Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Udbyder
Hedensted, Odder, Randers, Silkeborg og Syddjurs kommuner
Vindere
Gadefejning - Hedensted Kommune
(19.03.2020)
Kloster A/S
Helge Nielsens Allé 13
8723 Løsning
Brøndtømning i Hedensted Kommune
(19.03.2020)
Dan Sweep A/S
Viborgvej 35
7442 Engesvang
Brøndtømning - Syddjurs Kommune
(19.03.2020)
Dan Sweep A/S
Viborgvej 35
7442 Engesvang
Brøndtømning - Silkeborg Kommune
(19.03.2020)
Dan Sweep A/S
Viborgvej 35
7442 Engesvang
Brøndtømning - Odder Kommune
(19.03.2020)
Dan Sweep A/S
Viborgvej 35
7442 Engesvang
Brøndtømning - Randers Kommune
(19.03.2020)
Dan Sweep A/S
Viborgvej 35
7442 Engesvang
Gadefejning - Syddjurs Kommune
(19.03.2020)
Dan Sweep A/S
Viborgvej 35
7442 Engesvang
Brøndtømning og gadefejning
Hedensted, Odder, Randers, Silkeborg og Syddjurs kommuner
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189587
Postadresse: Niels Espes Vej 8
By: Hedensted
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8722
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hedensted.dk/
CVR-nummer: 32264328
Postadresse: Rådhusgade 3
By: Odder
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8300
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.odder.dk
CVR-nummer: 29189668
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8900
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk/randers-kommune/
CVR-nummer: 29189641
Postadresse: Søvej 1
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8600
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.silkeborg.dk
CVR-nummer: 87521136
Postadresse: Lundbergsvej 2
By: Ebeltoft
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8400
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.syddjurs.dk
Del II: Genstand
Brøndtømning og gadefejning
Der gennemføres et fælles udbud for en række kommuner.
5 delaftaler på rensning og tømning af nedløbsbrønde (benævnt brøndtømning) evalueres samlet og tildeles på baggrund heraf til én og samme tilbudsgiver. Disse delaftaler omfatter:
- Delaftale 1 - Brøndtømning Hedensted Kommune,
- Delaftale 2 - Brøndtømning Odder Kommune,
- Delaftale 3 - Brøndtømning Randers Kommune,
- Delaftale 4 - Brøndtømning Silkeborg Kommune,
- Delaftale 5 - Brøndtømning Syddjurs Kommune.
Estimeret værdi for disse 5 delaftaler på brøndtømning over den fulde mulige kontraktperiode på 8 år er på 17 340 782 DKK.
Derudover er der 2 delaftaler på udførelse af Gadefejning (CPV: 90612000), der evalueres og tildeles hver for sig. Disse delaftaler omfatter:
- Delaftale 6 - Gadefejning Hedensted Kommune,
- Delaftale 7 - Gadefejning Syddjurs Kommune.
Estimeret værdi for disse 2 delaftaler på gadefejning over den fulde mulige kontraktperiode på 8 år er på 5 840 000 DKK.
Delaftale 1-5 (alle delaftaler på brøndtømning) evalueres samlet og tildeles til én og samme leverandør.
Delaftale 1 - Brøndtømning Hedensted Kommune
Hedensted Kommune
Udførelse af brøndtømning i Hedensted Kommune.
Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.
Delaftale 2 - Brøndtømning Odder Kommune
Odder Kommune
Udførelse af brøndtømning i Odder Kommune.
Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.
Delaftale 3 - Brøndtømning Randers Kommune
Odder Kommune
Udførelse af brøndtømning i Randers Kommune.
Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.
Delaftale 4 - Brøndtømning Silkeborg Kommune
Randers Kommune
Tømning af brønde i Silkeborg Kommune.
Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.
Delaftale 5 - Brøndtømning Syddjurs Kommune
Syddjurs Kommune
Udførelse af brøndtømning i Syddjurs Kommune
Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.
Delaftale 6 - Gadefejning Hedensted Kommune
Hedensted Kommune
Udførelse af gadefejning i Hedensted Kommune.
Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.
Delaftale 7 - Gadefejning Syddjurs Kommune
Syddjurs Kommune
Udførelse af gadefejning i Syddjurs Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD’et erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1-6.
På anmodning fra udbyder, skal den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, fremsende en gyldig serviceattest eller anden tilstrækkelig dokumentation, der ikke er ældre end 6 måneder, for at dokumentere at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137, stk. 1, nr. 2.
Tilbudsgiver skal opfylde nedenstående mindstekrav for de seneste 2 disponible regnskabsår:
Den samlede årsomsætning (nettoomsætning pr. år):
- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 3 000 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 1-5,
- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 300 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 6-7.
Egenkapital:
Det er et mindstekrav, at egenkapitalen (ultimo året) for de anførte regnskabsår er minimum 100 000 DKK.
Det er kun den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, der skal fremsende neden-stående dokumentation. Dokumentationen skal hermed ikke vedhæftes tilbuddet.
Som dokumentation for at opfylde ovennævnte mindstekrav skal tilbudsgiver på anmodning fremsende revisorpåtegnede årsregnskaber for tilbudsgivers seneste afsluttede regnskabsperioder. Hvis oplysningerne ikke fremgår af årsregnskaberne, skal tilbudsgiver fremsende et dokument hvoraf årsomsætningen og egenkapitalen med revisorattestering fremgår. Attesteringen skal være af registreret eller statsautoriseret revisor.
Den samlede årsomsætning (nettoomsætning pr. år):
- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 3 000 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 1-5,
- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 300 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 6-7.
Egenkapital:
- Det er et mindstekrav, at egenkapitalen (ultimo året) for de anførte regnskabsår er minimum 100 000 DKK.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelige referencer forstås aftaler om levering af brøndtømning, hhv. gadefejning, afhængigt af hvilke delaftaler tilbudsgiver afgiver tilbud på. Det er uden betydning om referencerne angår offentlige eller private virksomheder.
For delaftale 1-5 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med tømning af minimum 25 000 brønde om året.
For delaftale 6-7 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med gadefejning i et omfang af minimum 500 km gadefejning om året.
Det er kun den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, der skal fremsende nedenstående dokumentation. Dokumentationen skal hermed ikke vedhæftes tilbuddet.
Som dokumentation for tilbudsgivers referencer skal tilbudsgiver på anmodning fremsende en referenceliste. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af de betydeligste referencer inklusive datoer og kundens navn (samt kontaktperson hos kunden). Udbyder forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed. Referencerne kan enten fortsat være i kraft eller være blevet udført/færdiggjort indenfor de seneste 3 år.
- For delaftale 1-5 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med tømning af minimum 25 000 brønde om året,
- For delaftale 6-7 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med gadefejning i et omfang af minimum 500 km gadefejning om året.
Der er i kontrakten indskrevet en arbejdsklausul, der i lighed med resten af kontraktens bestemmelser skal overholdes af den eller de valgte leverandører.
Del IV: Procedure
Horsens
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk