Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/133fd10e-4699-4323-8b59-d23f8639b21b/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/133fd10e-4699-4323-8b59-d23f8639b21b/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, AffaldVarme Aarhus
Vindere
Transport fra genbrugsstationen Lystrupvej
(08.11.2019)
HCS Transport & Spedition
Hvissingevej 100
2600 Glostrup
Transport fra genbrugsstationen Birkegårdsvej
(08.11.2019)
John. Sørensen & Sønner Aarhus A/S
Sintrupvej 13
8220 Brabrand
Transport af affald fra Affaldscenter Aarhus, AVA-Green
(08.11.2019)
Jens Buhl & Sønner A/S
Stormosevej 21
8361 Hasselager
Transport fra genbrugsstationen Ølstedvej
(08.11.2019)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev Fyn
Indsamling af uemballeret farligt affald og olie og benzinudskillere
(08.11.2019)
Norva24 Danmark A/S
Rydagervej 27
2620 Albertslund
Transport fra genbrugsstationen ReUse
(08.11.2019)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev Fyn
Transport fra genbrugsstationen Holmskovvej
(08.11.2019)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev Fyn
Indsamling af emballeret farligt affald
(08.11.2019)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev Fyn
Transport fra genbrugsstationen Sintrupvej
(08.11.2019)
John. Sørensen & Sønner Aarhus A/S
Sintrupvej 13
8220 Brabrand
Transport fra genbrugsstationen Eskelund
(08.11.2019)
John. Sørensen & Sønner Aarhus A/S
Sintrupvej 13
8220 Brabrand
Transportopgaver for AffaldVarme Aarhus (AVA)
Aarhus Kommune, AffaldVarme Aarhus
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Karen Blixens Boulevard 7
Brabrand
8220
Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/133fd10e-4699-4323-8b59-d23f8639b21b/homepage
Del II: Genstand
Transportopgaver for AffaldVarme Aarhus (AVA)
Udbuddet omhandler transport af affald fra genbrugsstationerne (inkl. ReUse) og Affalds-Center Aarhus, indsamling og transport af emballeret og uemballeret farligt affald samt tømning af olie og benzinudskillere.
Transport af affald fra genbrugsstationen Sintrupvej
Aarhus Kommune
Transport af affald fra genbrugsstationen Sintrupvej.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Transport af affald fra genbrugsstationen Ølstedvej
Aarhus Kommune
Transport af affald fra genbrugsstationen Ølstedvej.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Transport af affald fra genbrugsstationen Eskelund
Aarhus Kommune
Transport af affald fra genbrugsstationen Eskelund.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Transport af affald fra genbrugsstationen Lystrupvej
Aarhus Kommune
Transport af affald fra genbrugsstationen Lystrupvej.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Transport af affald fra genbrugsstationen Birkegårdsvej
Aarhus Kommune
Transport af affald fra genbrugsstationen Birkegårdsvej.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Transport af affald fra genbrugsstationen Holmskovvej
Aarhus Kommune
Transport af affald fra genbrugsstationen Holmskovvej.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Transport til og fra ReUse
Aarhus Kommune
Transport til og fra ReUse.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Udbyder gør opmærksom på, at positioner på tilbudslisten benævnt ”Option” tæller med i den samlede tilbuds-/konkurrencesum, men optionen giver udelukkende AVA en ret, men ikke en pligt til i kontraktperioden at handle iht. optionen.
Indsamling og transport af emballeret farligt affald
Aarhus Kommune
Indsamling og transport af emballeret farligt affald.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Indsamling og transport af uemballeret farligt affald samt tømning af olie- og benzinudskillere
Aarhus Kommune
Indsamling og transport af uemballeret farligt affald samt tømning af olie- og benzinudskillere.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Transport af affald fra/på AffaldsCenter Aarhus
Aarhus Kommune
Transport af affald fra/på AffaldsCenter Aarhus.
AVA har option på forlængelse af aftalen i op til 12 måneder til den 31.12.2025 på uændrede vilkår. AVA skal senest 3 måneder før aftaleudløb give meddelelse til Transportøren om, hvorvidt AVA ønsker at udnytte optionen - i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse. AVA kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nøgletallene ”årlig omsætning” hhv. ”egenkapital” for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Nedenstående gælder for delopgaverne 1-6 samt 8-10:
Mindstekrav: AVA accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en samlet årlig omsætning på minimum 5 000 000 DKK ekskl. moms i begge (dvs. hvert af) de seneste 2 afsluttede regnskabsår,
- Har en positiv egenkapital i begge (dvs. hvert af) de 2 senest afsluttede regnskabsår.
Nedenstående gælder for delopgave 7:
Mindstekrav: AVA accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en samlet årlig omsætning på minimum 1 500 000 DKK ekskl. moms i begge (dvs. hvert af) de seneste 2 afsluttede regnskabsår,
- Har en positiv egenkapital i begge (dvs. hvert af) de 2 senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Der skal angives minimum 1 reference og maksimalt 5 referencer. Hvis der angives mere end 5 referencer, forbeholder Udbyder sig ret til at vurdere på de 5 referencer, som efter Udbyders skøn er mest relevante ift. den udbudte opgave.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver minimum har 3 lignende referencer (dvs. 3 referencer med en lignende transportopgave) ift. den delopgave, tilbudsgiver afgiver tilbud på.
Dvs. hvis tilbudsgiver byder ind på delopgave 1 ”Transport af affald fra genbrugsstationen Sintrupvej”, skal tilbudsgiver angive som minimum 3 referencer vedr. transport af affald lig de fraktioner, der skal transporteres til/fra genbrugsstationen Sintrupvej.
Kontrakten/kontrakterne indeholder:
— Krav om sikkerhedsstillelse,
— Krav om vognmandstilladelse,
— Klausul om etik og socialt ansvar,
— Klausul om arbejdsvilkår,
— Uddannelsesklausul,
— Bodsbestemmelser.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde iht. dansk ret gælder også følgende øvrige udelukkelsesgrunde:
- Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område,
- Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
- Udbyder kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers integritet,
- Udbyder har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
- Udbyder kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt,
- Udbyder kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Udbyders beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
I sit/sine tilbud bedes tilbudsgiver ift. den/de delaftale(r), som tilbudsgiver byder på, vedlægge en beskrivelse (max. 2 A4-sider) af, hvilket transportmateriel tilbudsgiver disponerer over til udførelsen af den/de konkrete transportopgaver (delopgaver). Materielbeskrivelsen bør som minimum indeholde følgende oplysninger:
- Hvilke(n) type(r) af biler, der skal anvendes til transportopgaven,
- Hvor mange biler, der skal anvendes til transportopgaven.
I sit/sine tilbud bedes tilbudsgiver endvidere ift. den/de delaftale(r), som tilbudsgiver byder på, vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut om, at man i givet fald kan stille med en anfordringsgaranti på 15% af den årlige kontraktsum. Det er tilstrækkeligt, at der vedlægges en generel garanti for, at der kan stilles den ønskede sikkerhed.
I sit/sine tilbud bedes tilbudsgiver endvidere vedlægge kopi af vognmandstilladelse eller erklæring fra Færdselsstyrelsen om, at der er udstedt vognmandstilladelse til transportøren.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne.m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at.Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk