E.On søger el-bil-ambassadører
Fra maj og seks måneder frem skal 50 danskere prøve kræfter med livet som elbilist. E.On og Avis søger el-bils-ambassadører.
Derfor søger de netop nu nye ambassadører, som fra maj og seks måneder frem skal prøve kræfter med livet som elbil-bilist.
- Vi vil gøre det nemmere, billigere og mere tilgængeligt at vælge elbilen. Elbilen er den rigtige løsning for fremtidens samfund, idet den løser vores udfordringer med CO2-, partikel- og støjforurening. Og fremtidens teknologi er allerede til stede i dag. Samtidig har vi et af verdens mest veludbyggede ladenetværk til elbiler, så elbilen dækker også de flestes danskeres kørselsbehov. Det er det, vi gerne vil vise danskerne med kampagnen, siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.On Danmark og pointerer, at erfaringerne viser, at når man først har prøvet livet som elbilist, ønsker man ikke at gå tilbage.
Tredie kampagne
E.On kørte i foråret 2015 sin første kampagne med 15 elbilbilister i København, mens anden kampagne blev skudt i gang i efteråret.
- Det var så god en succes med de 15 bilister, at vi valgte at sprede det ud til Bornholm, Samsø, Aarhus og København i den næste runde, hvor vi havde 35 billister. Men i denne runde er der ingen geografisk begrænsning, idet ladenetværket er blevet så stort nu, at alle kan være med, fortæller kommunikations- og marketingsmedarbejder Karen Marie Jensen fra E.On.
Kampagnen er netop skudt i gang på Facebook og Karen Marie Jensen fortæller, at tilmeldingerne allerede er begyndt at tikke ind.
- Indtil videre er der 26, der har tilmeldt sig, fortæller hun.
Der er som sådan ingen officielle kriterier, der skal opfyldes for at deltage i kampagnen. Dog påpeger Karen Marie Jensen, at man, for at oplevelsen bliver så god som mulig, skal have et kørselsbehov, der passer til en el-bil, og at man skal være parat til at indrette sit liv efter elbilen.
Tilskud til lejen
Som elbil-ambassadør får man et tilskud fra E.On Danmark til leje af en Nissan LEAF eller Evalia hos Avis i seks måneder.
- Vi oplever stor interesse for vores ambassadørkampagner – rigtig mange vil gerne prøve at køre elbil, og det får de nu chancen for, til en mere overkommelig pris. Vi får til gengæld skabt synlighed omkring elbilisme i byer og på landet, og lærer samtidig rigtig meget af ambassadørernes erfaringer og oplevelser med elbilen, siger Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.On Danmark.