23948sdkhjf

EnergiMidt: Ude godt, hjemme bedst

Mange kunder vender tilbage til EnergiMidt efter at have snust til andre af elmarkedets mange udbydere.
Sidste år var forsyningspligten for el i udbud, og det betød nye vilkår og større fleksibilitet for elkunderne. De fik i højere grad mulighed for selv at tage stilling til valg af leverandør blandt mange udbydere på et marked med stor konkurrence. Hos EnergiMidt begynder man nu at se kunderne vende tilbage, efter at jagten på de gyldne priser er faldet til jorden og er blevet erstattet af to regninger, forvirring over elabonnementer og mangel på tillid. Det skriver energiselskabet i en pressemeddelelse.

Troværdighed er et konkurrenceparameter
Mange kunder har i det seneste års tid taget imod tilbud, introduktionskampagner og muligheden for selv at vælge, hvem der skal levere strøm til stikkontakterne. Det er nemlig let at skifte leverandør, og alternativerne kan lyde billige. Men kunderne oplever ifølge EnergiMidt usikkerhed i et stadigt friere marked og vælger service og kendskab til.

– Der bliver altid rørt i gryden, og vi vil altid opleve en vis udskiftning. Hos EnergiMidt oplever vi dog, at kunderne vender tilbage efter at have prøvet lykken andetsteds. Vi har oplevet, at tryghed og service er et gedigent konkurrencevilkår, og vi har som virksomhed fået bekræftet, at vi kan klare os på markedsvilkår, for kunderne vælger os i stor stil til, fordi de kender os og ved, hvad vi står for, siger Lisselotte Hviid, der er kundekonsulent i EnergiMidt.

Hun sidder til daglig med leverandør- og produktskifte samt kundeprogrammet Spar på Elregningen, og hun nævner pakkeløsninger, overskuelige produkter og leveringssikkerhed som nogle af de faktorer, der får kunderne til at vende tilbage.

Kunder loves guld og grønne skove
Når kunderne skifter elselskab, er det ofte fordi, de loves gode elpriser. Men i de fleste tilfælde får de ikke indfriet de forventninger, de var stillet i udsigt, lyder det fra EnergMidt.

– Vi hører, at kunderne bliver lokket med billigere priser per kWh. Dét, der så overrasker kunderne, er, at der ofte er tale om besparelser på bare 150 kroner om året eller mindre, med mindre man er en stor erhvervskunde, forklarer Lisselotte Hviid og uddyber:

– Mange selskaber ”glemmer” desuden at informere kunderne om, at prisen på selve strømmen kun udgør en lille del af den samlede pris. Den omfatter desuden abonnement, skatter og afgifter, som skal betales, uanset hvilket selskab man er kunde hos – og så ryger besparelserne jo hurtigt, samtidigt med at man i nogle tilfælde ender op med to regninger – én fra den nye leverandør, og én fra det elnetselskab, der sørger for strømadgangen til den enkelte kundes bygning.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082