23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 071-126651
Offentliggjort
13.04.2015

Udbyder

Skanderborg Kommune

Vindere

(13.04.2015)
DONG Energy El & Gas A/S
Teknikerbyen 25
2830 Virum

Indkøb af El


Skanderborg Kommune

Danmark-Skanderborg: Elektricitet

2015/S 071-126651

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Skanderborg Kommune
Adelgade 44
Asbjørn Kjærgaard
8660 Skanderborg
DANMARK
+45 87947162

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.skanderborg.dk

I.2) Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3) Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten

Indkøb af El.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 6: Finansielle tjenesteydelser a) Forsikring b) Bank- og investeringstjenesteydelser

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Aftale omkring markup på indkøb og levering af EL i årene 2019 og 2020.

II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

09310000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Værdi: 500 000 DKK

Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
 

Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)

Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF

Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende

Kontrakten er ikke omfattet af direktivet

Skanderborg Kommune har vurderet, at indeværende kontrakt om indkøb af EL er omfattet af undtagelsesbestemmelserne i udbudsdirektivets art. 31, stk. 2 litra c. Af formidlings- og leveringsaftalen med Elleverandøren fremgår det, at ejendomsretten til den indkøbte el tilhører den ordregivende myndighed, ligesom der fremgår volumen fleksibilitet samt det er specificeret, at al el der forbruges af den ordregivende myndighed og dennes tilknyttede enheder skal købes på en varebørs. Formidlingsaftalen er ligeledes omfattet af en undtagelsesbestemmelse jf. udbudsdirektivets art. 16 litra d. Denne vurdering er i overensstemmelse med Konkurrencestyrelsens vejledende udtalelse om ordregivende myndigheders køb af El 14.6.2011 vedrørende ordregivende myndigheders køb af elektricitet. Forinden indgåelse af aftalen har køber ved nærværende bekendtgørelse om frivillig forudgående gennemsigtighed i EU Tidende, gjort opmærksom på at køber agter at indgå nærværende kontrakt. Køber og elselskabet vil først indgå kontrakt 10 kalenderdage efter den dato, hvor nærværende bekendtgørelse offentliggøres i EU Tidende.

IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

DONG Energy El & Gas A/S
Teknikerbyen 25
2830 Virum
DANMARK
+45 99551111
www.dongenergy.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi

Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:

Værdi: 500 000 DKK

V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er) Ved offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse med henblik på forudgående gennemsigtighed træder en frivillig stand still på 10 dage i kraft jf. Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. med senere ændringer § 4, stk. 1. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 6, stk. 3. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk. 1.

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
http://www.kfst.dk/

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

9.4.2015

 

Send til en kollega

0.047