Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/126081009.aspx
Udbyder
Reno Djurs I/S
Vindere
Valgt firma
(20.05.2020)
Djursland Kloakservice
Abildgårdsvej 10
8570 Trustrup
Tømning af bundfældningstanke
Reno Djurs I/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 20217472
Postadresse: Nymandsvej 11
By: Balle
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8440
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: akj@cyphre.dk
Telefon: +45 23230909
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/126081009.aspx
Del II: Genstand
Tømning af bundfældningstanke
Syddjurs og Norddjurs Kommuner har en fælles kommunal tømningsordning for bundfældningstanke. Ordningen drives i regi af Reno Djurs, der er kontraktholder med tømningsentreprenøren. Udbuddet omfatter således tømning af de bundfældningstanke i Syddjurs og Norddjurs Kommuner, som Kommunerne udpeger som omfattet af ordningen med Reno Djurs som udbyder. Anholt er ligeledes omfattet af ordningen.
Norddjurs og Syddjurs Kommuner
Opgaven omfatter regelmæssig tømning af bundfældningstanke med KSA-systemet eller i visse tilfælde med almindelig slamsuger. Der gives også tilbud på, at entreprenøren i stedet skal kalkstabilisere det afvandede slam på entreprenørens eget anlæg for efterfølgende at køre det afvandede og kalkstabiliserede slam til Reno Djurs, Nymandsvej 11, 8444 Balle.
Der er i alt aktuelt ca. 13 951 bundfældningstanke fordelt med ca. 6 009 bundfældningstanke i helårshuse og virksomheder, der tømmes hvert år, og ca. 7 942 bundfældningstanke i sommerhuse, der tømmes hvert andet år. Antallet af tanke og antallet af tømninger kan ændres, f.eks. som følge af kloakering. Det understreges, at det altid er Reno Djurs/kommunen, der afgør hvilke tanke, der skal tilmeldes ordningen.
Tømninger skal generelt foretages med kombineret slamsuger- og afvandingsenhed, hvor slammet afvandes på bilen og rejektvand tilbagefyldes i tanken. Der er visse nærmere beskrevne undtagelser hertil.
Der er en kommunal ordning for tømning af olie- og benzinudskillere samt fedtudskillere i både Norddjurs og Syddjurs Kommuner. Endvidere er der en kommunal tømningsordning for samletanke i Syddjurs Kommune. Disse kommunale tømningsordninger er ikke omfattet af nærværende udbud.
Øvrige arbejder med slamsuger som f.eks. tømning af sivebrønde, rensning af sivedræn og tømning af sandsfangsskelbrønde er ligeledes ikke omfattet af nærværende udbud.
Vilkår i opgavebeskrivelsen gælder også for anholt. Der er dog i materialet angivet visse særlige forhold og vilkår gældende for anholt.
Kontraktperioden er 4 år med start 1. januar 2021 og med option for forlængelse i op til 3 år. Den praktiske tømning af tankene påbegyndes i marts/april måned i henhold til den overordnede tømningsplan.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har løst mindst en tilsvarende opgave indenfor de sidste 3 år.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har løst mindst en tilsvarende opgave indenfor de sidste 3 år med minimum samlet 5 000 tømninger pr. år. med KSA systemet.
— Tilbudsgiver skal have tilladelse til udførsel af erhvervsmæssig godskørsel for fremmed regning i henhold til trafikministeriets bekendtgørelse om godskørsel
— Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring med en forsikringssum på mindst 10 mio. DKK og en selvrisiko på maksimum 20 000 DKK for enhver skade
— Den vindende tilbudsgiver skal stille en anfordringsgaranti på 10 % af entreprisesummen jf. særlige betingelser og opgavebeskrivelse i udbudsmaterialet
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit "Udelukkelse").
Der stilles ikke krav om underskrift på ESPD-dokumentet.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 12 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk