Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1dc25440-aed3-446c-b90a-551792d6ccd7/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1dc25440-aed3-446c-b90a-551792d6ccd7/homepage
Udbyder
Lægeforeningens Boliger SMBA
Vindere
Valgt firma
(17.04.2020)
Rengøringsservice Danmark A/S
Produktionsvej 8-10
2600 Glostrup
Ejendomsadministration og ad hoc serviceopgaver
Lægeforeningens Boliger SMBA
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 15111615
Postadresse: Stationsparken 24, 2. th.
By: Glostrup
NUTS-kode: DK012
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Jens Corfitzen
E-mail: corfitzenjens@gmail.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1dc25440-aed3-446c-b90a-551792d6ccd7/homepage
CVR-nummer: 28606915
Postadresse: Nyborggade 1-11
By: København Ø
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Jens Corfitzen
E-mail: corfitzenjens@gmail.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1dc25440-aed3-446c-b90a-551792d6ccd7/homepage
CVR-nummer: 28606958
Postadresse: Sionsgade 4-26
By: København Ø
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Jens Corfitzen
E-mail: corfitzenjens@gmail.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1dc25440-aed3-446c-b90a-551792d6ccd7/homepage
Del II: Genstand
Ejendomsadministration og ad hoc serviceopgaver
Lægeforeningens Boligers udbudte kontraktgenstand omfatter administration af ejendomskontor samt ad hoc serviceopgaver, herunder renholdelse, vedligeholdelse og kontrol af henholdsvis inde- og udearealer.
Kontrakten omfatter administration af Lægeforeningens Boligers ejendomskontor, hvor der i den forbindelse skal varetages tilsyn med og ledelse af arbejdet på området. Lægeforeningen ønsker en ledende medarbejder, der både besidder en teknisk og administrativ viden, nærmere administrativ erfaring og en håndværksmæssig baggrund. Her vil kendskab til lov om leje af almene boliger og driftsbekendtgørelsen være en fordel.
Kontrakten omfatter endvidere udførelse af diverse ad hoc serviceopgaver, herunder renholdelse, vedligeholdelse og kontrol af hhv. inde- og udearealer på området bestående af ugentlige og mere periodiske serviceopgaver.
Lægeforeningens Boliger henviser til bilag 1, kravsspecifikation, for yderligere information om ovenstående opgavers omfang og art.
Ordregiver kan vælge at forlænge kontrakten i 2 gange á 1 år. Ordregiver skal senest 3 måneder før udløb af kontrakten skriftligt meddele leverandøren, hvorvidt ordregiver ønsker at forlænge kontrakten.
Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, som vurderes som bedst egnede til løfte opgaven af den udbudte art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de beskrevne referencer set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.4) og II.2.4). I forbindelse med vurderingen af en ansøgers egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge vægt på erfaring med levering af sammenlignelige ydelser. I vurderingen af om en ydelse er sammenligenelig vil det blive tillagt positiv vægt, såfremt ansøgers administrations- og serviceydelser i de beskrevne referencer er leveret til den almene boligsektor.
Ordregiver har valgt ikke at opdele anskaffelsen i delaftaler, da der er et behov for at have den samme leverandør til håndtering af de forskellige opgaver. Baseret på tidligere erfaring er der en betydelig risiko for kommunikationsproblemer og manglende styring af opgaverne, såfremt der anvendes 2 eller flere forskellige leverandører af opgaverne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere skal udfylde ESPD'ets del IV.B med samlet årsomsætning samt egenkapital for hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, at ansøgeren har en:
— Årsomsætning på minimum 8 000 000 DKK ekskl. moms, og
— Positiv egenkapital
i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår
Ansøgere skal i ESPD, del IV, litra C, opliste mindst én, jf. mindstekravet nedenfor, og maksimalt 5 relevante referencer fra kontrakter af tilsvarende eller sammenlignelig art med angivelse af følgende for hver reference:
— Opgavens art,
— Kundens navn,
— Årlig kontraktsum,
— Aftaleperiode.
Det er et mindstekrav til egnetheden, at tilbudsgiver har mindst én reference af sammenligneligt omfang omfattende administration af boligkontor samt udførelse af ind- og udvendige serviceopgaver. Mindstekravet kan opfyldes ved enten én samlet reference eller ved 2 selvstændige referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at afgive tilbud i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics, jf. pkt. I.3.
Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.C, IV.B, IV.C og V.
— I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende),
— I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet.
I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter,
— I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5,
— I del IV.B: udfyldes med samlet årsomsætning samt egenkapital for hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår,jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen,
— I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen.
De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.
Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.
Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.
Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. I.3).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud LBK nr. 593 af 2.6.2016 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
— Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1,
— Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk