Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/813c1dcf-8cec-40d3-b9d5-bbcff7bf3daa/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/813c1dcf-8cec-40d3-b9d5-bbcff7bf3daa/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Valgt firma
(25.11.2019)
Rentokil Initial A/S
Paul Bergsøes Vej 22
2600 Glostrup
Rottebekæmpelse i Aarhus Kommune
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Karen Blixens Boulevard 7
Brabrand
8220
Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
Telefon: +45 41855831
E-mail: vhp@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af rottebekæmpelse i Aarhus Kommune
Udbud af rottebekæmpelse i Aarhus Kommune.
Aarhus Kommune
Rottebekæmpelse i Aarhus Kommune.
Den fremtidige kontrakt kan forlænges i op til 24 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en omsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms,
- Har en positiv egenkapital.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en omsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms,
- Har en positiv egenkapital.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan fremvise 3 referencer fra lignende opgaver.
Med lignende opgaver forstås opgaver med kommunal rottebekæmpelse.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan fremvise 3 referencer fra lignende opgaver.
Kontrakten indeholder en klausul om arbejdsvilkår, en uddannelsesklausul og en klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde, accepterer Aarhus Kommune ikke tilbud fra tilbudsgivere, som:
— Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område,
— Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
— Aarhus Kommune kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøger integritet. Vurderingen af, hvorvidt der er tale om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om Ansøgers/tilbudsgivers integritet, vil blive foretaget i henhold til proportionalitetsprincippet i udbudslovens § 2, stk. 1,
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, der har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
— Aarhus Kommune kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt,
— Aarhus Kommune kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger,
— Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. dog Udbudslovens § 135, stk. 4.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af kontrakten, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå kontrakt med. Dokumentation for ESPD vil i dette tilfælde være en serviceattest som er maksimum 6 måneder gammel samt tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 regnskabsår. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk