Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fcb76eaa-17b1-45d7-9f29-5b2c520ce1c6/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fcb76eaa-17b1-45d7-9f29-5b2c520ce1c6/homepage
Udbyder
Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Vindere
(31.08.2020)
Allianceplus A/S
Brøndby
Rengøring
Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Nyropsgade 3
By: København V
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1602
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fcb76eaa-17b1-45d7-9f29-5b2c520ce1c6/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rengøring
Udbuddet omhandler daglig intern rengøring af forskellige kommunale lokaliteter (f.eks. sports- og idrætshaller, kulturhuse, biblioteker, museer, administration med videre).
Udbuddet omfatter samlet set 108 lokaliteter i Københavns Kommune jf. bilag 1. opgavebeskrivelse.
Der afholdes forventeligt besigtigelse den 25. & 26. maj 2020.
Delaftale 1
Udbuddet omhandler daglig intern rengøring af forskellige kommunale lokaliteter (f.eks. sports- og idrætshaller, kulturhuse, biblioteker, museer, administration med videre).
Udbuddet omfatter samlet set 108 lokaliteter i Københavns Kommune jf. bilag 1. Opgavebeskrivelse til dette dokument, hvoraf der kan være mere end en lokalitet på samme adresse.
Udbuddet omfatter i alt 3 delaftaler. For hver delaftale indgås der aftale med én leverandør. Delaftalernes varighed er 3 + 1 år.
Der kan afgives tilbud (og anmodes om prækvalifikation) på en eller flere delaftaler. For hver af de enkelte delaftaler gælder, at der skal afgives tilbud på den samlede ydelse inkl. optioner.
Tilbudslisten indeholder en specifikation over de enkelte delaftalers indholdsmæssige opdeling.
KFF forbeholder sig retten til at tildele de enkelte delaftaler på baggrund af de indledende tilbud.
Såfremt der afholdes forhandlinger forventes disse afholdt ultimo juni 2020.
Tilbudsgiverne vil forud for forhandlingsmødet modtage en dagsorden, som detaljerer rammerne for forhandlingerne. Der kan forhandles om alle aspekter af tilbuddet med henblik på at optimere dette i forhold til KFF's behov som afspejlet i udbudsmaterialet.
På baggrund af forhandlingsmøderne vil KFF vurdere, om tilbudsgiverne skal afgive yderligere tilbud, ligesom KFF vil fastsætte en frist herfor.
KFF forbeholder sig at gennemføre flere forhandlingsrunder, ligesom KFF forbeholder sig at forhandle skriftligt med tilbudsgiverne, dvs. uden afholdelse af forhandlingsmøder.
Såfremt KFF efter forhandlingsmøderne ønsker at ændre udbudsmaterialet, vil sådanne ændringer blive meddelt samtlige tilbudsgivere forud for den efterfølgende tilbudsfrist.
For god ordens skyld bemærkes: KFF vil indlede forhandlinger med alle tilbudsgivere, som har afgivet et tilbud inden tilbudsfristens udløb. Det er ikke en betingelse for at kunne deltage i forhandlingerne, at tilbuddet er konditionsmæssigt, herunder at tilbuddet ikke indeholder forbehold.
Kontrakten kan forlænges i 1 år, jf. kontraktens afsnit 20.
Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede, vil KFF udvælge 5 ansøgere i overensstemmelse med nedenstående:
KFF vil udvælge de 5 ansøgere, der ud fra en samlet vurdering:
Har mest erfaring med varetagelse af lignende rengøringsopgaver. Herved forstås erfaring med rengøring af arealer, som i omfang (m2) og indhold (jf. opgavebeskrivelsen) mest ligner den udbudte kontrakt.
Til vurdering af udvælgelseskriteriet bedes ansøgeren lave en udvidet beskrivelse af sine erfaringer i referencelisten i ESPD-ets del IV, afsnit C, vedrørende minimumskrav til teknisk og faglig formåen.
Aftalen indeholder følgende optioner:
Option 1
Hvis KFF får behov for at tilkøbe rengøring, kan KFF anvende denne option. Optionen kan udnyttes enten på time-basis eller på opgavebasis.
Optionens ekstraydelser fremgår af tilbudslisten pris (Bilag 2a) samt opgavebeskrivelsen.
Tilbudslisten pris (Bilag 2a) indeholder flere steder KFF’s skøn over rengøringsbehovet, hvilket indebærer, at KFF har ret, men ikke pligt, til at indkøbe de af kontrakten omfattede ydelser på de vilkår, som fremgår af udbudsmaterialet.
Delaftale 2
Udbuddet omhandler daglig intern rengøring af forskellige kommunale lokaliteter (f.eks. sports- og idrætshaller, kulturhuse, biblioteker, museer, administration med videre).
Udbuddet omfatter samlet set 108 lokaliteter i Københavns Kommune jf. bilag 1. Opgavebeskrivelse til dette dokument, hvoraf der kan være mere end en lokalitet på samme adresse.
Udbuddet omfatter i alt 3 delaftaler. For hver delaftale indgås der aftale med én leverandør. Delaftalernes varighed er 3 + 1 år.
Der kan afgives tilbud (og anmodes om prækvalifikation) på en eller flere delaftaler. For hver af de enkelte delaftaler gælder, at der skal afgives tilbud på den samlede ydelse inkl. optioner.
Tilbudslisten indeholder en specifikation over de enkelte delaftalers indholdsmæssige opdeling.
KFF forbeholder sig retten til at tildele de enkelte delaftaler på baggrund af de indledende tilbud.
Såfremt der afholdes forhandlinger forventes disse afholdt ultimo juni 2020.
Tilbudsgiverne vil forud for forhandlingsmødet modtage en dagsorden, som detaljerer rammerne for forhandlingerne. Der kan forhandles om alle aspekter af tilbuddet med henblik på at optimere dette i forhold til KFF's behov som afspejlet i udbudsmaterialet.
På baggrund af forhandlingsmøderne vil KFF vurdere, om tilbudsgiverne skal afgive yderligere tilbud, ligesom KFF vil fastsætte en frist herfor.
KFF forbeholder sig at gennemføre flere forhandlingsrunder, ligesom KFF forbeholder sig at forhandle skriftligt med tilbudsgiverne, dvs. uden afholdelse af forhandlingsmøder.
Såfremt KFF efter forhandlingsmøderne ønsker at ændre udbudsmaterialet, vil sådanne ændringer blive meddelt samtlige tilbudsgivere forud for den efterfølgende tilbudsfrist.
For god ordens skyld bemærkes: KFF vil indlede forhandlinger med alle tilbudsgivere, som har afgivet et tilbud inden tilbudsfristens udløb. Det er ikke en betingelse for at kunne deltage i forhandlingerne, at tilbuddet er konditionsmæssigt, herunder at tilbuddet ikke indeholder forbehold.
Kontrakten kan forlænges i 1 år, jf. kontraktens afsnit 20.
Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede, vil KFF udvælge 5 ansøgere i overensstemmelse med nedenstående:
KFF vil udvælge de 5 ansøgere, der ud fra en samlet vurdering:
Har mest erfaring med varetagelse af lignende rengøringsopgaver. Herved forstås erfaring med rengøring af arealer, som i omfang (m2) og indhold (jf. opgavebeskrivelsen) mest ligner den udbudte kontrakt.
Til vurdering af udvælgelseskriteriet bedes ansøgeren lave en udvidet beskrivelse af sine erfaringer i referencelisten i ESPD-ets del IV, afsnit C, vedrørende minimumskrav til teknisk og faglig formåen.
Aftalen indeholder følgende optioner:
Option 1
Hvis KFF får behov for at tilkøbe rengøring, kan KFF anvende denne option. Optionen kan udnyttes enten på time-basis eller på opgavebasis.
Optionens ekstraydelser fremgår af tilbudslisten Pris (Bilag 2a) samt opgavebeskrivelsen.
Tilbudslisten pris (Bilag 2a) indeholder flere steder KFF’s skøn over rengøringsbehovet, hvilket indebærer, at KFF har ret, men ikke pligt, til at indkøbe de af kontrakten omfattede ydelser på de vilkår, som fremgår af udbudsmaterialet.
Delaftale 3
Udbuddet omhandler daglig intern rengøring af forskellige kommunale lokaliteter (f.eks. sports- og idrætshaller, kulturhuse, biblioteker, museer, administration med videre).
Udbuddet omfatter samlet set 108 lokaliteter i Københavns Kommune jf. bilag 1. opgavebeskrivelse til dette dokument, hvoraf der kan være mere end en lokalitet på samme adresse.
Udbuddet omfatter i alt 3 delaftaler. For hver delaftale indgås der aftale med én leverandør. Delaftalernes varighed er 3 + 1 år.
Der kan afgives tilbud (og anmodes om prækvalifikation) på en eller flere delaftaler. For hver af de enkelte delaftaler gælder, at der skal afgives tilbud på den samlede ydelse inkl. optioner.
Tilbudslisten indeholder en specifikation over de enkelte delaftalers indholdsmæssige opdeling.
KFF forbeholder sig retten til at tildele de enkelte delaftaler på baggrund af de indledende tilbud.
Såfremt der afholdes forhandlinger forventes disse afholdt ultimo juni 2020.
Tilbudsgiverne vil forud for forhandlingsmødet modtage en dagsorden, som detaljerer rammerne for forhandlingerne. Der kan forhandles om alle aspekter af tilbuddet med henblik på at optimere dette i forhold til KFF's behov som afspejlet i udbudsmaterialet.
På baggrund af forhandlingsmøderne vil KFF vurdere, om tilbudsgiverne skal afgive yderligere tilbud, ligesom KFF vil fastsætte en frist herfor.
KFF forbeholder sig at gennemføre flere forhandlingsrunder, ligesom KFF forbeholder sig at forhandle skriftligt med tilbudsgiverne, dvs. uden afholdelse af forhandlingsmøder.
Såfremt KFF efter forhandlingsmøderne ønsker at ændre udbudsmaterialet, vil sådanne ændringer blive meddelt samtlige tilbudsgivere forud for den efterfølgende tilbudsfrist.
For god ordens skyld bemærkes: KFF vil indlede forhandlinger med alle tilbudsgivere, som har afgivet et tilbud inden tilbudsfristens udløb. Det er ikke en betingelse for at kunne deltage i forhandlingerne, at tilbuddet er konditionsmæssigt, herunder at tilbuddet ikke indeholder forbehold.
Kontrakten kan forlænges i 1 år, jf. kontraktens afsnit 20.
Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede, vil KFF udvælge 5 ansøgere i overensstemmelse med nedenstående:
KFF vil udvælge de 5 ansøgere, der ud fra en samlet vurdering:
Har mest erfaring med varetagelse af lignende rengøringsopgaver. Herved forstås erfaring med rengøring af arealer, som i omfang (m2) og indhold (jf. opgavebeskrivelsen) mest ligner den udbudte kontrakt.
Til vurdering af udvælgelseskriteriet bedes ansøgeren lave en udvidet beskrivelse af sine erfaringer i referencelisten i ESPD-ets del IV, afsnit C, vedrørende minimumskrav til teknisk og faglig formåen.
Aftalen indeholder følgende optioner:
Option 1
Hvis KFF får behov for at tilkøbe rengøring, kan KFF anvende denne option. Optionen kan udnyttes enten på time-basis eller på opgavebasis.
Optionens ekstraydelser fremgår af tilbudslisten pris (Bilag 2a) samt opgavebeskrivelsen.
Tilbudslisten pris (Bilag 2a) indeholder flere steder KFF’s skøn over rengøringsbehovet, hvilket indebærer, at KFF har ret, men ikke pligt, til at indkøbe de af kontrakten omfattede ydelser på de vilkår, som fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En økonomisk aktør udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 – 3, § 136, stk. 1, nr. 1-3. Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6.
En økonomisk aktør udelukkes dog ikke, hvis denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at den pågældende er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende en serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
KFF vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. marts 2020.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen.
1) Ansøgers gennemsnitlige omsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal minimum være følgende:
1) Delaftale 1: 6 600 000 DKK
2) Delaftale 2: 10 700 000 DKK
3) Delaftale 3: 4 100 000 DKK.
Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD
Bemærk: Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/ underleverandøren.
For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at vindende tilbudsgiver, som en del af dokumentationen, skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Såfremt en ansøger beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for ansøgers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Ansøgers gennemsnitlige omsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal minimum være følgende:
1) Delaftale 1: 6 600 000 DKK
2) Delaftale 2: 10 700 000 DKK
3) Delaftale 3: 4 100 000 DKK.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers tekniske og faglige formåen.´
— Ansøger skal have mindst 3 referencer på lignende eller tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år.
Med ”lignende eller tilsvarende” opgave forstås rengøring af 20 eller flere lokationer under samme kontrakt/delaftale.
Med ”udført” forstås, at den pågældende kontrakt/delaftale skal være igangværende eller afsluttet inden for de seneste 3 år.
Som dokumentation for ansøgerens opfyldelse af dette minimumskrav, skal ansøgeren udfylde ESPD-dokumentets del IV, afsnit C, pkt. 1.b.
Bemærk: Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, gælder endvidere, at ansøger, som en del af dokumentationen, skal fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren.
Ansøger skal have mindst 3 referencer på lignende eller tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul samt bodsbestemmelser. Den kommende leverandør skal endvidere stille sikkerhed for aftalens opfyldelse (anfordringsgaranti). Kontrakten indeholder endvidere Københavns Kommunes CSR-bilag, som stiller krav til den kommende leverandør i relation til miljø, antikorruption samt menneske- og arbejdstagerrettigheder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Spørgsmål skal fremsættes skriftligt på www.udbuddet.dk ved anvendelse af spørgsmål og svar modulet. Spørgsmål, der fremsendes senest 14 dage før ansøgningsfristens udløb, kan forventes besvaret.
Spørgsmål, der fremsendes efter denne frist, vil som udgangspunkt kun blive besvaret, hvis det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb.
Det er ansøgers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle meddelelser og rettelsesblade, der offentliggøres på hjemmesiden. Sådanne kan blive offentliggjort senere end 6 dage inden ansøgningsfristens udløb, mod at KFF forlænger fristen, hvorfor ansøgere skal holde sig opdateret helt ind til fristens udløb.
KFF skal kræve, at ansøgerne benytter det fælles europæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 148. Ansøgere skal derfor ved ansøgning om prækvalifikation anvende det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). ESPD fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Ansøger skal derfor udfylde og vedlægge ESPD i overensstemmelse med KFF's anvisninger i udbudsbekendtgørelsen og udbudsbetingelserne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk