Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fb5b017e-2e14-41ec-b32f-093436a368d5/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fb5b017e-2e14-41ec-b32f-093436a368d5/homepage
Udbyder
Vækstfonden
Vindere
Valgt firma
(23.03.2020)
ID Partner ApS
Strandvejen 125
2900 Hellerup
Rengøring hos Vækstfonden
Vækstfonden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16294675
Postadresse: Strandvejen 104 A+B
By: Hellerup
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2900
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Ødegaard Møgeltoft
E-mail: MMO@VF.dk
Telefon: +45 30103337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fb5b017e-2e14-41ec-b32f-093436a368d5/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rengøring hos Vækstfonden
Den udbudte aftale omfatter rengøringsydelser og midlertidige rengøringsydelser af ordregivers bygninger på ordregivers adresse, Strandvejen 104A+B, 2900 Hellerup. Den udbudte aftale omfatter endvidere samtlige rengøringsremedier i forbindelse med levering af rengøringsydelserne.
På Vækstfondens adresse; Strandvejen 104A+B, 2900 Hellerup.
Formålet med udbudsforretningen er, at ordregiver får dækket sit behov for rengøring i forbindelse med udvidelse af lokaler. Ordregiver udbyder en aftale vedrørende rengøring hos Vækstfonden, Strandvejen 104A+B, 2900 Hellerup. Den udbudte aftale omfatter rengøringsydelser og midlertidige rengøringsydelser af toiletter, omklædningsfaciliteter, reception, spiseområde til kantine, mødelokaler, trapper og elevator, gangbaner og omkring arbejdsstationer, kontorarealer, kopirum, indvendige glasvægge samt tekøkkener og kaffespots i ordregivers bygninger på ordregivers adresse, Strandvejen 104A+B, 2900 Hellerup. Den udbudte aftale omfatter endvidere levering af samtlige rengøringsremedier i forbindelse med levering af ovennænvte rengøringsydelser.
Den under pkt. II.2.6) anførte anslåede værdi er baseret på den maksimale kontraktperiode på 6 år.
Aftalen indeholder en option på forlængelse med 2 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, som vurderes som bedst egnede til løfte opgaven af den udbudte art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de beskrevne referencer set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.4) og II.2.4). I forbindelse med vurderingen af en ansøgers egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge vægt på erfaring med levering af sammenlignelige rengøringsydelser.
Ordregivers vurdering heraf foretages på baggrund af ansøgernes dokumenterede erfaringer med levering af rengøringsydelser (1) i sammenlignelig økonomisk størrelse (2) omfattende flere af de i pkt. II.2.4 beskrevne lokationstyper leveret på (3) flerårige aftaler om levering af sammenlignelige rengøringsydelser. Her lægger ordregiver i første række vægt på, at så mange referencer som muligt omhandler både 1, 2 og 3 i samme reference, hvor de her beskrevne rengøringsydelser omfatter så mange af de under pkt. II.2.4 anførte lokationstyper som muligt, og i anden række, at de enkelte referencer omhandler (1) rengøringsydelser i sammenlignelig økonomisk størrelse og (2) omfatter flere af de i pkt. II.2.4 beskreve lokationstyper.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Ansøgere skal udfylde ESPD'ets del IV.B med samlet årsomsætning for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Det er et mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, at ansøgeren har en
— Årsomsætning på minimum 5 000 000 DKK ekskl. moms i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Ansøgere skal udfylde ESPD'ets del IV. C med en beskrivelse af minimum 1 og maksimum 5 referencer af lignende karakter som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år. Bemærk at beskrivelsen vil blive anvendt til såvel vurdering af opfyldelse af mindstekrav, jf. nedenfor, samt til vurdering af de objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere, jf. pkt. II.2.9).
Det er et mindstekrav for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen, at tilbudsgiver som minimum påviser erfaring ved mindst 1 sammenlignelig referencer af lignende karakter. Med lignende karakter forstås:
1) rengøringsydelser med en sammenlignelig årlig økonomisk værdi svarende til den angivne kontraktværdi eller højere og
2) omfattende en flerhed af de lokationstyper, som er en del af den udbudte opgave. Begge forhold skal være opfyldt for at referencen opfylder mindstekravet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. Afgivelse af ansøgning og efterfølgende tilbud kan kun ske elektronisk via hjemmesiden, der er anført i pkt. I.3).
Alle ansøgere opfordres til at gennemlæse hele udbudsmaterialet før ansøgning i form af ESPD udformes og indsendes. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldelse af ESPD. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD med de oplysninger, som er efterspurgt i ESPD'ets del II.A, II.C, III.A, III.B., III.C, IV.B, IV.C og V. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136, nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3 og 5, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under Del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren, samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD Del II.A). Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige kapacitet, skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP Del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud LBK nr. 593 af 2.6.2016 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
— Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1,
— Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk