23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 090-161846
Offentliggjort
11.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
18.06.2015 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/50885601.aspx

Udbyder

Odense Kommune

Vindere

Delaftale 1 — Rising

(20.07.2015)
OKNygaard A/S
Beringvej 19
8361 Hasselager

Vintervedligehold til Odense Kommune


Odense Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Odense Kommune
Flakhaven 2
Att: Erkan Ozokcu
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: erkok@odense.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50885601.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50885601.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50885601.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50885601.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50885601.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
EU-Udbud af vintervedligehold til Odense Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense.

NUTS-kode DK031

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 41
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgaven indgås som en rammeaftale fordelt på en række delaftaler. Hver delaftale forudsættes indgået med én virksomhed for perioden 15.10.2015-31.3.2019, idet hver virksomhed har mulighed for at få tildelt flere delaftaler, jf. punkt 2.10 og 2.18.
Ordregiver forpligter sig i denne periode til at købe de af udbuddet omfattede ydelser hos den / de valgte tilbudsgivere på de i udbudsmaterialet nævnte vilkår.
De ejendomme og områder, der er omfattet af de enkelte delaftaler, fremgår af tilbudslisterne. Tilbudsgiverne opfordres til at besigtige de relevante ejendomme og undersøge kortene på geopartner.dk inden tilbudsafgivelsen. Inden en eventuel besigtigelse skal tilbudsgiveren kontakte den enkelte institution og aftale et tidspunkt, ligesom tilbudsgiver skal melde sin ankomst, inden besigtigelsen påbegyndes.
Der forventes ca. 35 udrykninger pr. sæson. Dette er alene et estimat baseret på de senere års erfaringer, hvorfor det faktiske antal udrykninger kan variere. Der gives ingen garanti for noget mindsteantal udrykninger. Ordregiver forpligter sig således ikke ud over sit faktuelle behov.
Den samlede værdi af delaftalerne forventes på årsbasis at udgøre cirka 3 000 000 DKK ekskl. moms. Der er alene tale om et estimat, som ikke er bindende for ordregiver.
Kravspecifikation for de af udbuddet omfattede ydelser fremgår af udbudsmaterialets kapitel 3.
De optioner, der fremgår af tilbudslisten, udføres i dag in house. Der skal gøres opmærksom på, at hvis optionerne udnyttes, vil virksomhedsoverdragelsesloven muligvis finde anvendelse.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50885601.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000, 90620000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 15.10.2015. Færdiggørelse 29.3.2019

Oplysninger om delaftaler

Betegnelse: Delaftale 1 — Rising
1) Kort beskrivelse
Delaftale 1 er Rising.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 2 — Vollsmose
1) Kort beskrivelse
Delaftale 2 er Vollsmose.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 3 — Seden — Agedrup
1) Kort beskrivelse
Delaftale 3 er Seden — Agedrup.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 4 — Sct. Hans
1) Kort beskrivelse
Delaftale 4 er Sct. Hans.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 5 — Øvrige
1) Kort beskrivelse
Delaftale 5 er Øvrige.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 6 — Korup
1) Kort beskrivelse
Delaftale 6 er Korup.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 7 — Næsby
1) Kort beskrivelse
Delaftale 7 er Næsby.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 8 — Tarup — Pårup
1) Kort beskrivelse
Delaftale 8 er Tarup — Pårup.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 9 — Søhus — Stige
1) Kort beskrivelse
Delaftale 9 er Søhus — Stige.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 10 — Vestre
1) Kort beskrivelse
Delaftale 10 er Vestre.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 11 — Åløkke — Provstedgård
1) Kort beskrivelse
Delaftale 11 er Åløkke — Provstedgård.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 12 — Øvrige
1) Kort beskrivelse
Delaftale 12 er Øvrige.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 13 — Tornbjerg — Rosengård
1) Kort beskrivelse
Delaftale 13 er Tornbjerg — Rosengård.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 14 — Fraugde — Holluf Pile
1) Kort beskrivelse
Delaftale 14 er Fraugde — Holluf Pile.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 15 — Hunderup
1) Kort beskrivelse
Delaftale 15 er Hunderup.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 16 — Munkebjerg — Kragsbjerg
1) Kort beskrivelse
Delaftale 16 er Munkebjerg — Kragsbjerg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 17 — Øvrige
1) Kort beskrivelse
Delaftale 17 er Øvrige.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 18 — Højby — Hjallese
1) Kort beskrivelse
Delaftale 18 er Højby — Hjallese.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 19 — Skt. Klemens — Dalum
1) Kort beskrivelse
Delaftale 19 er Skt. Klemens — Dalum.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 20 — Højme — Rasmus Rask
1) Kort beskrivelse
Delaftale 20 er Højme — Rasmus Rask.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 21 — Sanderum — Tingløkke
1) Kort beskrivelse
Delaftale 21 er Sanderum — Tingløkke.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 22 — Centrum
1) Kort beskrivelse
Delaftale 22 er Centrum.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 23 — Øvrige
1) Kort beskrivelse
Delaftale 23 er Øvrige.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Fortrykt formular er vedlagt som bilag 2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
— Oplysninger om virksomhedens selskabsform og ejerskab (generel virksomhedsbeskrivelse) vedlægges som bilag A.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: —Tilbuddet skal som bilag B vedlægges tilbudsgivers seneste 2 års reviderede regnskaber.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste tre år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Fortrykt formular er vedlagt som bilag 3 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
— En beskrivelse af det mandskab og materiel, som opgaven påtænkes løst med, skal vedlægges som bilag C.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
18.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 18.12.2015
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
For aftalen gælder Odense Kommunes arbejdsklausul, der er vedlagt kontrakten.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
6.5.2015

Send til en kollega

0.051