23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 198-481313
Offentliggjort
14.10.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
19.11.2019 Kl. 12:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/homepage

Udbyder

Bornholms Affaldsbehandling

Vindere

Valgt firma

(29.01.2020)
Fugato A/S
Kannikegårdsvej 15, Bodilsker
3730 Nexø

Opdateringer

Rettelse
(15.11.2019)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 12-11-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 19-11-2019
Time: 12:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 12-11-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 19-11-2019
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Som følge af offentliggørelse af supplerende oplysninger mindre end 6 dage før tilbudsfristen har Bofa forlænget fristen til afgivelse af tilbud med en uge fra tirsdag den 12.11.2019 kl. 12:00 til tirsdag den 19.11.2019 kl. 12:00.
Tidspunktet for åbning af tilbud er tilsvarende forskudt til tirsdag den 19.11.2019 kl. 12:00.

Indsamling af dagrenovation, returpapir, batterier og småt el-skrot på Bornholm


Bornholms Affaldsbehandling

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Bornholms Affaldsbehandling
26696348
Almegårdsvej 8
Rønne
3700
Danmark
Kontaktperson: Henrik Larsen
Telefon: +45 56925513
E-mail: hl@bofa.dk
NUTS-kode: DK014

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4cf22633-6639-4aa9-ac6f-2174980ec445/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation, returpapir, batterier og småt el-skrot på Bornholm

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Bornholms Affaldsbehandling udbyder kontrakt om indsamling affald på Bornholm. Indsamlingen omfatter:

- dagrenovation fra helårs- og sommerhusstande,

- returpapir fra helårs- og sommerhusstande,

- brugte batterier og småt el-skrot fra helårshusstande og sommerhusstande, der får afhentet dagrenovation,

- dagrenovation eller dagrenovationslignende affald fra virksomheder.

Kontrakten har en varighed på 11-måneder med ikrafttræden den 1.2.2020. Bornholms Affaldsbehandling har option på at forlænge kontrakten i op til 1 år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 29 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90512000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK014
Hovedudførelsessted:

 

Bornholm

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Bornholms Affaldsbehandling udbyder kontrakt om indsamling affald på Bornholm. Indsamlingen omfatter:

- dagrenovation fra helårs- og sommerhusstande,

- returpapir fra helårs- og sommerhusstande,

- brugte batterier og småt el-skrot fra helårshusstande og sommerhusstande, der får afhentet dagrenovation,

- dagrenovation eller dagrenovationslignende affald fra virksomheder.

Kontrakten har en varighed på 11-måneder med ikrafttræden den 1.2.2020. Bornholms Affaldsbehandling har option på at forlænge kontrakten i op til 1 år.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Miljøforhold ved transportdelen / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetssikring / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Uddannnelse og arbejdsmiljø / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 70
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 29 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/02/2020
Slut: 31/12/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Bornholms Affaldsbehandling kan forlænge kontrakten i op til 1 år.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Bornholms Affaldsbehandling kan forlænge kontrakten i op til 1 år.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse sin omsætning og egenkapital i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft:

i) En omsætning på mindst 10 000 000 DKK i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår, og

ii) En egenkapital på mindst 1 000 000 DKK i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse om sin erfaring med lignende indsamlingsopgaver.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har mindst én reference, der viser tilbudsgivers erfaring med udførelse af en lignende indsamlingsopgave inden for de seneste 3 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Udførelsesvilkårene fremgår af udbudsmaterialet. Heraf fremgår bl.a.:

- At entreprenøren inden 1.2.2020 skal være registreret som affaldstransportør i affaldsregisteret,

- At entreprenøren er underlagt en arbejdsklausul,

- At entreprenøren skal have relevant udstyr til indsamling og transport af affald til rådighed for opgaveløsningen,

- At entreprenøren skal stille en anfordringsgaranti på 10% af den estimerede årsentreprise.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/11/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/11/2019
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens § 135, stk. 1-3, § 136 samt § 137, stk. 1, nr. 1-6 finder anvendelse under nærværende udbud.

Forud for sin tildelingsbeslutning skal Bofa indhente dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD fra den tilbudsgiver, som Bofa påtænker at tildele kontrakt.

Dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, skal fremlægges i form af en attest eller lignende i henhold til nationale regler i tilbudsgivers hjemland. For danske tilbudsgivere kan denne dokumentation fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.

Dokumentation for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til økonomisk og finansiel kapacitet, henholdsvis teknisk og faglig kapacitet kan fremlægges i form af

i) uddrag af årsregnskab eller tilsvarende, der viser omsætning og egenkapital i det ved tilbudsfristen senest afsluttede og reviderede regnskabsår,

ii) kontaktoplysninger (e-mail og telefonnummer) til kontaktperson(-er) hos den eller de kunder, som tilbudsgiver har oplyst som referencer i ESPD, i det omfang oplysningerne herom ikke måtte fremgå af ESPD.

Består tilbudsgiver af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal dokumentation fremlægges for hver af aktørerne i sammenslutningen.

Er tilbudsgivers tilbud baseret på en eller flere andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, skal dokumentation tillige helt eller delvis vedlægges for støttevirksomheden eller støttevirksomhederne.

Tilbudsgiveren vil få en passende frist til at fremlægge dokumentationen.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

En klage over ikke at være tildelt kontrakten skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at Bornholms Affaldsbehandling har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at kontrakten er indgået

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/10/2019

Send til en kollega

0.078