Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://permalink.mercell.com/50037078.aspx
Udbyder
Silkeborg Kommune
Rengøring i Silkeborg Kommune, område Syd
Silkeborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Silkeborg Kommune
Søvej 1
Att: Isak Vatne Rasmussen
8600 Silkeborg
DANMARK
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50037078.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50037078.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50037078.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50037078.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50037078.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Silkeborg Kommune.
NUTS-kode DK04
Udbudsforretningen vil blive afholdt som et begrænset udbud. Udbuddet gennemføres i to separate faser:
1) prækvalifikationsfase (udvælgelse af tilbudsgivere til tilbudsgivning)
2) tilbudsfase (modtagelse af tilbud fra udvalgte tilbudsgivere).
Dette prækvalifikationsmateriale uddyber bekendtgørelse nr. [xx]. i henhold til udbudsdirektivet (2004/18/EF af 31.3.2004).
På baggrund af de indkomne prækvalifikationsansøgninger vil Silkeborg Kommune blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgninger prækvalificere 5 tilbudsgivere til at afgive tilbud.
Der kan evt. blive prækvalificeret færre end 5 tilbudsgivere, hvis der ikke er 5 ansøgere, som lever op til kommunens minimumskrav, og som kommunen vurderer, vil kunne håndtere rengøringsopgaven.
Prækvalifikationen skal ikke indeholde forslag til selve opgavens løsning. De ansøgere, som Silkeborg Kommune vælger at prækvalificere, vil efterfølgende få adgang til det egentlige udbudsmateriale inklusiv kravspecifikation via Mercell.
Silkeborg Kommune vil i forbindelse med afholdelse af udbuddet afgive et kontrolbud.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50037078.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
90910000, 90920000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der skal medsendes underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Der skal medsendes underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-c og e-f i Udbudsdirektivet. Virksomheder, der er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale. Bilag 2 skal anvendes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav på soliditet: 10 %
Mindstekrav på egenkapital: 1 000 000 DKK.
Referencelister over de 5 betydeligste lignende aftaler / kontrakter, der er indgået i løbet af de sidste 3 år med angivelse af kundenavn, kontaktperson, omsætning, tidspunkter (kontraktperioder) samt omfang af rengøringsarealer i m². Ved indsendelsen giver ansøgeren tilladelse til, at Silkeborg Kommune kan kontakte de pågældende kunder. Herunder gives tilladelse til, at relevante personer ansat i kommunen/virksomheden kan kontaktes og oplysninger fra disse personer benyttes. Bilag 4 anvendes.
Silkeborg Kommune vil gennemføre kontrol med opgaven i henhold til INSTA 800-standarden. Dokumentation for erfaring med rengøring i henhold til INSTA 800 kan beskrives eller dokumenteres. Dette kan gøres med vedlæggelse af bevis for certificering eller beskrivelse i bilag 5.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Silkeborg Kommune forventer at kvalificere 5 aktører.
Hvis der er flere ansøgere end det planlagte antal der opfylder alle udvælgelseskriterierne, vil der blandt ansøgerne blive udvalgt de fem virksomheder, som i lyset af den udbudte opgave og ud fra ønsket om at skabe en optimal konkurrence har de bedste referencer.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100