23948sdkhjf

Nye messer skal sætte fokus på grøn livsstil

ACTGreen er tre nye, store messer for grøn livsstil. Messerne skal være med til omsætte de mange politiske budskaber op til og under COP15 til praktik, produkter og handling
Et forbedret miljø er ikke kun en COP15. Det handler om varig handlingsadfærd. Et personligt tilvalg af en grønnere livsstil hos hver enkelt forbruger. Det handler om holdninger, privatøkonomi, sundhed og livsstil. Det er det ACTGreen skal være et udstillingsvindue for, hvordan de gode intentioner kan omsættes, så vi hver især agerer grønt og miljørigtigt i hverdagen.

Grønne hverdagsprodukter synliggøres
På messerne får virksomheder mulighed for at komme i dialog med danskerne der hvor de færdes, og præsentere miljørigtige produkter, budskaber og initiativer, som kan hjælpe forbrugerne i junglen af grønne valgmuligheder.

ACTGreen gør grønne og miljørigtige hverdagsprodukter synlige for befolkningen og er samtidig en mulighed for virksomhederne til at formidle den vigtige information som ofte er forbundet med introduktion af nye produkter. F.eks forståelsen for forskellene på at handle lokalt for at tage hensyn til varens transport, eller valget mellem den billige sparepære frem for den dyre - og hvordan man dermed reducerer udledning af CO2 til gavn for miljøet.

I de weekender hvor messerne bliver afholdt, vil de tre pladser være klædt som en grøn oase i byens centrum med idylliske hvide stakit græs, træer og blomster. Derudover vil der være legeplads til børnene, scene med musikalske indslag og indlæg fra livsstilseksperter, mens virksomheder og organisationer på Speaker’s Corner vil præsentere deres miljørigtige initiativer. Messen vil være fyldt med aktiviteter fra de udstillende virksomheder med alt fra el-biler, smagsprøver af økologiske madvarer og andre energirigtige produkter.

Fra ord til handling
Bag projektet står Kirsten Breiner og Hanne Eje som begge kommer fra kommunikations- og marketingbranchen.

- Op til og under COP15 har danskerne hørt rigtig meget om miljø og klima og om hvordan Danmark skal være foregangsland, når man taler om at tage et miljømæssigt ansvar. Efter to år med klima- og miljøbudskaber, står danskerne faktisk klar til at gøre en forskel - men der er ingen aktiviteter eller større oplysningskampagner i 2010, til at vise befolkningen vejen til hvordan man reelt tager fat på en grønnere hverdag. Til dette formål har vi oprettet projektet ACTGREEN, udtaler Kirsten Breiner.

Tid & Sted
Messerne afholdes på de tre mest centralt beliggende pladser i Danmark, der i løbet af de tre weekender besøges af flere hundrede tusinde mennesker. ACTGreen lægger ud med et brag af et kick-off på Rådhuspladsen i København d. 17.-19. September 2010, den efterfølgende weekend d. 24.-26. september på Banegårdspladsen og Kongens Have i Odense - og afslutningsvist d. 1.-3. oktober på Store Torv i Århus.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079