Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/homepage
Udbyder
Bornholms Affaldsbehandling
Vindere
Valgt firma
(29.01.2020)
Fugato A/S
Kannikegårdsvej 15, Bodilsker
3730 Nexø
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 12-11-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 19-11-2019
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 12-11-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 19-11-2019
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Som følge af offentliggørelse af supplerende oplysninger mindre end 6 dage før tilbudsfristen har Bofa forlænget fristen til afgivelse af tilbud med en uge fra tirsdag den 12.11.2019 kl. 12:00 til tirsdag den 19.11.2019 kl. 12:00.
Tidspunktet for åbning af tilbud er tilsvarende forskudt til tirsdag den 19.11.2019 kl. 12:00.
Indsamling af dagrenovation, returpapir, batterier og småt el-skrot på Bornholm
Bornholms Affaldsbehandling
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
26696348
Almegårdsvej 8
Rønne
3700
Danmark
Kontaktperson: Henrik Larsen
Telefon: +45 56925513
E-mail: hl@bofa.dk
NUTS-kode: DK014
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/homepage
Del II: Genstand
Indsamling af dagrenovation, returpapir, batterier og småt el-skrot på Bornholm
Bornholms Affaldsbehandling udbyder kontrakt om indsamling affald på Bornholm. Indsamlingen omfatter:
- dagrenovation fra helårs- og sommerhusstande,
- returpapir fra helårs- og sommerhusstande,
- brugte batterier og småt el-skrot fra helårshusstande og sommerhusstande, der får afhentet dagrenovation,
- dagrenovation eller dagrenovationslignende affald fra virksomheder.
Kontrakten har en varighed på 11-måneder med ikrafttræden den 1.2.2020. Bornholms Affaldsbehandling har option på at forlænge kontrakten i op til 1 år.
Bornholm
Bornholms Affaldsbehandling udbyder kontrakt om indsamling affald på Bornholm. Indsamlingen omfatter:
- dagrenovation fra helårs- og sommerhusstande,
- returpapir fra helårs- og sommerhusstande,
- brugte batterier og småt el-skrot fra helårshusstande og sommerhusstande, der får afhentet dagrenovation,
- dagrenovation eller dagrenovationslignende affald fra virksomheder.
Kontrakten har en varighed på 11-måneder med ikrafttræden den 1.2.2020. Bornholms Affaldsbehandling har option på at forlænge kontrakten i op til 1 år.
Bornholms Affaldsbehandling kan forlænge kontrakten i op til 1 år.
Bornholms Affaldsbehandling kan forlænge kontrakten i op til 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin omsætning og egenkapital i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft:
i) En omsætning på mindst 10 000 000 DKK i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår, og
ii) En egenkapital på mindst 1 000 000 DKK i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse om sin erfaring med lignende indsamlingsopgaver.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har mindst én reference, der viser tilbudsgivers erfaring med udførelse af en lignende indsamlingsopgave inden for de seneste 3 år.
Udførelsesvilkårene fremgår af udbudsmaterialet. Heraf fremgår bl.a.:
- At entreprenøren inden 1.2.2020 skal være registreret som affaldstransportør i affaldsregisteret,
- At entreprenøren er underlagt en arbejdsklausul,
- At entreprenøren skal have relevant udstyr til indsamling og transport af affald til rådighed for opgaveløsningen,
- At entreprenøren skal stille en anfordringsgaranti på 10% af den estimerede årsentreprise.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens § 135, stk. 1-3, § 136 samt § 137, stk. 1, nr. 1-6 finder anvendelse under nærværende udbud.
Forud for sin tildelingsbeslutning skal Bofa indhente dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD fra den tilbudsgiver, som Bofa påtænker at tildele kontrakt.
Dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, skal fremlægges i form af en attest eller lignende i henhold til nationale regler i tilbudsgivers hjemland. For danske tilbudsgivere kan denne dokumentation fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
Dokumentation for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til økonomisk og finansiel kapacitet, henholdsvis teknisk og faglig kapacitet kan fremlægges i form af
i) uddrag af årsregnskab eller tilsvarende, der viser omsætning og egenkapital i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår,
ii) kontaktoplysninger (e-mail og telefonnummer) til kontaktperson(-er) hos den eller de kunder, som tilbudsgiver har oplyst som referencer i ESPD, i det omfang oplysningerne herom ikke måtte fremgå af ESPD.
Består tilbudsgiver af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal dokumentation fremlægges for hver af aktørerne i sammenslutningen.
Er tilbudsgivers tilbud baseret på en eller flere andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, skal dokumentation tillige helt eller delvis vedlægges for støttevirksomheden eller støttevirksomhederne.
Tilbudsgiveren vil få en passende frist til at fremlægge dokumentationen.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over ikke at være tildelt kontrakten skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at Bornholms Affaldsbehandling har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at kontrakten er indgået
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk