Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=249968&B=KA
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=249968&B=KA
Udbyder
Læsø Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(22.11.2019)
Læsø Entreprenør&Maskinstation
egegårdsvej 1
byrum
Tømningsordning for samletanke og bundfældningstanke mv
Læsø Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64952811
Doktorvejen 2
Læsø
9440
Danmark
Kontaktperson: AUMENTO - Henrik Holtse
Telefon: +45 31386602
E-mail: hh@aumento.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.laesoeforsyning.dk/laesoe-spildevand-as/
Del II: Genstand
Udbud af tømningsordning for samletanke og bundfældningstanke mv.
Læsø Spildevand A/S udbyder hermed opgaven med tømning af samle-tanke og bundfældningstanke omfattet af den obligatoriske kommunale tømningsordning på Læsø. Endvidere ønskes der indhentet priser på lejlighedsvis spuling af forsyningens kloakker og pumpestationer. Opgaver omkring spuling af Forsyningens anlæg vil foregå efter rekvisition på baggrund af enhedspriser oplyst i tilbudslisten. Det præcise omfang af og variationer i opgaven er nærmere beskrevet i ydelsesbeskrivelsen (bilag 1), hvor også arbejdsbeskrivelse og betingelser for udførelse af opgaven fremgår.
Læsø
Læsø Spildevand A/S udbyder hermed opgaven med tømning af samle-tanke og bundfældningstanke omfattet af den obligatoriske kommunale tømningsordning på Læsø. Endvidere ønskes der indhentet priser på lejlighedsvis spuling af forsyningens kloakker og pumpestationer. Opgaver omkring spuling af Forsyningens anlæg vil foregå efter rekvisition på baggrund af enhedspriser oplyst i tilbudslisten. Det præcise omfang af og variationer i opgaven er nærmere beskrevet i ydelsesbeskrivelsen (bilag 1), hvor også arbejdsbeskrivelse og betingelser for udførelse af opgaven fremgår.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontraktperioden med 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Som et foreløbigt bevis på egnethed skal tilbudsgiveren afgive en erklæring i form af udfyldt ESPD-erklæring, som er vedlagt som bilag på Udbudsportalen.
Vedrørende Del III kan der ikke indgås kontrakt med en virksomhed, der ved aftalens indgåelse er omfattet af udelukkelsesgrundende nævnt i Udbudslovens § 135 eller § 137.
Vedrørende Del IV kan der ikke indgås kontrakt med en virksomhed, som ikke opfylder nedenstående udvælgelseskriterium:
Teknisk og faglig formåen
Tilbudsgiver skal påvise tilstrækkelig erfaring, hvilket kan ske enten ved:
1) Minimum 1 reference for varetagelse af kommunale tømningsordning for hustanke i perioden 2016-2018.
Der kan i ESPD henvises til særskilt dokument, hvor oplysningerne fremgår.
Eller ved:
2) Angivelse af medarbejdere med oplysninger om CV, hvoraf fremgår, at tilbudsgiver har et tilstrækkeligt antal medarbejdere, som har erfaring fra tidligere ansættelser med udførelse af tømningsordning for hustanke eller på anden vis er tilstrækkelig kvalificerede, f.eks. gennem deltagelse i kurser såsom kursus for spuleoperatører hos Teknologisk Institut eller tilsvarende.
Se ovenfor.
Entreprenøren skal tegne og opretholde sædvanlige erhvervsansvarsforsikringer til dækning af skader forvoldt af Entreprenøren, dennes ansatte eller godkendte underentreprenører på Forsyningens og/eller tredjemands ejendom, person eller materiel i hele kontraktperioden og 6 måneder efter kontraktens ophør. Endvidere skal forsikringen omfatte Entreprenørens ansvar for miljøskader og produktskader.
Forsikringen skal dække med en forsikringssum på mindst 10 000 000 DKK ved person- og/eller tingskade.
Den vindende tilbudsgiver skal dokumentere forsikring inden underskrift af kontrakt.
Entreprenøren skal stille sikkerhed for kontraktens opfyldelse på 1 000 000 DKK.
Den vindende tilbudsgiver skal fremsende udfyldt og underskrevet garanti inden underskrift af kontrakt.
Del IV: Procedure
Læsø
Ikke adgang til at overvære åbning.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk