NRGi presses til gratis el
EL-Forbundet.dk kritiserer ny kampagne fra NRGi, der forsøger at vinde tabte kunder tilbage ved at tilbyde gratis el.
- Det viser sig, at hvis man vil have bedre vilkår og betingelser hos NRGI, så skal man skifte væk, siger Morten Sinding, forbrugerjurist og talsperson for EL-forbundet.dk.
- Det er paradoksalt, at man som elkunde skal forlade NRGI for at få bedre vilkår og priser. Vi glæder os naturligvis over den effekt, vi har på konkurrencen og NRGI i særdeleshed, men det må give stof til eftertanke hos NRGi's eksisterende kunder, da der ikke er andre end dem til at betale for den gratis el, forsætter han.
Direktør i NRGi Elsalg, Per Bergstedt, kalder kritikken forfejlet:
- Det er korrekt, at vi kører en kampagne målrettet tidligere kunder, hvor vi tilbyder dem en måneds gratis el, det der svarer til 180 kr. Men det er også i de eksisterende kunders interesse, for jo større kundemasse, des bedre priser kan vi tilbyde de enkelte kunder, siger direktøren og tilføjer:
- Folks interesse for el er ikke særlig stor, derfor er det svært at komme i kontakt med kunderne. Der skal et eller andet ekstraordinært til. Vi har valgt at gøre det her for at komme i dialog med kunderne.
- Det er jo altid lidt af et dilemma, om man skal belønne den loyale søn eller den fortabte, men vi mener, at det her også kommer de eksisterende kunder til gavn, slutter Per Bergstedt.
Den forklaring er Morten Sinding fra El-Forbundet.dk dog ikke tilfreds med.
- Det er ren retorik fra NRGI’s side. Der er næppe mange der tror på, at lidt flere kunder hos NRGI kan give den enkelte kunde lavere priser, der svarer til 180 kr. Jeg forstår ikke, at NRGI ikke blot siger det som det er: NRGI giver lavere priser til kunder, der har forladt dem, end til gamle loyale kunder, siger han.