Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/629
Udbyder
Favrskov Forsyning A/S
Vindere
(08.05.2020)
OKNygaard A/S
Hasselager
Vedligeholdelse af grønne områder
Favrskov Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32939384
Postadresse: Torvegade 7
By: Hammel
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8450
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@shared.dk
Telefon: +45 89471402
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/629
Internetadresse for køberprofilen: www.favrskovforsyning.dk
Del II: Genstand
Vedligeholdelse af grønne områder
Favrskov Spildevand A/S og Favrskov Affald A/S udbyder, som begrænset udbud, vedligehold af forsyningens regnvandsbassiner, pumpestationer, renseanlæg, genbrugspladser og Feltengård i Favrskov Kommune. Udbuddet omfatter følgende:
- Slåning af arealer på regnvandsbassiner, pumpestationer og renseanlæg ejet af ordregiver,
- Slåning af arealer på Feltengård,
- Friholdelse af ukrudt ved renseanlæg ejet af Favrskov Spildevand,
- Fejning af og friholdelse for ukrudt ved bundrender i regnvandsbassiner ejet af ordregiver,
- Fejning af og friholdelse for ukrudt ved fortovsarealer ved anlæg ejet af ordregiver,
- Klippe hæk og luge bede ved anlæg ejet af ordregiver,
- Slåning af arealer på genbrugspladser ejet af Favrskov Affald A/S,
- Klippe hæk/buske ejet af Favrskov Affald A/S,
- Fejning af og friholdelse for ukrudt på arealer ejet af Favrskov Affald A/S.
Favrskov Kommune
Favrskov Spildevand A/S og Favrskov Affald A/S udbyder, som begrænset udbud, vedligehold af forsyningens regnvandsbassiner, pumpestationer, renseanlæg, genbrugspladser og Feltengård i Favrskov Kommune. Udbuddet omfatter følgende:
- Slåning af arealer på regnvandsbassiner, pumpestationer og renseanlæg ejet af ordregiver,
- Slåning af arealer på Feltengård,
- Friholdelse af ukrudt ved renseanlæg ejet af Favrskov Spildevand,
- Fejning af og friholdelse for ukrudt ved bundrender i regnvandsbassiner ejet af ordregiver,
- Fejning af og friholdelse for ukrudt ved fortovsarealer ved anlæg ejet af ordregiver,
- Klippe hæk og luge bede ved anlæg ejet af ordregiver,
- Slåning af arealer på genbrugspladser ejet af Favrskov Affald A/S,
- Klippe hæk/buske ejet af Favrskov Affald A/S,
- Fejning af og friholdelse for ukrudt på arealer ejet af Favrskov Affald A/S.
Der vil være option på forlængelse af aftalen. Ordregiver kan således forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår, således at aftalen maksimalt løber frem til den 30.4.2024.
Hvis mere end 3 ansøgere opfylder egnethedskriterierne beskrevet ovenfor, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, der vurderes til at have de bedste og mest relevante referencer, de bedste og mest egnede medarbejdere ift. den udbudte opgave ud fra de vedlagte CV’er, samt den bedste beskrivelse af ansøgerens kvalitetssikringssystem. I udvælgelsen lægges der hovedsageligt vægt på slåning af arealer på regnvandsbassiner, pumpestationer og renseanlæg ejet af Favrskov Spildevand A/S. Der lægges ligeledes vægt på tidspunktet for referencens udførelse. Disse 3 udvalgte ansøgere, vil blive opfordret til at afgive bud. Disse 3 udvalgte ansøgere, vil blive opfordret til at afgive bud på opgaven.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Specifik årsomsætning: En årlig omsætning på min. 2 000 000 DKK i 2 ud af de 3 seneste regnskabsår. Den årlige omsætning skal være på baggrund af lignende opgaver.
- Finansielle nøgletal: Ansøger skal have haft et positivt resultat i 2 af de seneste 3 regnskabsår,
- Egenkapital: Positiv egenkapital i 2 af de seneste 3 regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at ansøger har mindst 1 relevant reference fra lignende opgaver.
Ansøger skal derfor vedlægge:
- Referenceliste på tilsvarende opgaver, som ansøger og ansøgers eventuelle underleverandører har udført inden for de seneste 3 år.
Til referencerne oplyses:
- Ordregiver og kontaktperson ved denne,
- Tidspunktet for udførelsen af referencen,
- Kort beskrivelse af opgaven samt opgavens omfang,
- Der skal medsendes CV’er på ledende personale. Af CV’erne skal det fremgå hvilke opgaver de(n) ledende medarbejderne tidligere har løst, deres uddannelse og kompetencer, samt hvilke opgaver de(n) ledende medarbejdere skal løse i forbindelse med opgavetildelingen,
- Ordregiver vil minimum se CV’er på én kontaktperson (driftsleder) for aftalen. Den angivne driftsleder bliver kontaktperson aftalen under aftalens udførelse.
Ordregiver gør opmærksom på, at de medarbejdere, der bliver synliggjort i tilbuddet, bliver anset som nøglemedarbejdere, jf. udkast til kontrakt afsnit 24.2, nøglepersoner, der vil her blive lagt vægt på faglige kompetencer, omfanget af erfaring, samt at erfaringen er med udførsel af lignende arbejde,
- Beskrivelse af ansøgers kvalitetssikringssystem. Ansøger opfordres til at begrænse sin beskrivelse af kvalitetssikringssystemet til kun at omfatte det mest relevante i forhold til den udbudte opgave. Her indgår kun maksimalt 5 sider i udvælgelsen.
Her vægter det positivt såfremt virksomheden udøver egenkontrol, og at beskrivelsen indeholder en beskrivelse af hvorledes dette foretages. Det vægter ligeledes positivt, såfremt beskrivelsen indeholder en beskrivelse af hvorledes der sker udfyldelse og indsendelse af kontrolskema. Såfremt Ansøger er ISO-certificeret, kan udvælgelsen ikke blot ske på baggrund af et ISO-certifikatet; beskrivelsen af kvalitetssikringen skal overføres på den konkrete opgave.
Det er et mindstekrav, at ansøger har mindst 1 relevant reference fra lignende opgaver.
Mindstekrav omfatter minimumskriterier overfor det udstyr og mandskab, der påtænkes at skulle udføre opgaven.
Tilbudsgivere, der ikke opfylder nedenstående krav, vil ikke komme i betragtning ved bedømmelse af tilbuddene:
- Tilbudsgiver skal som minimum anvende udstyr som kompakt traktor med klipper med minimum 400 dækmontage eller larvebåndsklipper samt buskrydder, ukrudtsbrænder og motorkost,
- Administrator (kontaktperson) for tilbudsgiver skal have minimum 5 års erhvervserfaring indenfor området samt have minimum 3 referencer fra tilsvarende opgaver for forsyninger eller kommuner,
- Driftsleder(e)/holdleder(e) for de hold, der udfører vedligeholdelsen skal have minimum 5 års erhvervserfaring indenfor området samt have minimum 3 referencer fra tilsvarende opgaver for forsyninger eller kommuner.
Kontraktvilkår fremgår af det samlede udbudsmateriale. Dog indeholder kontrakten et krav om overholdelse af etik og socialt ansvar samt krav til arbejdsmiljø.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk