Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d6543875-0aa7-4903-b066-a18b14c4139b/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d6543875-0aa7-4903-b066-a18b14c4139b/publicMaterial
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Slamsugning, tørstofsugning og spuling
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail: stm@a-r-c.dk
Telefon: +45 51168605
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Slamsugning, tørstofsugning og spuling
Den udbudte opgave omfatter udførelse af slamsugning, tørstofsugning og spuling i forbindelse med drift og vedligehold hos ARC.
Opgaven udbydes som en rammeaftale, og det forventes at der indgås aftale med 3 leverandører. De af rammeaftalen omfattede ydelser rekvireres af ARC efter behov og med varierende omfang, mængde og tidsforbrug. Køb på rammeaftalen vil ske ved brug af direkte tildeling ved brug af kaskademodel, jf. rammeaftalens punkt 5.
Der henvises i øvrigt til kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte rammeaftale.
Vindmøllevej 6
Leverandøren skal tilbyde følgende ydelser i henhold til aftalen:
Slamsugning i forbindelse med daglig drift og vedligeholdelse. Eksempler på ydelser er:
- Pejling, skimning, tømning og trykprøvning af olieudskillere og sandfang i henhold til lovgivningen og ARCs miljøgodkendelse
- Tømning af vejbrønde
- Rensning af faldstammer og kloakker
- Rensning af pumpebrønde
- Tømning af fedtudskillere.
Slamsugning, spuling og tørstofsugning i forbindelse med daglig drift og vedligeholdelse af affaldsenergianlægget. Eksempler på ydelser er:
- Slamsugning
- Tømning og indvendig rengøring af tanke og pits
- Spuling af tanke, pits, render m.m.
- Højtryksspuling over 3 000 bar
- Tørstofsugning af f.eks. SCR-katalysatorelementer, el-filtre og redlere
- Sugning af forbrugsstoffer og restprodukter som f.eks. aktivt kul, gips, slam samt kold og varm kedelaske og flyveaske
- Håndtering og bortskaffelse af forbrugsstoffer og restprodukter som f.eks. aktivt kul, gips, slam samt kold og varm kedelaske og flyveaske
- Opsamling og håndtering af materiale i big-bags, container eller lignende.
Ovenstående lister er ikke udtømmende.
ARC har mulighed for at forlænge aftalen i 4 x 12 måneder.
Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Egnethed vurderes på baggrund af ansøgers oplysninger i ansøgningen.
ARC påregner at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud.
Er der flere egnede ansøgere, vil ARC foretage en udvælgelse af de bedst egnede ansøgere. ARC vil i den forbindelse foretage en samlet vurdering af hver enkelt ansøgers erfaring med tilsvarende opgaver.
ARC lægger i vurderingen vægt på bred dokumenteret erfaring i form af erfaring fra mere end ét affalds- og kraftvarmeanlæg og med forskellige typer af opgaver inden for slamsugning, tørstofsugning og spuling.
I forbindelse med udvælgelsen vil ARC også lægge vægt på ansøgers samlede økonomiske og finansielle formåen. Udvælgelsen vil i det hele taget ske under hensynstagen til at sikre den bedst mulige konkurrence.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da der er tale om en rammeaftale med kaskade-model med flere leverandører, og ydelser, der er vurderet til hverken strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Oplysning om ansøgers egenkapital det seneste reviderede regnskabsår
2) Oplysning om ansøgers soliditet det seneste reviderede regnskabsår
3) Oplysning om ansøgers erhvervs- og produktansvarsforsikring.
ARC stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
1) At ansøger har haft en positiv egenkapital i det seneste reviderede regnskabsår,
2) At ansøger har haft en soliditetsgrad på min. 10 % i det seneste reviderede regnskabsår, og
3) At ansøger har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring.
ARC ønsker sikkerhed for, at de ansøgere som prækvalificeres, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at kunne udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra aftalestart. Ansøger skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:
- Ansøgers relevante referencer inden for de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave, der i art og omfang relaterer sig til opgaver inden for slamsugning, tørstofsugning og spuling på affalds- og kraftvarmeanlæg og dokumenterer erfaring fra mere end ét affalds- og kraftvarmeanlæg, og hvor opgaven er udført og afsluttet inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen. Referencerne skal endvidere dokumentere procesforståelse og kraftværksforståelse. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Ansøger skal oplyse følgende pr. reference:
- Ordregiver (Navnet på kunden og kontaktperson hos kunden)
- Perioden for opgavens udførelse
- Beskrivelse af opgaven og omfanget af denne, herunder ansøgers rolle i opgaven.
Ansøger skal angive 5 relevante referencer. Vedlægges ansøgningen mere end 5 referencer, vil ARC alene inddrage de 5 referencer, der er angivet først.
Leverandøren skal stille en sikkerhed for opfyldelse af sine forpligtelser over for ARC på 600 000 DKK til sikkerhed for ethvert krav, ARC måtte få mod leverandøren i henhold til aftalen.
Køb på rammeaftalen vil ske ved brug af direkte tildeling ved brug af kaskademodel, jf. rammeaftalens punkt 5.
Der henvises iøvrigt til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Inden ansøgerne orienteres om resultatet af prækvalifikationen, vil de ansøgere, ARC forventer at prækvalificere, blive anmodet om at fremlægge faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse, jf. udbudsbetingelsernes punkt 11.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk