Fakta om udbudet
Udbyder
Svendborg Kommune
Vindere
(10.06.2019)
SEF Energi A/S
Fåborgvej 44
5700 Svendborg
Indkøb af elektricitet til Svendborg Kommune
Svendborg Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
29189730
Svendborgvej 135
Svendborg
5762
Danmark
Kontaktperson: Martin Fuglkjær Møller
Telefon: +45 62233241
E-mail: martin.moller@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/107397222.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.svendborg.dk/udbud
Del II: Genstand
Indkøb af elektricitet til Svendborg Kommune
Leveringsaftalen vedrører Svendborg Kommunes behov for indkøb af elektricitet for perioden 2020-2021, hvor den efterspurgte mængde indkøbes på varebørs. På årsbasis estimeres der et forbrug på ca. 8 GWh.
Svendborg Kommune
Leveringsaftalen indebærer aftale med el-handelsselskab, der på vegne af Svendborg Kommune indkøber el på anerkendt varebørs, hvor el er noteret og handles offentligt tilgængeligt.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Det er Svendborg Kommunes vurdering, at principperne i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledende udtalelse af 14.6.2011 om ordregivende myndigheders indkøb af elektricitet fortsat finder anvendelse, idet undtagelsesbestemmelsen i art. 31, stk. 2, litra c, i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2004/18/EF er videreført i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EF, art. 32, stk. 3, litra c, og er implementeret i dansk ret i Udbudslovens § 81, stk. 1, nr. 3, hvorfor nærværende indkøb er undtaget udbudspligt.
Kontrakten indgås i overensstemmelse med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens oplistede kriterier. Det følger herefter at elektriciteten indkøbes på en anerkendt varebørs hvor den er noteret og handles offentligt, at el-handelsselskabet kan handle i eget navn, men at det af aftalen fremgår, at Svendborg Kommune har ejendomsretten, og at aftalen indeholder volumenfleksibilitet.
Svendborg Kommune har i overensstemmelse med Lov om Klagenævnet for Udbud, § 4, til hensigt at indgå aftale med SEF Energi A/S efter udløbet af en standstill periode på 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
25119207
Fåborgvej 44
Svendborg
5700
Danmark
Telefon: +45 62201120
E-mail: sef@sef.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse: https://www.sef.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Angiven total volumen for aftalens samlede økonomi samt forventet aftagen el-mængde er baseret på estimater, da endelig volumen ikke kendes p.t.
Det skal yderligere bemærkes, at den angivne dato for kontraktindgåelse alene er af formel karakter med baggrund i bekendtgørelsens udarbejdelse, da aftalen ikke kan indgås før udløbet af standstill perioden.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk