23948sdkhjf

H2 Logic klar til kommercialisering

Rent teknologisk kan H2 Logic præsentere en række banebrydende produkter. Nu skal de være konkurrencedygtige.
Brintteknologiselskabet tjener nu flere penge på salg af produkter end på kapitaltilførsler, og dermed er selskabet gået ind i en helt ny fase.

- Igen i løbet af i fjor har vi fået bekræftet, at det vi gør, er det rigtige. Og nu kommer vi så til den vigtige fase, hvor vi faktisk har færdigudviklede produkter på hylderne. Endnu er de ikke kommercielt konkurrencedygtige, men teknologisk er de, udtaler administrerende direktør og medejer Jacob Krogsgaard til Børsen.

Beskedent overskud
I 2009 tog H2 endnu et hop op ad stigen. Virksomhedens bruttoresultat steg fra 6,8 mio. kr. i 2008 til 9,7 mio. kr. i 2009. På bundlinjen endte man med et beskedent overskud på ca. 30.000 kr.

Blandt de produkter, der er allerstørst forventning til, er tankstationer til brintbiler. P.t. har H2 Logic ordre på tre tankstationer, men det tal ventes at stige markant i takt med, at brintbiler bliver mere udbredt.

I 2010 bliver det nødvendigt med yderligere kapitaltilførsler, men samtidig forventer Jacob Krogsgaard vækst i omsætningen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.086