Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(05.08.2020)
Danmarks Jægerforbund
Molsvej 34
8410 Rønde
Formidlingsydelse om jagt- og vildtforvaltning
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Larsen
E-mail: alars@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Formidlingsydelse om jagt- og vildtforvaltning
Kontrakten vedrører formidlingsydelse inden for jagt- og vildtforvaltningsområdet. Opgaven består i at skrive og distribuere relevante og interessante artikler af et højt fagligt niveau, samt udgivelse af artiklerne i tidskrift og via elektroniske medier. Aftagerne af den viden, der skal formidles omkring, er danske jægere i alle aldersgrupper. Formidlingsindsatsen skal være målrettet alle de forskellige grupperinger af jægere.
Den udbudte opgave udgør et supplement til ordregivers egen formidling og kommunikation til jægerne, og skal således ikke opfattes som erstatning for den information, som ordregiver foretager sig.
Danmark
Kontraktens parter skal i løbende dialog fastlægge halvårlige programmer for, hvad der skal formidles omkring i overskriftsformat. Leverandøren har herefter ansvaret for at udarbejde fagrelevante artikler af et højt fagligt niveau. Sprog og kontekst skal være i fokus, da artiklerne skal ramme en bred gruppe af modtagere.
Der er fastsat mindstekrav til antallet af fysiske sider (110) og elektroniske artikler (45), som leverandøren som minimum skal kunne levere på årlig basis. Der kan tilbydes flere ud over det fastsatte minimum ved tilbudsafgivelsen.
Der er stillet krav om fysisk udgivelse af tidskrift eller lignende minimum 6 gange årligt. Der kan tilbydes flere i forbindelse med tilbudsafgivelsen.
Det er særdeles relevant at have stærke faglige kompetencer tilknyttet kontrakten, særligt inden for områderne jagt (generelt), forvaltning af vildt, naturpleje og jagtvåben.
Herudover skal leverandøren tilknytte 1-2 erfarne redaktører, som bl.a. kan varetage opgaven med såvel de fysiske udgivelser som de elektroniske.
Der tilknyttes et rådgivende udvalg til kontrakten.
Afregning sker på bagrund af dokumenterede antal fysiske sider/elektroniske artikler, som leverandøren har udgivet.
Mulighed for forlængelse med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Frivillig option; mulighed for tilkøb af yderligere fysiske sider og/eller artikler i elektroniske medier for op til 1 000 000 DKK årligt.
Kontrakten er ikke opdelt i særskilte delkontrakter, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6. Ordregiver har vurderet, at der ikke foreligger mulighed for opdeling i delkontrakter, idet en opdeling vil medføre manglende faglig sparring på tværs af flere forskellige emner inden for jagt og vildtforvaltningsområdet. Endvidere vil der være risiko for, at flere overlappende opgaver vil skulle håndteres af forskellige leverandører, hvilket særligt vil medføre en betydelig mængde meromkostninger, da ordregiver i så fald risikerer at betale 2 gange for tilegnelse af identisk viden hos flere forskellige leverandører.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul, jf. kontraktens del 2 (Almindelige bestemmelser), pkt. 3. Klausulen skal bl.a. sikre, at leverandørens ansatte og eventuelle underleverandører er sikret løn, arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område, jf. cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Del IV: Procedure
Odense
Det vil ikke være muligt at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
ESPD udfyldes direkte i TenderKONNECT og uploades sammen med tilbudsmaterialet.
Ordregiver har - udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde - valgt at gøre brug af udelukkelsesgrunde vedr. konkurs, insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet., jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk