Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f7914a4-bad7-45d5-8228-278994141180/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Udbyder
Mariager Fjord Kommune
Vindere
Valgt firma
(05.05.2020)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S
Tømning af bundfældningstanke
Mariager Fjord Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189455
Postadresse: Nordre Kajgade 1
By: Hobro
NUTS-kode: DK050
Postnummer: 9500
Land: Danmark
Kontaktperson: Bjarke Jensen
E-mail: bjarke.jensen@mariagerfjord.dk
Telefon: +45 61467372
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f7914a4-bad7-45d5-8228-278994141180/homepage
Del II: Genstand
EU-udbud vedrørende tømning af bundfældningstanke
Den udbudte tjenesteydelse omfatter tømning af bundfældningstanke på alle ejendomme i Mariagerfjord Kommune, som i Bygnings- og Boligregistret, BBR, er registreret med bundfældningstank.
Tjenesteyderen kan endvidere tilbyde at håndtere og bortskaffe slammet, aflevere det på renseanlæg eller en kombination af disse.
Nærværende udbud omfatter tømning af ca. 4 700 bundfældningstanke (2019) i Mariagerfjord Kommune, og omfatter alle ejendomme beliggende i Mariagerfjord Kommune, som er registreret med bundfældningstank.
Ydelsen omfatter, foruden tømning, den videre håndtering og bortskaffelse af slammet. Slammet kan bortskaffes på én af følgende måder:
1) Tjenesteyderen bortskaffer slammet. Tjenesteyderen skal til enhver tid kunne fremvise de fornødne myndighedsgodkendelser på håndtering og bortskaffelse af det indsamlede slam, samt dokumentation for bortskaffelsen i form af faktura fra modtageren af slam i tilfælde af afsætning til 3. part;
2) Slammet afsættes på renseanlæg. Tjenesteyderen indgår aftalekontrakt med Mariagerfjord Vand A/S, Aalborg Kloak A/S og Vandmiljø Randers A/S om afregning, procedure, ordensreglement mv. Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelser afsnit 7.9.5;
3) En kombination af 1) og 2).
I 2020 er det ikke muligt at aflevere KSA-slam på Mariagerfjord Renseanlæg. Mariagerfjord Vand A/S og Mariagerfjord Kommune har indgået aftaler med Aalborg Kloak A/S og Vandmiljø Randers A/S om at KSA-slam kan afleveres på deres modtageanlæg frem til et igen er muligt at aflevere KSA-slam på Ma-riagerfjord Renseanlæg, se vejledende tidsplan og nærmere beskrivelse i udbudsbetingelser afsnit 7.9.5.
Det vil i hele aftaleperioden være muligt at aflevere slam fra alm. slamsuger/traktor/lille bil på Mariagerfjord Renseanlæg.
Helårsboliger tømmes en gang årligt. Antallet af bundfældningstanke, som skal tømmes hvert år, er ca. 3 100 (2019). Fritidsboliger tømmes en gang hvert andet år. Antallet af bundfældningstanke, som skal tømmes hvert andet år, er ca. 1 600 (2019).
Gennemsnitligt tømmes ca. 3 900 bundfældningstanke årligt (2019).
Mariagerfjord Kommune har option på forlængelse af kontrakten på uændrede vilkår i op til 2 gange 12 måneder.
Mariagerfjord Kommune kræver, at visse centrale opgaver udføres direkte af tjenesteyderen selv, jf. udbudsloven § 144, stk. 8. De centrale opgaver består af følgende: ordinære tømninger med kombineret slamsuger og afvandingsbil (KSA), der dels er det væsentligste element for kontraktens opfyldelse, og dels kræver intenst og vedvarende samarbejde mellem Mariagerfjord Kommune og tjenesteyderen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Finansielle nøgletal: Tilbudsgiver skal oplyse soliditetsgrad for det seneste, afsluttede regnskabsår.
Soliditetsgraden skal som minimum have været 10% i det seneste, afsluttede regnskabsår.
Referenceliste: Tilbudsgiver skal oplyse referenceliste for de seneste 5 år. Der angives maksimalt 5 referencer.
Det er et mindstekrav, at referencelisten påviser relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference, med beskrivelse af leverancen, beløb, tidspunktet for leverancen og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med tlf. nr. og/eller e-mail. Ved sammenlignelige leverancer forstås opgaver inden for samme fagområde og inden for samme størrelse. Det er uden betydning om referencerne er til offentlige eller private virksomheder. Det er yderligere et mindstekrav, at aftalekontraktperioden på referencen som minimum er på 2 år. Såfremt der blev anvendt/anvendes underentreprenør skal det fremgå, hvilke af referencerne som tilhørte/tilhører underentreprenøren.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at være til stede ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
De absolutte klagefrister følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk