Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0aa22bd-a092-4022-bbf8-2e2627e1253b/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0aa22bd-a092-4022-bbf8-2e2627e1253b/homepage
Udbyder
Aalborg Kommune, Miljø- og Energiforvaltningen
Vindere
Valgt firma
(28.05.2020)
Sloths Naturpleje ApS
Toftegaardsvej 7
9620 Aalestrup
Vandløbsvedligeholdelse af store vandløb i Aalborg Kommune
Aalborg Kommune, Miljø- og Energiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK050
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Munk
E-mail: peter.munk@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/om-kommunen/organisation/miljoe-og-energiforvaltningen
Del II: Genstand
Vandløbsvedligeholdelse af store vandløb i Aalborg Kommune
Udbuddet omfatter vedligeholdelse af store vandløb i Aalborg Kommune:
— Gerå
— Lindenborg Å
— Lindholm Å
— Dybvad Å
— Østerå.
Vedligeholdelsen omfatter manuel vedligeholdelse, vedligeholdelse med mejekurv og vedligeholdelse med båd.
Entreprisen for de forskellige store vandløb omfatter årligt:
— Gerå: 37 056 lb.m. 1 778 lb.m. manuel vedligeholdelse, 9 590 lb.m. vedligeholdelse med mejekurv og 25 688 lb.m. vedligeholdelse med båd
— Lindenborg Å: 132 184 lb.m vedligeholdelse med båd
— Lindholm Å: 61 575 lb.m. 32 147 lb.m. vedligeholdelse med båd og 29 428 lb.m vedligeholdelse med mejekurv
— Dybvad Å: 17 050 lb.m. 13 250 lb.m. vedligeholdelse med båd og 3 800 lb.m. vedligeholdelse med mejekurv
— Østerå: 45 320 lb.m. 43 780 lb.m. vedligeholdelse med båd og 1 540 lb.m. vedligeholdelse med mejekurv.
Ordregiver har ret til at forny kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.
Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.
Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.
Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:
— Timepris for arbejdsmand med sav
— Timepris for rendegraver med fører
— Timepris for gravemaskine med fører og
— Timepris for grødeskøringsbåd med fører.
Ordregiver har valgt ikke at udbyde entreprisen i delaftaler da ordregiver har behov for at arbejdet udføres af den samme entreprenør. Desuden medfører ordregivers behov for tilsyn og kontrol et behov for, at entreprisen alene varetages af én entreprenør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal, jf. udbudslovens § 142:
— Samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Egenkapital for det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
— En samlet årsomsætning på mindst 1 000 000 DKK i hvert af de de seneste 3 afsluttede og revidere regnskabsår
— En egenkapital på mindst 100 000 DKK i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD’et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
— Tilbudsgivers betydeligste leverancer af vandløbsvedligeholdelse, jf. beskrivelsen i afsnit II.1.4 og II.2.4.
Tilbudsgiver bør udfylde ESPD'et med angivelse af årstal eller periode for udførelsen er leverancen, beskrivelse af leverancen, herunder om vandløbsvedligeholdelse er løst med båd, mejekurv eller håndredskaber, modtager og kontraktværdien. I referencer vedrørende igangværende projekter bedes tilbudsgiver angive den estimerede kontraktværdi samt forventet færdiggørelsestidspunkt.
Tilbudsgiver kan angive maksimalt 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder også for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underentreprenør. En sådan sammenslutning eller ansøger med ekstern teknisk støtte kan således sammenlagt højst angive 5 referencer samlet.
Såfremt tilbudsgiver har vedlagt flere end 5 referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de 5 først angivne referencer i ESPD'et.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan påvise mindst 1 sammenlignelig reference af vandløbsvedligeholdelse, hvor der er sket vedligeholdelse med både, jf. beskrivelsen i afsnit II.1.4 og II.2.4, inden for de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at afgive tilbud i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics. Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.
— I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende).
— I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet.
— I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter.
— I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
— I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen.
— I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.
Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Tilbudsgiver skal desuden vedlægge en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring til tilbuddet. Ordregiver har lavet en skabelon dertil, som kan bruges.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II. A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C). Tilbudsgiver skal desuden vedlægge en udfylder og underskrevet støtteerklæring til tilbuddet. Ordregiver har lavet en skabelon dertil, som kan bruges.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2.6.2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk