Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fc6e3999-0568-4dd3-b570-d43ae876001e/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fc6e3999-0568-4dd3-b570-d43ae876001e/homepage
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Opdateringer
ARC har ved gennemgang af de indkomne tilbud konstateret uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, som har givet anledning til at revurdere valg af udbudsform og de opstillede krav i udbuddet.
ARC ser sig derfor desværre nødsaget til, at annullere udbuddet.
ARC kan imidlertid oplyse, at kontrakten om transport og tømning af containere fra ARC`s genbrugspladser efter en gennemgang af udbudsmaterialet, vil blive udbudt på ny.
Transport og tømning af containere fra Amager Ressourcecenters genbrugspladser
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Strand
E-mail: anj@a-r-c.dk
Telefon: +45 29294691
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Transport og tømning af containere fra Amager Ressourcecenters genbrugspladser
Den udbudte opgave omfatter afhentning, transport til modtageanlæg, tømning og returtransport af containere med forskellige affaldsfraktioner fra i alt 9 genbrugspladser som skal transporteres til forskellige behandlingssteder.
Der henvises til kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte ydelse.
Affaldet skal afleveres på de modtageanlæg, som ordregiver anviser.
Afregning for behandling af affaldet på modtageanlæggene, såvel udgifter som indtægter, er alene et mellemværende mellem modtageanlægget og ARC.
Se yderligere information i punkt II.2.4.
De affaldsmængder, som aftalen omfatter, er baseret på ARCs bedste skøn på udbudstidspunktet af de forventede mængder i kontraktperioden. Det faktiske antal transporter kan være meget mindre eller større end det i tilbudslisten skønnede antal transporter.
ARC giver ikke garanti for et vist kørselsvolume.
Affaldsmængderne kan desuden variere hen over året og der må forventes betydelige sæsonvariationer, både stigninger og fald, i mængderne.
ARC tager forbehold for, at opdelingen i fraktioner kan ændre sig i løbet af kontraktperioden. Det betyder, at der i kontraktperioden både kan komme flere og færre fraktioner som følge af ændret lovgivning eller efter ARCs ønske og behov.
Ændrede eller nye fraktioner vil ikke medføre ret til regulering af enhedspriserne, såfremt der anvendes modtageanlæg, hvor til der allerede er afgivet enhedspriser og hvor der ikke er større praktiske forskelle i leverandørens håndtering af affaldet.
ARC kan frit vælge, om nye eller ændrede fraktioner skal være omfattet af kontrakten.
ARC har mulighed for at forlænge kontrakten i 4 x 6 måneder, således at kontrakten kan få en samlet varighed på op til 7 år.
Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Kontrakten udbydes som én samlet kontrakt, hvor der indgås kontrakt med én tilbudsgiver.
ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, idet det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal være registreret i det nationale affaldsregister som affaldstransportør.
Tilbudsgiver skal oplyse om følgende:
- Egenkapital det seneste reviderede regnskabsår,
- Samlet omsætning det seneste reviderede regnskabsår,
- Samlet omsætning for sammenlignelige ydelser i hvert af de seneste 2 år.
Ved en sammenlignelig ydelse forstås en ydelse af samme art, dvs. en ydelse, der vedrører transport og tømning af containere fra genbrugspladser, men ikke nødvendigvis en ydelse af samme omfang.
Erhvervsansvarsforsikring:
- Tilbudsgiver har haft en egenkapital på 5 000 000 DKK det seneste reviderede regnskabsår,
- Tilbudsgiver har haft en samlet omsætning på mere end 15 000 000 DKK i det seneste reviderede regnskabsår,
- Tilbudsgiver har haft en samlet omsætning for sammenlignelige ydelser på mere end 5 000 000 DKK i hvert af de seneste 2 år. Ved en sammenlignelig ydelse forstås en ydelse af samme art, dvs. en ydelse, der vedrører transport og tømning af containere fra genbrugspladser, men ikke nødvendigvis en ydelse af samme omfang.
Tilbudsgiver har en gældende erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgiver skal oplyse om sine referencer.
Tilbudsgiver har mindst 1 relevant reference inden for de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave af samme art, dvs. en opgave, der relaterer sig til transport og tømning af containere fra genbrugspladser, men ikke nødvendigvis en opgave af samme omfang. Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
- Ordregiver,
- Periode,
- Opgavens omfang, herunder omsætning/kontraktsum.
Transportøren skal anvende materiel (bortset fra reservemateriel og materiel til transport af haveaffald) som minimum opfylder EURO VI-normen og anvender gas som drivmiddel. Materiel skal have krog- og wiretræk og anvende biologisk nedbrydelige hydraulikolier.
For reservemateriel og materiel til transport af haveaffald er der dermed ikke krav om, at de skal anvende gas som drivmiddel, men alene et krav om, at de mindst skal overholde Euro VI-normen.
Såfremt transportørens vognpark ikke opfylder ovennævnte krav ved kontraktindgåelse, skal transportøren senest 14 dage efter kontraktindgåelse fremvise ARC en ordrebekræftelse på bestilling af vogn-park, der opfylder kravene. Transportøren kan i kontraktperiodens første 9 måneder (frem til 31.5.2021) benytte diesel- eller gasbiler, som mindst overholder Euro VI-normen, med wire- og krogtræk.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakten, at den vindende tilbudsgiver kan fremlægge dokumentation, som angivet i udbudsbetingelsernes punkt 11.
Den nødvendige endelige dokumentation vil blive indhentet fra den tilbudsgiver, som ARC forventer at tildele kontrakten til forud for meddelelse om tildeling.
Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede i forbindelse med afgivelse af tilbud at forberede den nødvendige dokumentation.
ARC forbeholder sig ret til at indhente endelig dokumentation på et tidligere tidspunkt, hvis det findes nødvendigt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf lovens § 3, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk