Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Kontaktpunkt: Center for Regional Udvkiling
Att: Helle Møller Jensen
3400 Hillerød
Telefon: +45 38665661
Mailadresse: miljoe@regionh.dk
Udbyder
Region Hovedstaden
Vindere
Boligundersøgelser
(29.01.2016)
GEO A/S
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby
Grundvandsundersøgelser
(30.01.2016)
DMR A/S
Hvidovrevej 80A
2610 Rødovre
Rammeaftale for indledende forureningsundersøgelser
Region Hovedstaden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Kontaktpunkt(er): Center for Regional Udvkiling
Att: Helle Møller Jensen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665661
Mailadresse: miljoe@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.regionh.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Miljø
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Hovedstaden.
NUTS-kode DK01
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 8
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 3Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 40 000 000 og 70 000 000 DKK
Kontrakten udbydes i 2 delrammeaftaler efter denne prækvalifikation. Undersøgelserne tildeles de vindende rådgivere i puljer af 10-15 lokaliteter ad gangen. Tilbudsgiver kan vælge at byde på én eller begge delrammeaftaler og kan blive tildelt begge delrammeaftaler.
Regionen forventer at indgå kontrakt med rådgiver i november 2015. Regionen forventer at starte undersøgelser i januar 2016.
90732000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Indledende forureningssundersøgelser, grundvand90732000
90732000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det skal anføres, hvem der optræder som repræsentant for parterne i samarbejdet og som med bindende virkning kan indgå aftaler på vegne af parterne. Derudover skal det pågældende konsortium eller forpligtende samarbejde under ét overholde mindstekravene i pkt. III.2.3).
Deltagere i konsortiet eller det forpligtende samarbejde hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
2) Erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af de i direktiv nr. 2004/18/EØF artikel 45 stk. 1 eller stk. 2 litra a), b), c) eller f) anførte udelukkelsessituationer eller er udelukket som følge af forfalden, ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336/1997. Som erklæring kan skabelonen på: www.regionh.dk/miljoeudbud
3) Hvis ansøgeren er et konsortium, skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for alle konsortiedeltagere.Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Økonomiske nøgletal i form af omsætning, egenkapital, balance og resultat efter skat for de seneste to offentliggjorte regnskabsår. Oplysningerne kan noteres i skema på: www.regionh.dk/miljoeudbud
2) Bevis for erhvervsansvarsforsikring med angivelse af dækningsnummer.3) Hvis ansøgningen indleveres af et konsortium skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for alle konsortiedeltagere.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Region Hovedstaden kræver, at rådgiver er forsikret for mindst 10 000 000 DKK for tingsskade og 10 000 000 DKK for personskade.
For konsortier gælder mindstekravet for hver konsortiedeltager.
Firmaets referencer fra lignende projekter med indledende forureningsundersøgelser for grundvand og/eller bolig. Der ønskes kun referencer fra de seneste 5 år.
Referencerne bedes indeholde en kort beskrivelse af undersøgelserne og anvendte metoder, periode for udførelse og angivelse af kunden og kundens kontaktperson. Referencer kan beskrives i skabelon på regionh.dk/miljoeudbud
Hvis ansøgningen indleveres af et konsortium, skal oplysningerne afgives for alle konsortiedeltagere.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der skal som minimum opgives 5 referencer. Ved flere end 20 referencer, skal de 20 mest relevante referencer markeres. For et konsortium gælder mindstekravet for konsortiet i sin helhed.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil blandt de konditionsmæssige ansøgere med den efter ordregivers skøn tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet, jf. pkt. III.2.2), udvælge de ansøgere, der har de mest relevante referencer og den mest relevante tekniske kapacitet, jf. pkt. III.2.3), på baggrund af ansøgerens oplysninger. Antallet af ansøgere er angivet pr. delaftale.
Del VI: Supplerende oplysninger
2) Vi ønsker at modtage anmodningen om prækvalifikation i 1 underskrevet papirversion (original) samt på USB-nøgle. Tilbudsgiver har ansvaret for, at den elektroniske kopi i indhold er identisk med den fysiske ansøgning. I tilfælde af modstrid mellem den elektroniske kopi og den fysiske ansøgning vil det være den fysiske ansøgning, der har forrang.
3) På www.regionh.dk/miljoeudbud findes skabeloner, som kan anvendes til afgivelse af oplysninger om art. 45 og forfalden ubetalt gæld til det offentlige, økonomiske nøgletal og referencer.
4) I forbindelse med tilbudsafgivelsen vil tilbudsgiverne skulle erklære ikke at være inhabile i forhold til opgaven.5) Evt. spørgsmål kan stilles ved at sende en mail til miljoe@regionh.dk med sagsnummer 15007775 som emnefelt. Eventuelle spørgsmål og svar vil blive givet anonymt på www.regionh.dk/miljoeudbud
Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over øvrige forhold skal indgives inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om tildelingen, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Samtidig med Klagers fremsendelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klageren underrette ordregiveren om, at der er indgivet klage til Klagenævnet for Udbud. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klageren skal samtidig sende en kopi af sin underretning af ordregiveren til Klagenævnet for Udbud.
Erhvervsstyrelsen
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk