Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
www.odsherred.dk/udbud
Indlevering af tilbud
Addresse
Grontmij A/S
Granskoven 8
Att: Bent Raben
2600 Glostrup
Telefon: +45 43486710
Mail: ber@grontmij.dk
Udbyder
Odsherred Kommune
Vindere
(08.04.2015)
Mortalin A/S
Bråbyvej 74-76
4690 Haslev
Rottebekæmpelse i Odsherred Kommune
Odsherred Kommune
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Odsherred Kommune
Nyvej 22
Att: Birte Thrane Larsen
4573 Højby
DANMARK
Telefon: +45 59666053
Mailadresse: bil@odsherred.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.odsherred.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.odsherred.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Grontmij A/S
Granskoven 8
Att: Bent Raben
2600 Glostrup
DANMARK
Telefon: +45 43486710
Mailadresse: ber@grontmij.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rottebekæmpelse i Odsherred Kommune.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odsherred Kommune.
NUTS-kode DK022
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ydelsen omfatter den lovpligtige rottebekæmpelse i Odsherred kommune i overensstemmelse med: LBK nr. 879 af 26.6.2010 om miljøbeskyttelse, bekendtgørelse nr. 696 af 26.6.2012 om forebyggelse og bekæmpelse af rotter med senere ændringer, kemikalielovgivningen Lovbekendtgørelse nr. 849 af 24.6.2014, gældende vejledning fra Naturstyrelsen, By- og landskabsstyrelsens plan for fokuseret forebyggelse og bekæmpelse af rotter i Danmark 2010, samt Odsherred Kommunes handlingsplan vedrørende forebyggelse og bekæmpelse af rotter.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
90923000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Odsherred kommune har 32 530 indbyggere, fordelt på ca. 15 700 husstande. Derudover er der ca. 23 000 sommerhuse. Antallet af ejendomme i landzonen er på ca. 5 800 stk.
Bekæmpelse foretages hele året i by- og landzone, samt i sommerhusområderne efter anmeldelse fra borgerne. Alle ejendomme i landzonen skal have minimum et tilsynsbesøg hvert andet år.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse med 2 x 1 år på uændrede kontraktvilkår.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 30.6.2019
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Entreprenøren er forpligtiget til at stille sikkerhed i form af en anfordringsgaranti svarende til 10 % af 1 års forventede kontraktsum ekskl. moms.
Sikkerhedsstillelsen skal stilles i form af bankgaranti eller lignende, som skal godkendes inden kontrakten underskrives. Sikkerhedsstillelsen skal fremsendes til Odsherred Kommune senest 8 arbejdsdage efter meddelelse om kontrakttildeling. Entreprenøren bekoster evt. stempling af sikkerhedsdokument.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Rottebekæmpelsesfirmaet skal være på Naturstyrelsens liste over godkendte rottebekæmpelsesfirmaer. Rottebekæmperen skal have autorisation fra Naturstyrelsen.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der kræves dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er begæret under konkurs, beta-lingsstandsning, være dømt for forhold der rejser tvivl om tilbudsgivers faglige hæderlighed, eller have gæld til det offentlige og at der heller ikke foreligger andre af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e), og f) nævnte situationer i forhold til tilbudsgiver. Tro og love-erklæring skal udfyldes og vedlæges tilbuddet.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Virksomhedens økonomiske nøgletal for de sidste 3 år skal vedlægges tilbuddet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Virksomheden skal i gennemsnit over der sidste 3 år som minimum have en omsætning på mindst 1 000 000, en egenkapital på mindst 250 000 DKK samt en soliditetsgrad på mindst 10 %.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbuddet skal vedlægges kopi af Naturstyrelsens autorisation udstedt til de personer, der skal foretage rottebekæmpelsen.
Referencer med oplysninger om kundens navn og kontaktperson, kontraktsum og udførelsesperiode.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er en betingelse for deltagelse, at tilbudsgiver er optaget på Naturstyrelsens liste over godkendte rottebekæmpelsesfirmaer og har fast ansat mindst 3 personer med autorisation fra Naturstyrelsen til udførelse af rottebekæmpelse.
Tilbudsgiver skal som minimum angive 2 referencer fra kontrakter af tilsvarende karakter og omfang indenfor de seneste 3 år.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: BEK nr. 696 af 26.6.2012 om forebyggelse og bekæmpelse af rotter.
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Offentlig
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.2.2015 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)
Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Udbuddet annonceres på Odsherred Kommunes hjemmeside. Udbudsmaterialet samt eventuelle rettelsesblade og svar på spørgsmål vil være tilgængeligt på Odsherred kommunes hjemmeside: www.odsherred.dk/udbud
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Frister for og procedure for klager fremgår af »lov om håndhævelse af udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010.
Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.1.2015