervej 19-21
8260 Viby J
Udbud af flaske- og tankgas til Jysk Fællesindkøb
Norddjurs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189986
Torvet 3
Grenaa
8500
Danmark
Kontaktperson: Camilla Frank
Telefon: +45 89593303
E-mail: cf@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.norddjurs.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/299676
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Camilla Frank
Telefon: +45 89593303
E-mail: cf@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skive.dk
29189463
Hobrovej 110
Støvring
9530
Danmark
Kontaktperson: Camilla Frank
Telefon: +45 89593303
E-mail: cf@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rebild.dk
29189846
Prinsens Allé 5
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Camilla Frank
Telefon: +45 89593303
E-mail: cf@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Camilla Frank
Telefon: +45 89593303
E-mail: cf@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skanderborg.dk
Del II: Genstand
Udbud af flaske- og tankgas til Jysk Fællesindkøb
Udbud af flaske- og tankgas for Jysk Fællesindkøb. Deltagende kommuner er Norddjurs, Rebild, Viborg, Skanderborg og Skive. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudslovens § 56 (Lov nr. 1564 af 15.12.2015).
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav produkterne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (Bilag 2) og tilbudslisten (Bilag 3) samt eventuelle rettelser og besvarelser af spørgsmål.
Det forventede årlige forbrug på rammeaftalen er estimeret på baggrund af tidligere års aktivitet og forventet fremtidigt forbrug med de forudsætninger der kendes på udbudstidspunktet. Det forventede forbrug er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Levering af flaske- og tankgas for Jysk Fællesindkøb. Deltagende kommuner er Norddjurs, Rebild, Viborg, Skanderborg og Skive. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudslovens § 56 (Lov nr. 1564 af 15.12.2015).
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav produkterne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (Bilag 2) og tilbudslisten (Bilag 3) samt eventuelle rettelser og besvarelser af spørgsmål.
Det forventede årlige forbrug på rammeaftalen er estimeret på baggrund af tidligere års aktivitet og forventet fremtidigt forbrug med de forudsætninger der kendes på udbudstidspunktet. Det forventede forbrug er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. Se ESPD-dokumentets afsnit ”Udelukkelse”.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6. Se ESPD-dokumentets afsnit ”Udelukkelse”.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver vedlægge nøgletal i form af tilbudsgivers egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede soliditetsgrad i det seneste afsluttede årsregnskab. Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers soliditetsgrad er på minimum 15%. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver via tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den fornødne soliditetsgrad. Dokumentationen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver ved afslutningen af det seneste regnskabsår havde en positiv egenkapital på 500 000 DKK. Har tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har en positiv egenkapital på 500 000 DKK. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver vedlægge en liste over de 2 betydeligste leveringer af varer og tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Tilbudsgiver skal som minimum anføre 2 sammenlignelige referencer, der er udført indenfor de seneste 3 år. Med reference menes levering af flaske- og tankgas til private eller offentlige organisationer for minimum 100 000 DKK.
Referencen skal indeholde:
- Kundens navn,
- Kontaktperson med anførelse af telefonnummer,
- Kontraktperiode,
- Kontraktens omsætning.
Denne kontrakt er en kontrakt i overensstemmelse med reglerne i udbudsloven. Kontrakten medfører som udgangspunkt ikke pligt for ordregiver til at aftage en bestemt mængde af de produkter, der er omfattet af aftalen.
Ordregiver er dog forpligtet til at anvende den/de indgåede kontrakt(er) til at dække sit forbrug. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i udbudslovens § 8, stk. 2 og kan derfor indkøbe op til 20% af sit samlede forbrug ved andre leverandører.
Ligeledes tages der forbehold for ændringer i antallet af leveringssteder og leveringsadresser, fx som følge af beslutning om udlicitering, omstruktureringer og kapacitetstilpasninger.
Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage køb til anden side, såfremt et/en af kontrakten omfattet produkt/ydelse ikke kan dække et særligt behov hos ordregiver.
Del IV: Procedure
Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa.
Åbning af tilbud sker af den i udbudsbekendtgørelsen nævnte kontaktperson. Det vil ikke være muligt for tilbudsgivere at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende kommuner har til hensigt at indgå rammeaftaler per aftalens ikrafttræden d. 1.9.2019:
— Skive Kommune, Torvegade 10, 7800 Skive
— Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring
— Viborg Kommune, Prinsens Allé 5, 8800 Viborg
— Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderbirg
— Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
— Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
— Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Der stilles ikke krav om underskrift på ESPD-dokumentet.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattes
Særligt udenlandske tilbudsgivere:
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet jf. udbudsbetingelsernes afsnit 5.1.
På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ingen oplyst
Danmark
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/