Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/54f112fa-7eda-4497-b928-f9caa9d177ae/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Vindere
Delaftale 1 - Tankkort til tankstationer
(25.03.2020)
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Delaftale 2 - Levering af brændstof og fyringsolie
(25.03.2020)
OK a.m.b.a.
Åhave Parkvej 11
8260 Viby J
Delaftale 3 - Levering af brændstof iht. EN15940 eller tilsvarende
(25.03.2020)
DCC Energi A/S
Nærum Hovedgade 8
2850 Nærum
Delaftale 1 - Tankkort til tankstationer
(25.03.2020)
OK a.m.b.a.
Åhave Parkvej 11
8260 Viby J
Delaftale 4 - Levering af CO2 reducerende brændstof iht. EN15940 eller tilsvarende
(25.03.2020)
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Delaftale 1 - Tankkort til tankstationer
(25.03.2020)
Dansk Fuels A/S
Nærum Hovedgade 8
2850 Nærum
Delaftale 1 - Tankkort til tankstationer
(25.03.2020)
Circle K Danmark A/S
Borgmester Christiansens Gade 50
2450 København SV
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 19-12-2019
Time: 13:00
Læses:
Dato: 23-12-2019
Time: 13:00
Yderligere oplysninger
SKI har modtaget spørgsmål, hvormed vi er blevet gjort opmærksomme på, at det ikke er muligt at indtaste de efterspurgte priser og rabatter i bilag C leverandørens tilbud (Delaftale 3).
SKI har på den baggrund gjort det muligt at indtaste disse oplysninger i en ny version af bilag C leverandørens tilbud (Delaftale 3).
Det bemærkes, at tilbudsfristen dermed også ændres, som konsekvens af uploade af en ny version af bilag C leverandørens tilbud (Delaftale 3). Tilbudsfristen er således ændret til den 23.12.2019 kl. 13:00.
Brændstof og fyringsolie
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: H.C. Hansens Gade 4
By: København S
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Merima Omerbegovic
E-mail: meo@ski.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Brændstof og fyringsolie
SKI er en indkøbscentral og udbyder på vegne af SKI’s kunder en rammeaftale vedrørende indkøb af brændstof og fyringsolie benævnt ”50.85 Brændstof og fyringsolie".
Udbuddet er opdelt i 4 delaftaler:
- Delaftale 1 - Tankkort til tankstationer,
- Delaftale 2 - Levering af brændstof og fyringsolie,
- Delaftale 3 - Levering af brændstof iht. EN15940 eller tilsvarende,
- Delaftale 4 - Levering af CO2 reducerende brændstof iht. EN15940 eller tilsvarende.
Rammeaftalen indgås mellem SKI og leverandøren. SKI’s kunder, der er angivet i bilag A til rammeaftalen, er oprindelige parter på rammeaftalen.
Tankkort til tankstationer
Delaftale 1 omfatter det sortiment, som kan betegnes, som de gængse, konventionelle og standardiserede produkter på markedet ved kundens tankning på leverandørens tankanlæg:
— Benzin 95 (med lovpligtigt indhold af bioethanol),
— Diesel (med lovpligtigt indhold af biodiesel).
SKI stiller ikke krav om, at tilbudsgivernes tankstationer på delaftale 1 skal være bemandede.
På delaftale 1 forventer SKI at indgå rammeaftale med 5 leverandører på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris".
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Levering af brændstof og fyringsolie
Delaftale 2 omfatter levering af brændstof til kundens eget anlæg og består af produkter i følgende produktgrupper:
— Benzin 95 (med lovpligtigt indhold af bioethanol),
— Diesel (med lovpligtigt indhold af biodiesel),
— Diesel (uden biodiesel),
— Fyringsolie (standard),
— Marinegasolie (50 ppm),
— Additiv som skal påfyldes køretøjernes AdBlue® tank.
Delaftale 2 vil blive tildelt én leverandør på grundlag af tildelingskriteriet "Pris":
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Levering af brændstof iht. EN15940 eller tilsvarende
Delaftale 3 omfatter levering af brændstof til eget anlæg og består af levering af brændstof, der opfylder normen EN15940 eller tilsvarende.
Delaftale vil blive tildelt én leverandør på grundlag af tildelingskriteriet ”Pris”.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Levering af CO2 reducerende brændstof iht. EN15940 eller tilsvarende
Delaftale 4 omfatter levering af brændstof til eget anlæg og består af brændstof, der opfylder normen EN15940 eller tilsvarende med krav om CO2-reduktion.
Denne delaftale vil blive tildelt én leverandør.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- På delaftale 1 er det et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår har opnået en soliditetsgrad på 20%,
- På delaftale 2 er det et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår har opnået en soliditetsgrad på 20%,
- På delaftale 3 er det et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår har opnået en soliditetsgrad på 20%,
- På delaftale 4 er det et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår har opnået en soliditetsgrad på 15%.
Soliditetsgrad beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100.
