Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267393&B=NST
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267393&B=NST
Udbyder
Naturstyrelsen
Vindere
Delaftale II: Jylland – primært Øst-, Midt- og Vestjylland
(08.07.2020)
Jysk Træflis
Gammelbyvej 33
7323 Give
Delaftale I: Jylland – primært Thy, Vendsyssel og Himmerland
(08.07.2020)
Skovbygaard A/S
Alstrupvej 32
9700 Brønderslev
Delaftale III: Jylland og Fyn – primært Syd- og Sønderjylland
(08.07.2020)
Brdr. Højrup A/S
Skovgade 20
7300 Jelling
Flishugning af stakke
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33157274
Postadresse: Førstballevej 2
By: Randbøl
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7183
Land: Danmark
Kontaktperson: Celine Sørensen
E-mail: cevso@nst.dk
Telefon: +45 29178239
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/250996
Del II: Genstand
Flishugning af stakke
Der udbydes 3 delaftaler om flishugning af stakke langs vej for Naturstyrelsen. Stakkene kan være rundtræ, topender eller heltræ.
- Delaftale I: Jylland – primært Thy, Vendsyssel og Himmerland
- Delaftale II: Jylland – primært Øst-, Midt- og Vestjylland
- Delaftale III: Jylland og Fyn – primært Syd- og Sønderjylland.
En del af udførelsen kan finde sted på arealer, der ejes af andre end Naturstyrelsen.
Delaftale I: Jylland – primært Thy, Vendsyssel og Himmerland
Thy, Vendsyssel og Himmerland
Delaftale I vedrører flishugning af stakke langs vej - primært i Thy, Vendsyssel og Himmerland.
Der skal flishugges 25 000 KFM pr. år.
Mængden kan have en variation på +/- 20 %.
Kontrakten kan forlænges af Naturstyrelsen på uændrede betingelser med et skriftligt varsel til entreprenøren på 3 måneder. Forlængelse kan ske 2 gange, hver gang med op til 1 års forlængelse.
Delaftale II: Jylland – primært Øst-, Midt- og Vestjylland
Øst-, Midt- og Vestjylland
Delaftale II vedrører flishugning af stakke langs vej - primært i Øst-, Midt- og Vestjylland.
Der skal flishugges 23 000 KFM pr. år.
Mængden kan have en variation på +/- 20 %.
Kontrakten kan forlænges af Naturstyrelsen på uændrede betingelser med et skriftligt varsel til entreprenøren på 3 måneder. Forlængelse kan ske 2 gange, hver gang med op til 1 års forlængelse.
Delaftale III: Jylland og Fyn – primært Syd- og Sønderjylland
Syd- og Sønderjylland, samt Fyn
Delaftale III vedrører flishugning af stakke langs vej - primært i Syd- og Sønderjylland.
Der skal flishugges 30 000 KFM pr. år.
Mængden kan have en variation på +/- 20 %.
Kontrakten kan forlænges af Naturstyrelsen på uændrede betingelser med et skriftligt varsel til entreprenøren på 3 måneder. Forlængelse kan ske 2 gange, hver gang med op til 1 års forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Tilbudsgivers egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår
2) Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Hvis Tilbudsgiver ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin økonomiske og finansielle egnethed godtgjort på anden vis ved at henvise til egnede dokumenter. Tilbudsgiver skal i givet fald henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves der:
1) En positiv egenkapital i mindst 2 af de 3 seneste disponible regnskabsår
2) En gennemsnitlig årsomsætning for de 3 seneste disponible regnskabsår på mindst DKK 1 mio.
Der stilles ikke krav til teknisk og faglig formåen i dette udbud.
Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Der henvises til kontraktens afsnit 15.
Der er stillet uddannelsesmæssige krav til medarbejdere, som skal udføre nærmere angivne opgaver under kontrakten. Der henvises til kontraktens afsnit 14.
Tilbudsgiver skal i hele kontraktperiodens løbetid opretholde en relevant erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på mindst 10 mio. for person- og tingskade.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2025
Deltagelse i udbuddet kan kun ske via ordregivers elektroniske udbudssystem, EU-Supply, jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Tidsfrister i relation til spørgsmål og svar fremgår af udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com, eller telefon +45 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudsloven § 138.
Inden beslutning om tildeling af kontrakt skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, jf. § 153.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
I relation til punkt II.1.5 bemærkes, at beløbet alene udgør et skøn over den forventede kontraktsum for alle 3 delkontrakter i kontraktens fulde løbetid inklusive forlængelser. Punkt II.2.6 udgør et skøn over den forventede kontraktsum pr. delaftale inklusive forlængelser.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/