Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
http://permalink.mercell.com/50667040.aspx
Udbyder
SamAqua
Vindere
Spuling og TV-inspektion samt relaterede ad hoc-opgaver
(26.08.2015)
FKS Slamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S
Spuling og TV-inspektion samt relaterede ad hoc opgaver
SamAqua
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
SamAqua
Denmark
Ejby Møllevej 22
Att: Charlotte Hardam
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 63132320
Mailadresse: cgh@samaqua.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50667040.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50667040.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50667040.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50667040.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50667040.aspx
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Middelfart Spildevand A/S
Dansk
Strandvejen 100
5500 Middelfart
DANMARK
Provas
Dansk
Fjordagervej 32
6100 Haderslav
DANMARK
VandCenter Syd
Dansk
Vandværksvej 7
5000 Odense C
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense, Nordfyn, Middelfart og Haderslev.
NUTS-kode DK031
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 3
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 25Udbuddet indgås som en rammeaftale og skønnede mængde m.v. kan ses i separat bilag 2 — Estimeret forbrug pr. selskab.
Rammeaftalen forudsættes indgået med tre leverandør, for perioden 1.8.2015 – 31.8.2018.
Der vil være mulighed for at ordregiver kan forlænge kontrakten med 2 x 12 måneders option, på samme kontraktuelle vilkår.
Ordregiver forpligter sig i denne periode til at købe de i udbuddet omfattede ydelser, hos de valgte tilbudsgivere på de i nærværende udbudsmateriales nævnte vilkår.
Det samlede årlige forbrug af Spuling og TV-inspektion, omfattet af udbuddet, fremgår af tilbudsposter oprettet i Mercell samt vedlagt separat bilag 2 »Estimeret forbrug pr. selskab«. Det anførte forbrug indenfor de enkelte ydelsestyper er skønnede mængder, udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer. Det forventede årlige forbrug er således alene et estimat, som ikke er bindende for ordregiver.
Resultatet af nærværende udbudsforretning samt den faktiske driftssituation kan give anledning til ændringer. Ordregiver forpligter sig ikke ud over sit faktuelle behov.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50667040.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
90000000, 90400000, 90640000
Beskrivelse af disse optioner: 1. Spuling og TV inspektion for Ærø Vand A/S udgør 50 – 75 000 på årsbasis eller TV på ca. 500 meter kloakledning
2. Næste større spuling og TV projekt ligger nogle år ud i fremtiden, der foretages for nuværende kun, som pkt. 1.
Ærø: Der kan årligt forventes 2 anstillinger á en dags varighed for TV og 2 anstillinger for spuler a' 3 dages varighed.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Fortrykt formular er vedlagt som bilag 2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
— I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet, i de seneste tre afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Bilag 3.
— I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal for de seneste tre afsluttede regnskabsår. Bilag 3.
— Kopi af tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Egenkapital på min. 2 000 000.
Positive Nøgletal: soliditetsgrad, Egenkapitalens forrentning og overskudsgrad.
Der skal vedlægges kopi af gyldig, Erhvervs og produktansvarsforsikring.
— Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer, der er udført, inden for de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancer og angivelse af kontaktperson. Mindst 5, skal oplistes på bilag 4
— Fremsend virksomhedsbeskrivelse, som blandt andet skal indeholde oplysninger om virksomhedens selskabsform, organisatoriske opbygning, kontaktpersoners branchekendskab.
— Underskriv accept af »Kontraktklausul for beskæftigelse af praktikanter« Bilag 6
— Underskriv accept af »Arbejdsklausul vedrørende sikring af arbejdstagerrettigheder i forbindelse med arbejde udført for SamAquas ejere« jf. Bilag 7.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
5 sammenlignelige referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kaskademodellen betyder, at der indgås en rammeaftale med 3 leverandører. Når den ordregivende myndighed har behov for, at fortage en ordre henvender ordregiver sig til den leverandør på rammeaftalen der ved tildeling jf. de opstillede kriterier bedømmes som nr. 1 (den leverandør som har afgivet den laveste pris). Såfremt denne ikke kan løfte opgaven henvender ordregiver sig til den leverandør der er tildelt som nr. 2 osv.
Der skal derfor henledes opmærksomheden på, at er leverandøren tildelt som nr. 2 eller 3 kan ordregiver ikke garantere, at der i kontraktperioden foretages ordre hos denne.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100