Ved sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes den samlede soliditetsgrad som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutnings samlede aktiver, udregnet i procent, dvs., at sammenslutningen i det seneste disponible regnskabsår skal opfylde mindstekravet.
Såfremt tilbudsgiver i relation til oplysningerne baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2 om ESPD og udbudsbetingelsernes punkt 9.2.3 om støtteerklæring.
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2 om ESPD og udbudsbetingelsernes punkt 9.4 om konsortier og andre sammenslutninger.
Delaftale 1:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver opfylder følgende mindsteniveau for egnethed i forhold til antallet af tankstationer pr. region:
— 20 tankstationer i Region Hovedstaden,
— 20 tankstationer i Region Sjælland,
— 20 tankstationer i Region Syddanmark,
— 20 tankstationer i Region Midtjylland,
— 20 tankstationer i Region Nordjylland.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et bekræfte, at tilbudsgiveren har 20 tankstationer i hver region.
Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal dokumentationen afgives for hver af de økonomiske aktører i sammenslutningen. Baserer tilbudsgiver sig på andre aktørers tekniske og faglige formåen (f.eks. et moderselskab, et søsterselskab eller en underleverandør), skal dokumentationen ligeledes afgives for disse aktører.
Delaftale 2:
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver 5 referencer over tilsvarende leverancer af et eller flere produkter omfattet af det udbudte sortiment, udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen
Delaftale 3:
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver 3 referencer over tilsvarende leverancer af et eller flere produkter omfattet af det udbudte sortiment, udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Delaftale 4:
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver 3 referencer over tilsvarende leverancer af et eller flere produkter omfattet af det udbudte sortiment, udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Såfremt tilbudsgiver i relation til oplysningerne baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2 om ESPD og udbudsbetingelsernes punkt 9.2.3 om støtteerklæring.
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2 om ESPD og udbudsbetingelsernes punkt 9.4 om konsortier og andre sammenslutninger.
De med ESPD´et fremsendte referencer på delaftale 2,3 og 4 udgør endelig dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et i henhold til udbudslovens § § 151 og 152. Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal derfor ikke fremlægge yderligere dokumentation for de oplysninger vedrørende teknisk og faglig formåen, der er afgivet ESPD’et i henhold til udbudslovens § § 151 og 152.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen udpeger én fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Den fælles befuldmægtigede forestår upload af tilbud, jf. udbudsbetingelsernes punkt 9.2, i Ethics på vegne af sammenslutningen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i udbudslovens § § 135 og 136. Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at visse af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU) er gjort til obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 136. Tilbudsgiver må endvidere ikke være omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.).
Vedr. udfyldelse og aflevering af ESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. Om endelig dokumentation henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.3 og punkt 16.
SKI kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis SKI har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiver ikke inden for en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Om hvad, der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
SKI tager forbehold om at iværksætte en sådan procedure om selvrehabilitering (”self-cleaning”), såfremt dette er relevant.
Vedrørende punkterne II.1.5 og II.2.6 til de enkelte delaftaler: Rammeaftalens samlede anslåede værdi er 1 880 – 2 970 000 000 DKK- for alle delaftaler i rammeaftalens og delaftalernes fulde løbetid.
- Den samlede anslåede værdi for delaftale 1 er 950-1 500 000 000 DKK
- Den samlede anslåede værdi på delaftale 2 er 800 - 1 200 000 000 DKK,
- Den samlede anslåede værdi på delaftale 3 er 70 - 120 000 000 DKK,
- Den samlede anslåede værdi på delaftale 4 er 60 - 150 000 000 DKK.
De angivne tal udtrykker værdien i delaftalernes fulde løbetid, jf. pkt. II.2.7.
De anførte intervaller er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens reelle værdi. Som særlige usikkerhedsfaktorer i relation til rammeaftalens værdi kan nævnes øget fokus på compliance på det offentliges herunder statens aftageforpligtigelse på SKI´s aftaler, at regeringens igangværende forhandlinger om fremtidige klimatiltag kan have en direkte indflydelse på rammeaftalens værdi herunder særligt delaftalerne imellem samt viden om historisk ustabilitet i de olieproducerende lande, som kan have afgørende betydning på råstofprisen og derved værdien på rammeaftalen, da priserne kan fluktuere og derfor afspejler markedsprisen i hele rammeaftalens løbetid. Intervallerne er således udtryk for SKI's mest kvalificerede skøn over rammeaftalens og delaftalernes værdi på tidspunktet for offentliggørelse.
Det i afsnit IV.1.3) angivne antal deltagere i rammeaftalen er udtryk for det samlede antal deltagere på tværs af de 5 delaftaler. Se under de enkelte delaftaler for oplysninger om antal deltagere i den enkelte delaftale.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics,
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3 eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i bunden af hjemmesiden overskriften ”For leverandører” et link til Ethics. Følges linket fremkommer en oversigt over aktuelle udbud, hvor der kan klikkes på det udbud, der ønskes adgang til,
— Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk