Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=boeibktzht
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=boeibktzht
Udbyder
Forsyning Helsingør Affald A/S
Vindere
Valgt totalentreprenør
(14.09.2020)
NCC Danmark A/S med underrådgiver Arkitektfirmaet Friis Andersen A/S
Opdateringer
De prækvalificerede:
- CG Jensen med underrådgiver Rambøll A/S
- Hoffmann A/S med underrådgiver Oluf Jørgensen A/S
- NCC Danmark A/S med underrådgiver Arkitektfirmaet Friis Andersen A/S
- Per Aarsleff A/S med underrådgiverne Moe A/S, Krilov Arkitekter A/S og Jesper Kusk Arkitekter A/S
Genbrugsplads, Energivej Helsingør
Forsyning Helsingør Affald A/S
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Del II: Genstand
Genbrugsplads, Energivej Helsingør
Ordregiver ønsker at etablere en yderligere genbrugsplads i Helsingør som supplement til genbrugspladsen beliggende på Skibstrup Affaldscenter i Ålsgårde.
Ordregiver har på Energivej i Helsingør samlet flere af sine aktiviteter, og samtidig erhvervet grund med henblik på etablering af en genbrugsplads på Energivej 6, 3000 Helsingør.
Genbrugspladsen omfatter et areal på ca. 11 300 m2 og med samlet bygningsareal på ca. 530 m2. Bygnin-gerne på grunden omfatter mandskabsbygning, bygning for direkte genbrug, bygning for farligt affald (OKA), elektronikaffald (EE) og et disponibelt rum.
I april 2019 blev det besluttet at realisere projektet med den nye genbrugsplads. Projektet blev i den forbindelse samtidig besluttet til at skulle realiseres gennem et totalentrepriseudbud.
Helsingør
Der henvises til beskrivelsen i ovenstående pkt. II.1.4.
Ved udvælgelsen blandt flere end 4 egnede ansøgere vil Forsyning Helsingør Affald A/S vælge de 4 ansøgere, som i forhold til den udbudte opgave vurderes at have den bedste tekniske og faglige formåen.
Vurdering vil ske på baggrund af referenceoplysninger angivet i ansøgningen.
Ordregiver vil ved udvælgelsen vurdere, hvilke ansøgere, der gennem det fremsendte, har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgaves art og omfang.
"Relevante referencer" forstås af ordregiver som værende referencer, der er sammenlignelige med den udbudte opgave i art og omfang f.s.v.a. projektering og etablering af tilsvarende anlæg og bygninger. Det vægter positivt såfremt samme relevante reference opfylder 2 eller flere af de angivne mindstekrav, jf. pkt. III.1.3.
Optionerne udgøres af alternative udførelsesmetoder eller supplerende ydelser f.s.v.a. følgende:
- Option 1 - Afgravning, kalkstabilisering og geonet. (alternativ til tilbudslistens pos. 3.2),
- Option 2 - Afgravning af vejkasse (alternativ til tilbudslistens pos 3.2),
- Option 3 - Regnvandsbassin (alternativ til tilbudslistens pos. 3.3),
- Option 4 - TVO anlæg (supplerende ydelse),
- Option 5 - Komplet ventilationsanlæg i bygning for farligt affald (supplerende ydelse).
Ordregiver vil umiddelbart efter tildeling af kontrakt træffe beslutning om, hvorvidt en given option ønskes anvendt, således at endelig beslutning vedrørende kald af en eller flere af ovenstående optioner foreligger forud for selve kontraktindgåelsen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen betingelser.
Ansøger anmodes om i ESPD, Del IV, afsnit B at oplyse om sin omsætning samt egenkapital de seneste 3 regnskabsår.
For at sikre, at ansøger har den rette finansielle og økonomiske formåen, er det et mindstekrav, at ansøger har haft:
i. Samlet omsætning på mindst 100 000 000 DKK ekskl. moms i alt for de seneste 3 regnskabsår,
ii. En positiv egenkapital i hver af de seneste 3 regnskabsår.
Ansøger skal belyse sin tekniske og faglige formåen i form af referencer fra projektering og udførelse af tilsvarende opgaver som den udbudte.
Beskrivelse af referencen omfattende:
i. Type af opgave,
ii. Entrepriseform/rådgivningsform,
iii. Egne ydelser,
iv. Bruttoareal.
Ansøger bør i prækvalifikationsansøgningen maksimalt angive 8 referencer i alt inkl. referencer for opfyldelse af nedenstående mindstekrav.
Referencer om opførelse og/eller renovering må på ansøgningstidspunktet maksimalt være 5 år gamle reg-net fra det tidspunkt, hvor der er afholdt afleveringsforretning af referencen til kunden.
Referencer om projektering må på ansøgningstidspunktet maksimalt være 5 år gamle regnet fra det tids-punkt, hvor der er afholdt afleveringsforretning af referencen til kunden. Det bemærkes, at ordregiver der-med har fraveget udbudslovens udgangspunkt om, at referencer for tjenesteydelser højest må være 3 år gamle. Det skyldes, at der efter Ordregivers opfattelse er et så begrænset marked for de efterspurgte referencer, at det vil kunne føre til en uhensigtsmæssig og usaglig begrænsning af konkurrencen, hvis udbudslovens udgangspunkt opretholdes.
Referenceoplysninger angives ved udfyldelse af ESPD, Del IV, afsnit C, men de kan også afleveres i separate bilag til ESPD-ansøgningen.
Ansøger skal som minimum have udført følgende:
(a) én anlægs- og konstruktionsopgave i totalentreprise med en anlægssum på minimum 35 000 000 DKK,
(b) én bygning totalentreprise med en anlægssum på minimum 25 000 000 DKK,
(c) én reference omfattende projektering af anlæg og konstruktioner vedrørende opførelse og/eller renovering af ét anlægsprojekt med en anlægssum på minimum 35 000 000 DKK, og
(d) én reference vedrørende projektering af bygning med en anlægssum på minimum 25 000 000 DKK.
Mindstekravene må gerne opfyldes ved en og samme reference, men mindstekravene kan også opfyldes ved separate referencer.
Referenceoplysninger angives ved udfyldelse af ESPD, Del IV, afsnit C, men de kan også afleveres i sepa-rate bilag til ESPD-ansøgningen. Hvis ansøger vedlægger referencer i et separat bilag, bedes ansøgeren tydeligt anføre, hvilke referencer der opfylder hvilke mindstekrav.
ABT18 med ordregivers tilføjelser og fravigelser.
Af Totalentreprisekontraktens pkt. 14A og 14B fremgår for ordregiver gældende opsigelsesklausul i forhold til totalentrepriseaftalen, totalentreprisekontrakten indgår i det tilgængelige udbudsmateriale.
Totalentreprisekontrakten skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den heri angivne arbejdsklausul. Yderligere oplysninger herom fremgår af totalentreprisekontraktens bilag 1.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Af ovenstående pkt. II.1.6 fremgår, at kontrakten ikke er opdelt i delkontrakter. Ordregiver har overvejet at opdele kontrakten, men har fundet det mest hensigtsmæssigt ikke at foretage en sådan opdeling, da en opdeling påregnes at ville medføre uforholdsmæssige administrative byrder i form af koordineringsforpligtelse for ordregiver i forhold til den løbende kontraktstyring; endvidere påregnes en opdeling tillige at ville medføre uforholdsmæssige byrder for såvel ordregiver som økonomiske aktører i forhold til udbudsprocessen.
Ansøger vil som udgangspunkt være udelukket fra deltagelse i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af én eller flere af de udelukkelsesgrunde, der er gældende for udbuddet. Dette gælder dog ikke, hvis ansøgeren i overensstemmelse med udbudslovens § 138 om self-cleaning kan dokumentere, at ansøgeren er pålidelig. For udbuddet gælder udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136 tillige § 137 stk. 1, nr. 2.
Ordregiver yder et vederlag til de tilbudsgivere, der deltager i hele udbudforretningen og som afgiver et konditionsmæssigt endeligt tilbud. Vederlaget udgør 150 000 DKK. Vederlaget er momspligtigt og kommer først til udbetaling, når beslutningen om tildeling af aftalen er truffet, vinderen offentliggjort, og standstill perioden er udløbet. Den tilbudsgiver, med hvem ordregiver indgår kontrakt på baggrund af udbudsforretningen, modtager ikke vederlag for deltagelse i udbudsforretningen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 7, stk. 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse fror de relevante grunde for beslutningen. Øvrige klager skal være indgiver til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter offentliggørelsen af en bekendtgørelse om indgået kontrakt i EU-Tidende.
Postadresse: Carl Jakobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk