Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3a5861bb-104b-4a30-af28-aab440a52319/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3a5861bb-104b-4a30-af28-aab440a52319/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Valgt firma
(17.03.2020)
H. E. W. A/S
Sunekær 6
5471 Søndersø
Udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 41855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer
Udbuddet omfatter udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer for AffaldVarme Aarhus.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer for AffaldVarme Aarhus. Opgaven er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Den fremtidige kontrakt kan forlænges i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Der vil blive prækvalificeret 5 ansøgere til at afgive tilbud, såfremt der er 5 ansøgere der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskravene til egnethed.
Aarhus Kommune prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere, der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Bedst mulige referencer i relation til nærværende udbudte opgave med udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som
- Har en omsætning på minimum 800 000 DKK ekskl. moms,
- Har en positiv egenkapital,
- Har en soliditetsgrad på minimum 10%.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som
- Har en omsætning på minimum 800 000 DKK ekskl. moms,
- Har en positiv egenkapital,
- Har en soliditetsgrad på minimum 10%.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Med lignende opgaver forstås opgaver med udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer.
For hver references bedes ansøger beskrive følgende:
— Hvilke ydelser referencen omfatter,
— Tidspunktet for udførelse af referencen,
— Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse,
— Vederlag (årlig kontraktsum) for referencen.
Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Det er et mindstekrav, at referencelisten indeholder mindst én/1 reference fra en lignende opgave som den udbudte opgave med udførelse af vask og rengøring af nedgravede affaldssystemer.
Kontrakten indeholder en klausul om arbejdsvilkår, en uddannelsesklausul og en klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde, accepterer Aarhus Kommune ikke ansøgning fra ansøgere, som:
— Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område,
— Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
— Aarhus Kommune kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøger integritet. Vurderingen af, hvorvidt der er tale om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers/tilbudsgivers integritet, vil blive foretaget i henhold til proportionalitetsprincippet i udbudslovens § 2, stk. 1,
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, der har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
— Aarhus Kommune kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt,
— Aarhus Kommune kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:
Ansøgers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor ansøger er etableret.
Ansøger kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis ansøgeren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere til at give tilbud på opgaven. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk