Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fredensborg Kommune
Opdateringer
Levering af træpiller
Fredensborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Stefan Ising
E-mail: stis@fredensborg.dk
Telefon: +45 72562411
Fax: +45 72565000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/156306365.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Del II: Genstand
Levering af træpiller
Fredensborg Kommune udbyder levering af træpiller til kommunens bygninger med træpillefyr.
Fredensborg Kommune
Fredensborg Kommune udbyder levering af ca. 525 ton træpiller årligt til opvarmning af 15 ejendomme. Det anførte forbrug er skønnede mængder, udregnet på baggrund af tidligere aktivitet.
Der vil blive indgået rammeaftale med én leverandør.
Udbudsmaterialet bilag 3 indeholder en oversigt over leveringsadresser med angivelse af forventede mængder og antal leveringer pr. år samt distributionsforhold vedrørende den enkelte ejendom.
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå en 3-årig rammeaftale vedrørende levering af træpiller. Kommunen har option på forlængelse i yderligere 1 år.
Tilbudsgiver skal afgive en pris for perioden 1. august 2021 - 31.december 2021. Prisen pr. ton træpiller kan derefter reguleres hvert kvartal jf. kontrakten pkt. 10.
Aftalen træder i kraft den 1. august 2021 og udløber den 31. juli 2024. Der tages stilling til optionen på 1 års forlængelse 6 måneder inden rammeaftalen udløber.
Kommunen har option på forlængelse med 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I Mercell skal afgives følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
— Tilbudsgivers årsomsætning vedr. levering af træpiller for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Tilbudsgivers soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver.
Under "øvrige økonomiske og finansielle krav" skal tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Mindstekrav:
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
— Tilbudsgivers årsomsætning skal for hvert af årene som minimum være 1,5 mio. DKK.
— Tilbudsgivers soliditetsgrad skal for hvert af årene som minimum være 5 %.
— Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller en sammenslutning af virksomheder, eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders/virksomheders økonomiske og finansielle formåen, skal mindstekravene være opfyldt for de enheder/virksomheder, som tilbudsgiver baserer sig på eller samlet set for sammenslutningen/konsortiet.
I Mercell skal afgives følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
Referencer for tilsvarende leverancer indenfor de sidste 3 år, hvor hver reference skal indeholde oplysninger om:
- Start- og evt. slutdato for leverancen
- Modtager af leverancen (kunden)
- Kontraktværdi i DKK ekskl. moms for leverancen
- Kort beskrivelse af leverancen.
Mindstekrav:
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
— Tilbudsgiver skal have minimum 3 relevante referencer inden for levering af træpiller inden for de seneste 3 år.
De tilbudte træpiller skal have en diameter på 6 mm og leve op til DS/EN ISO 17225-2 (2014) eller tilsvarende certificeringer. Dette skal kunne dokumenteres på forlangende.
De tilbudte træpiller skal leveres i kvalitetsklasse A1.
Træpiller skal leveres med blæsebil med mulighed for en rækkevidde på mindst 20 m fra blæsebil til indblæsningsstuds til silo. Siloens påfyldningskobling er nordisk kobling f/foderbus.
Træpiller skal indblæses i ordregivers anviste siloer. Indblæsning skal foretages skånsomt, så kvaliteten af træpillerne ikke forringes.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk