Better Place modsiger tv-kritik
Organisationens batteriskifte-stationer er ude af drift 4 procent af tiden, og det bør ikke gå ud over kundeoplevelsen, mener Better Place.
Hos Better Place ærgrer pressechef Mikael Linnet sig over programmet, for han mener ikke, at det er repræsentativt for den generelle kundeoplevelse. Det skriver Ingeniøren.
Han forklarer, at nede-tiden på batteriskifte-stationerne forekommer, når der fx skal opdateres software eller udskiftes komponenter. Han forklarer dog, at stationerne er i drift 96 procent af tiden, og at der aldrig foretages vedligehold på to nabostationer samtidig.
- Vi har allerede lært meget, og vi justerer og optimerer løbende, hvilket øger oppetiden. For en ting er selvfølgelig at udvikle en teknisk løsning, noget andet er at slippe den løs i virkeligheden, siger Mikkel Linnet til Ingeniøren.
Han hæfter sig ved, at nogle af de ældste batteriskifte-stationer er i drift 99 procent af tiden. Målet for Better Place er en oppe-tid på 99,5 procent.