Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=244612&B=FORS
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=244612&B=FORS
Udbyder
Fors A/S
Vindere
Levering af hvide serviceydelser
(14.10.2019)
HedeDanmark A/S
8800 Viborg
Levering af grønne serviceydelser
(14.10.2019)
HedeDanmark A/S
8800 Viborg
Levering af grønne og hvide serviceydelser
Fors A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33032838
Tåstrup Møllevej 5
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Erol Koc
Telefon: +45 30786137
E-mail: eko@fors.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
Del II: Genstand
Levering af grønne og hvide serviceydelser
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på følgende delkontrakter:
— Grønne serviceydelser,
— Hvide Serviceydelser.
En detaljeret beskrivelse af ydelserne findes i pkt. II.2.4 samt i udbudsmaterialet.
Ordregiver gennemfører udbuddet på vegne af følgende driftsselskaber:
— Fors Vand Holbæk A/S (cvr. 33033346),
— Fors Spildevand Holbæk A/S (cvr. 32765572),
— Fors Varme Holbæk, Jyderup A/S (cvr. 33033125),
— Fors Varme Holbæk, St. Merløse A/S (cvr. 33033079),
— Fors Vand Lejre A/S (cvr. 33054211),
— Fors Spildevand Lejre A/S (cvr. 33055072),
— Fors Vand Roskilde A/S (cvr. 32837859),
— Fors Spildevand Roskilde A/S (cvr. 32837832),
— Fors Varme Roskilde A/S (cvr. 32837425),
— Fors Affald Holbæk A/S (cvr. 33033192),
— Fors A/S Roskilde (cvr. 33032838).
Levering af grønne serviceydelser
Entreprenøren skal sørge for vedligeholdelse af udendørs arealer, eksempelvis græsslåning omkring bassiner og pumpestationer, hæk klipning på samme, stygning af buske og træer.
Endvidere skal entreprenøren udføre opgaver som renholdelse af pladser for ukrudt, samt rensning af tagrender på bygninger.
Delkontrakten kan forlængelse i op til 24 måneder (2 x 12 måneder).
Delkontrakten kan forlængelse i op til 24 måneder (2 x 12 måneder).
Levering af hvide serviceydelser
På en delmængde af arealerne skal der i forbindelse med vinter foretages saltning og snerydning efter behov.
Delkontrakten kan forlængelse i op til 24 måneder (2 x 12 måneder).
Delkontrakten kan forlængelse i op til 24 måneder (2 x 12 måneder).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udelukkelsesgrunde:
Det er et krav, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 — 3, § 136, stk. 1, nr. 1-3.
Derudover må tilbudsgiver heller ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6. Tilbudsgiver, som befinder sig i en af disse udelukkelsesgrunde, vil således blive udelukket fra deltagelse og vil ikke blive taget i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde udfyldes i ESPD-dokumentet, del III, afsnit A-C. På hver delkontrakt vil den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten, skulle fremlægge serviceattest som dokumentation (gælder for alle vindende tilbudsgivere).
Ansøgere skal i ESPD, del IV, litra B, oplyse følgende vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet:
— oplysninger om tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår, samt soliditetsgrad.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
— Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 5 000 000 DKK (ekskl. moms),
— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10% i det seneste disponible regnskabsår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal i sit tilbud vedlægge et fælles europæisk udbudsdokument (udfyldes via EU-Supply), hvori tilbudsgiver oplyser om:
— Den økonomiske aktør (del II.A),
— Den økonomiske aktørs repræsentanter (del II.B),
— Egnethed baseret på andre økonomiske aktørers formåen (del II.C),
— Udelukkelsesgrunde vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1 (del III.A),
— Betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 3 (del III.B),
— Insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet i henhold til Udbudslovens § 136, nr. 1-3 og § 137, stk. 1, nr. 1-7 (del III.C),
— Økonomisk og finansiel formåen (del IV.B).
Tilbudsgivers oplysninger i det fælles europæiske udbudsdokument skal være ajourførte og gældende på tidspunktet for tilbudsfristens udløb.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, eller hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, så skal der vedlægges et særskilt fælles europæisk udbudsdokument for hver økonomisk aktør.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Klage over tildelingen af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (mini-udbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 30 dage efter Ordregiver har givet besked til de berørte tilbudsgivere om tildeling af kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter denne underretning.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk